Lemmikin omistaja, jos rakastuisit allergiseen
...tai ihmiseen, jolle muista syistä ei lemmikki olisi ok, niin luopuisitko ihmisestä, johon olet rakastunut vai etsisitkö lemmikille uuden kodin vai yrittäisitkö seurustella niin, että kumppani ja lemmikki eivät kohtaisi niin pitkään kuin lemmikki on elossa?
Kommentit (183)
Minulla on jo vanha kissa, joka on ollut ystäväni nuoruudesta asti. Kissasta luopuminen ei ole minulle vaihtoehto.
Kun etsin kumppania, niin yksi tärkeimmistä kriteereistä oli, että vähintään sietää kissoja. No, löytyi lopulta todellinen kissaihminen, mikä on ollut aivan ihanaa.
Jos olisin kaikesta huolimatta rakastunut ihmiseen, joka ymmärtäisi tilanteeni, mutta olisi allerginen, niin varmaan meillä olisi erilliset kodit tai olisi yrittänyt siedättyä kissalle. Kissavihaajan kanssa en alkaisi ikinä suhteeseen.
Kissa lutkuttaa per.että omaa ja vieraitten. Jalkaa ylös ja hajut esiin vokottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luopuisin lemmikistä, jos se olisi välttämätöntä puolison terveyden takia. Ihan niin sekaisin en ole, että laittaisin lemmikin mieheni terveyden edelle, vaikka rakas lemmikki kyseessä onkin. Jossain kulkee raja senkin suhteen, miten paljon voi uhrata lemmikin takia. Lemmikillehän ei ole mitenkään vaarallista, jos se vaihtaa kotia toiseen turvalliseen ja rakastavaan kotiin. Osa täällä ilmeisesti luuli, että luopuminen tarkoittaa lopettamista ja on siksi niin ehdoton.
En pystyisi luopumaan koirastan vaan muuttaisin erilleen. Mies tulee aina kakkosena.
Miksi kaikki vastaajat ovat naisia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kissa, josta omistaja luopui. Hän rakastui mieheen, joka oli allerginen kissalle. Noin kolmen vuoden jälkeen omistaja yritti saada kissaa takaisin erottuaan miehestä. En antanut, koska kissä oli joutunut jo kerran muuttamaan ja luonteeltaan hyvin arka.
Hyvä, ettet antanut takaisin. Kissan hyvinvointi ennen edellisen omistajan häilyviä tarpeita.
Lemmikin omistajuus on kumppanissa pahempaa kuin mielisairaus, se näkyy arjessa jokaisena hetkenä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki ole. M48, jolla on kaksi kissaa ja joka ei ole luopunut kissoistaan allergisen kumppanin vuoksi.
Ei tuota mitenkään pääsisi tapahtumaan, koska allergia tulisi heti esille ja siihen loppuisi tapailu.
Vierailija kirjoitti:
Luopuisin ihmisestä tietenkin. Lemmikki ei ole kertakäyttökamaa.
Ihminenkö on kertakäyttötavaraa?
Ilman muuta luopuisin lemmikeistä jos pitäisi valita.
Elämä on opettanut kehen voi luottaa 100%. Eläimeen. Toisinsanoen: jos tapaisin ihmisen jolla olisi allergia, se olisi kyllä siinä. En luopuisi omista koiristani kenenkään puoisoehdokkaan vuoksi. Kun otetaan elävä olento, sitoudutaan sen elämän pituisesti.
En seurustelisi allergisen kanssa ja en luopuisi kissoistani, viattomista elävistä ja tuntevista olennoista, jotka olen kasvattanut ja hoitanut pennuista asti, missään tilanteessa. Eläimiä inhoavat ihmiset tai niille, joillain vinoutuneella tavalla mustasukkaiset, ovat mielestäni turhanpäiväistä ihmiskuonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luopuisi lemmikistä, mutta yrittäisin seurustella, niin ettei toinen tapaa lemmikkiäni. Menisin hänen luokseen kylään. Lemmikkini on jo vanha enkä sen jälkeen uutta enää ehkä ottaisi.
Allergiselle ei ole mitään hyötyä tuollaisesta järjestelystä. Allerginen saa oireita sinun vaatteissasi olevasta eläinpölystä ihan samalla tavalla kuin siinä eläimessä olevasta pölystä.
Niinpä! Turhaan siis järjestellä eläintä pois allergisen läheltä, allerginen oireilee joka tapauksessa. Vaikka eläin kuolisi, teillä leijailisi eläinpölyänpinnoilla pitkään, eikä allergikko voisi hengittää, joten parasta kaikille että allergikko etsii itse kolonsa missä voi olla. Vähiin käyvarmaan, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Voi, ettehän te tiedä oikeasta rakkaudesta jos katit tai piskit ovat tärkeämpiä....
Tiedän. Elämäni rakkaus kuoli, ja en ole enää rakastunut samalla tavalla. Nyt mennään aina lemmikki edellä sitten.
Minulla on kissoja ja naisystäväni on niille allerginen joten tapaamme yleensä jossain muualla kuin minun luonani. Lääkittynä hän pystyy vierailemaan luonani mutta harvemmin tekee niin. Näin on menty jo kolme vuotta.
Miten siinä tapauksessa että lapselle puhkeaa allergia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luopuisi lemmikistä, mutta yrittäisin seurustella, niin ettei toinen tapaa lemmikkiäni. Menisin hänen luokseen kylään. Lemmikkini on jo vanha enkä sen jälkeen uutta enää ehkä ottaisi.
Allergiselle ei ole mitään hyötyä tuollaisesta järjestelystä. Allerginen saa oireita sinun vaatteissasi olevasta eläinpölystä ihan samalla tavalla kuin siinä eläimessä olevasta pölystä.
Niinpä! Turhaan siis järjestellä eläintä pois allergisen läheltä, allerginen oireilee joka tapauksessa. Vaikka eläin kuolisi, teillä leijailisi eläinpölyänpinnoilla pitkään, eikä allergikko voisi hengittää, joten parasta kaikille että allergikko etsii itse kolonsa missä voi olla. Vähiin käyvarmaan, mutta minkäs teet.
Toivottavasti sinulle puhkeaa oikein helvetillinen allergia. Saisit mennä koloon ja toivottavasti myös pysyisit siellä.
Allergiatkaan eivät ole yksiselitteisen samanlaisia. Olen vahvasti allerginen kissoille ja koirille mutta eläinpölyisistä vaatteista saan korkeintaan lieviä iho-oireita. Eläintaloudessakin pystyn kyllä kyläilemään kunhan otan lääkkeen ajoissa ja pidän huolen ettei eläin pääse nuolemaan kasvojani. Asumaan en pystyisi mutta satunnaisesti voin olla hoitajana jopa yön yli.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi, että aloituksessa kysyttiin rakastumisesta. Monelle miehellehän se on kokonaan tuntematon tunnetila, eikä se liity heillä suhteiden muodostamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten siinä tapauksessa että lapselle puhkeaa allergia?
Miksi joidenkin on niin helkutin vaikea ymmärtää mitä aloituksessa kysyttiin? Sä voit tehdä tuosta aiheesta oman aloituksen koska se ei liity tähän. Kuten ei liity sekään, että jo olemassa oleva puoliso tulee allergiseksi.
Toivottavasti sinulle puhkeaa oikein helvetillinen allergia. Saisit mennä koloon ja toivottavasti myös pysyisit siellä.
Allergiatkaan eivät ole yksiselitteisen samanlaisia. Olen vahvasti allerginen kissoille ja koirille mutta eläinpölyisistä vaatteista saan korkeintaan lieviä iho-oireita. Eläintaloudessakin pystyn kyllä kyläilemään kunhan otan lääkkeen ajoissa ja pidän huolen ettei eläin pääse nuolemaan kasvojani. Asumaan en pystyisi mutta satunnaisesti voin olla hoitajana jopa yön yli.
Miksi ihmeessä sulla menee noin pahasti tunteisiin, kun joku tuntematon kirjoittaa, että ei aloittaisi mitään suhdetta allergisen kanssa ja allerginen voisi siksi olla ihan muualla kuin tuon ihmisen luona. Anteeksi nyt vain, mutta vaikutat päävikaiselta ja allergia on sun ongelmista pienin.
T: Kissoille allerginen jolla on ollut kissa
Voi, ettehän te tiedä oikeasta rakkaudesta jos katit tai piskit ovat tärkeämpiä....