Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kanssasisaret, miksi meikkaamaton nainen haluaa nostaa meikkaamattomuutensa esiin, arvauksia?

Vierailija
03.01.2026 |

Kävin pitkästä aikaa baarissa. Ja hämmästyksekseni huomasin, että kolme eri naista eri tilanteissa alkoivat jokainen jutella mulle samasta aiheesta, vaikken itse nostanut asiaa keskusteluun tai tuonut mielestäni mitään asiaan liittyvää mitenkään ilmi. 

Eli kertoivat yhtäkkiä, etteivät harrasta meikkaamista. Joo, huomasin, vaikken kiinnittänyt asiaan kummemmin huomiota, ja itse kyllä meikkaan, mutta mitä väliä? Olisin itse kokenut vähän oudoksi alkaa kertomaan heille yhtäkkiä, että mä muuten meikkaan (oletan että hekin huomasivat kyllä, itse rakastan meikkaamista ja osaan meikata kauniisti, vaikka nyt itse sanonkin...)

Asialla ei kummempaa merkitystä, mutta alkoi siis vaan hivenen ihmetyttää kun nämä kaikki kolme meikkaamatonta naista halusivat erikseen tuoda asian ilmi. Ja juttelin heidän kanssaan siis eri tilanteissa, eivät olleet samassa porukassa/samassa tilanteessa. 

Miksi...? :D

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo edes tulee esille? Aloitus kaipaa kontekstia. 

No tätä mä ihmettelinkin, kun ei ollut mitään kontekstia. Yhtäkkiä vaan alkoivat puhua aiheesta. Mä olin puhunut vaan small talkia vuoden vaihtumisesta jne. 

Ap

Sinä siis pistit huulipunaa ja puuteroit nenää siellä vessassa ja kerroit kuinka hyvin osaat pakkeloida itsesi 

Vierailija
22/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä mä ihmettelinkin, kun ei ollut mitään kontekstia. Yhtäkkiä vaan alkoivat puhua aiheesta. Mä olin puhunut vaan small talkia vuoden vaihtumisesta jne. 

Ap

Oudolta kuulosta, kuulostaa vähän epätodennäköiseltä että useampi ihminen yhtäkkiä ihan puskista sanoo jotain meikkaamattomuudestaan. Sinä puhut vaikka vuoden 2026 suunnitelmista, ja toinen möläyttää ettei ikinä meikkaa? :D 

AP jättää viesteistään jotain oleellista pois ihan tahallaan. 

Miksi ihmeessä tekisin näin? :D

Tällä palstalla on kyllä omituinen meininki välillä, saa miettimään että missähän pullossa ihmiset elävät, kun tällainen outo mutta sinänsä melko normaali tapahtunut asia koetaan heti kuuluvan kategoriaan "ei voi olla mahdollista". Mä olen todistanut elämässäni aika hitosti omituisempiakin asioita... 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella voi PÄTEÄ! 😇 "parempi ihminen"

Vierailija
24/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinulle ap itsetunnon ja omakuvan kehittämistä. 

Tekstisi perusteella kärsit huonosta itsetunnosta ja koetat buustata sitä kirjoittamalla tämän tarinan, internetin anonyymille keskustelupalstalle.

Koetathan vain saada kehuja ulkonäöstäsi, tuntemattomilta.

Tällainen tarve kuvastaa hyvin heikkoa itsetuntoa. 

Vierailija
25/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä siis pistit huulipunaa ja puuteroit nenää siellä vessassa ja kerroit kuinka hyvin osaat pakkeloida itsesi 

Just. En tosiaankaan :D

Ap

Vierailija
26/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikannut peruskoulu- enkä lukioikäisenä. 2-kymppisenä meikkasin vain vähän eli ripsari ja huulikiilto, mutta jo paljon ennen 3-kymppiä siitäkin tavasta luovuin. Nyt olen lähes 6-kymppinen, mutta en ole koskaan tuonut esille meikkaamattomuuttani tai edes sitä, etten käytä anti-ageja, silmänympärysvoiteita, seerumeja tms. vaan ihan perusvoiteilla mennään. 

Sen sijaan minulle on veetuiltu useammankin kerran, eri-ikäisenä ollessani, kun en meikkaa, enkä edes kulmakarvojani oikeaoppisesti nypi. Näyttäisin kuulemma pirteämmältä, kauniimmalta, nuoremmalta jne. jos meikkaisin. Nämä ystävälliset kommentoijat ovat olleet miehiä ja naisia, tuttuja ja tuntemattomia, nuoria ja vanhoja. Kiitti veesti! Onneksi itsetuntoni on tarpeeksi vahva ja jatkan tyylilläni eli ilmeisen kulahtaneena, rumana ja vanhan näköisenä. Sorry jos silmiinne koskee. 

Vierailija
27/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oudolta kuulosta, kuulostaa vähän epätodennäköiseltä että useampi ihminen yhtäkkiä ihan puskista sanoo jotain meikkaamattomuudestaan. Sinä puhut vaikka vuoden 2026 suunnitelmista, ja toinen möläyttää ettei ikinä meikkaa? :D 

Tällä palstalla on kyllä omituinen mei

Koska et kerro näiden kommenttien kontekstia. Mitä sinä sanoit keskustelussa, johon toinen osapuoli ilmoitti vastauksena omasta  meikkaamattomuudestaan? 

Vierailija
28/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä nämä meikkaamattomat oli? Eli olivatko sinua nuorempia, ja onko tämä joku sukupolvijuttu.

Vierailija
29/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Kukaan ei ole koskaan puuttunut meikkiin tai sen puutteeseen missään.

Vierailija
30/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tällä palstalla on kyllä omituinen mei

Ohis mutta sori nyt, eihän teikäläiseltä onnistu edes vauvalla provoilu. Itse olisin jo huolissani pääkopastani tuossa tilanteessa.

Vierailija
31/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se vakituinen jankkaaja. Aihe kuin aihe kelpaa, ja siitä se sitten jankkaa ja jankkaa ja jankkaa...

Vierailija
32/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstisi perusteella kärsit huonosta itsetunnosta ja koetat buustata sitä kirjoittamalla tämän tarinan, internetin anonyymille keskustelupalstalle.

Voi taivas.

Mikä idea tai logiikka olis saada kehuja ulkonäöstä anonyymillä ja kuvattomalla kirjoituksella? Eihän kukaan näe tai tiedä miltä näytän :D

Ja sain siis kyllä ihan oikeasti, usko tai älä, ihan livenä siellä baarissa kehuja ulkonäöstäni näiltä naisilta ja parilta mieheltäkin. Ei näin keski-ikäisenä hetkauta, toki mukavaa, en kiellä sitä. Mutta ei tosiaan mikään keskiössä oleva asia elämässäni vaikka meikkaamisesta pidänkin. 

(ps. Johan nyt triggeröin täällä, enkä ymmärrä miksi.)

Ap

Vierailija
33/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjää incelien ja sovinistien suosiota.

Ja todennäköisesti meikkaa kuitenkin, tekee sen vain niin ettei äijät tajua :D

Vierailija
34/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästäkin jo tullut i d i o o t e i l l e uskonto kuten lihansyönnistäkin. Se tunnetaan nimellä karnismi.

Vierailija
35/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis meikkaamattomuuttaan muka tuoda sanallisesti julki kun näkeehän sen jo päältä päin 😂

Joo, mä en muuten meikkaa. 

Älä, ei helvetissä, no enpä ois arvannu! 

🤣

Vierailija
36/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas.

Mikä idea tai logiikka olis saada kehuja ulkonäöstä anonyymillä ja kuvattomalla kirjoituksella? Eihän kukaan näe tai tiedä miltä näytän :D

Ja sain siis kyllä ihan oikeasti, usko tai älä, ihan livenä siellä baarissa kehuja ulkonäöstäni näiltä naisilta ja parilta mieheltäkin. Ei näin keski-ikäisenä hetkauta, toki mukavaa, en kiellä sitä. Mutta ei tosiaan mikään keskiössä oleva asia elämässäni vaikka meikkaamisesta pidänkin. 

(ps. Johan nyt triggeröin

Jankutijankuti...

Vierailija
37/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ps. Johan nyt triggeröin...

Tämä on keskustelupalsta. Täällä keskustellaan. Eli kirjoitetaan kommentteja kirjoitukseesi.

Ne eivät välttämättä ole sitä mitä haluaisit (kehuja ulkonäöstäsi)

Vierailija
38/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks pitäis meikkaamattomuuttaan muka tuoda sanallisesti julki kun näkeehän sen jo päältä päin 😂

Joo, mä en muuten meikkaa. 

Älä, ei helvetissä, no enpä ois arvannu! 

🤣

No, niinpä...?! :D

Ap

Vierailija
39/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla niin kaunis meikki että he tunsivat itsensä rumiksi rinnallasi? 
Itse en osaa meikata kauniisti ollenkaan, vaikka olen yrittänyt opetella. Siispä olen ilman, ei mua kukaan huomaa kuitenkaan. 

Vierailija
40/71 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan ravintolan vessassa julistanut ettei meikkaa ikinä. Mutta yksi nainen kehui kovasti hiukseni ja niiden väriä. Ja otin kehut ilahtuneena vastaan. Tuli sitten ihan lähelle ja alkoi hipelöidä hiuksiani. Siis apua 😁 yrittiköhän iskeä minua?