Susi on helmikuussa jo kuollut sukupuuttoon.
Jos tätä 20 suden tappamista per päivä jatketaan. Aivan järkyttävää. Sama kohtalo odottaa myös karhua, saukkoa ja ilvestä.
Kommentit (730)
Juu, sukupuuttoon kuolee. 🤣 Parissa päivässä kymmeniä saaliiksi, niin ei voi kovin sukupuutossa olla. 😅
Tiesittekö, että ministeri Essayah on itse mukana metsästysporukoissa, siksi tämä laki.
jahtimedia.fi
"Mitä mieltä metsästyksestä, ministeri?"
Sudella on söpö kuono, pörröturkki, tassut, häntä ja korvat. Melkein kuin saksanpaimenkoira. Eikö kukaan pelkää karhuja? Minä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittasuhteiden ymmärtäminen ei ole koskaan ollut vahvaa vihreitä äänestävien keskuudessa. Susikanta ei tällä toimenpiteellä juuri miksikään muutu, mutta jäljelle jäävä kanta on terveempää ja elinkelpoisempaa, kun ihmisasutukseen koiria ja poroja syömään hakeutuvat yksilöt eivät pääse lisääntymään.
No poro on kyllä aika haastava kotieläin kun vaeltaa tunturissa vapaana. Tämä on tietysti kivaa porolle, koska monella tuotantoeläimellä on paljon paskemmat elinolot.
Mutta vapauteen kuuluu myös vaarat. Ei petoeläin voi mitenkään erottaa, onko tunturissa vaeltava poro villi vai jonkun kotieläin. Kenenkään pihaan susi ei ole silloin tullut, jos nappaa poron luonnosta. Nyt pitäisi kysyä, että voiko ihminen todellakin omistaa kaikki Lapin tunturit ja metsät. Sitä paitsi ihminen tappaisi poron kuitenkin jossain vaiheessa. Kuten tappaa monen muunkin
Turhaa vaahtoat. Lapissa ei enää juurikaan ole susia. Susia on Kainuussa, Pohjois-Pohjamanmaalla, ja rannikolla Oulun eteläpuolelta pääkaupukiseudulle. Näillä alurilla sudet tulevat pihalle, erotyisesti Kainuussa. Juuri luin lehdestä, että Espoossa luullaan susiksi myös koiria, rusakoita ja kauriita, joita ei tietenkän ammuta, vaikka ilmoitus "sudesta" on tehty metsästäjille.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että ministeri Essayah on itse mukana metsästysporukoissa, siksi tämä laki.
jahtimedia.fi
Järjesti lain omille porukoilleen. Onko tuollainen toiminta edes laillista? Eettisesti kestämätöntä ainakin, niin lainsäädännön kuin eläinten kärsimystenkin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jahtimedia.fi
Järjesti lain omille porukoilleen. Onko tuollainen toiminta edes laillista? Eettisesti kestämätöntä ainakin, niin lainsäädännön kuin eläinten kärsimystenkin kannalta.
Laitonta on uhkailla metsästäjiä tapaamisella.
Eli luvitus oli hyvä alku mutta vaatii jatkoa muilla elukoilla? Olen samaa mieltä. Täytetty ilves sopisi hyvin asekaappini päälle ja karhuntalja sen eteen lattialle.
Demokratiaa pitäisi kunnioittaa