Susi on helmikuussa jo kuollut sukupuuttoon.
Jos tätä 20 suden tappamista per päivä jatketaan. Aivan järkyttävää. Sama kohtalo odottaa myös karhua, saukkoa ja ilvestä.
Kommentit (758)
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole parempi, että saavat mahdollisimman nopeasti kaadettua koko kiintiön? Eivätpähän sitten loppuvuodesta enää jahtaa niitä ja itse sudetkin saavat olla omassa rauhassaan. Tähän aikaan vuodesta metsissä ei edes kulje marjastajia tai sienestäjiä, harvaa ihmistä kiinnostaa umpihankihiihto, valmiit tehdyt ladut pitää perushiihtäjälle olla.
Suden metsästys on sallittua helmikuuhun asti tai kun kiintiö (100) on täynnä.
Suomalaisilla on erityinen luontosuhde.
Metsän elikot tapetaan, metsät kaadetaan puufarmien tieltä, vanhat sohvat viskataan lähimetsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole parempi, että saavat mahdollisimman nopeasti kaadettua koko kiintiön? Eivätpähän sitten loppuvuodesta enää jahtaa niitä ja itse sudetkin saavat olla omassa rauhassaan. Tähän aikaan vuodesta metsissä ei edes kulje marjastajia tai sienestäjiä, harvaa ihmistä kiinnostaa umpihankihiihto, valmiit tehdyt ladut pitää perushiihtäjälle olla.
Suden metsästys on sallittua helmikuuhun asti tai kun kiintiö (100) on täynnä.
Suomessa on noin 500 sutta. Tällä tahdilla sukupuutossa vuonna 2030.
Susi on petoeläin ei lemmikki, hyvä että edes vähän vähenee kanta. Lisää kaatolupia.
Vierailija kirjoitti:
Susi on petoeläin ei lemmikki, hyvä että edes vähän vähenee kanta. Lisää kaatolupia.
Lehmät ovat tappaneet enemmän ihmisiä täällä kuin sudet.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap idiootti? Näissä on rajoitukset aluettain eikä susia voi ampua mielinmäärin.
TÄMÄ.
Miten tämmönen aloitus+ketju saa pyöriä täällä!?
En uskalla enää ulkoilla mökillä, pihassa valvontakamerassa 7 suden lauma. Kaikki sudet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap idiootti? Näissä on rajoitukset aluettain eikä susia voi ampua mielinmäärin.
TÄMÄ.
Miten tämmönen aloitus+ketju saa pyöriä täällä!?
Miksi nykyhallituksen juttuja pitäisi kenenkään uskoa?
Alapeukuttajat tulkaa joskus metsiin kävelemään kerrostalolooseistanne jos uskallatte. Kokemaan aitoa luontoa älkää möhöilkö valheunessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta viatonta koiraa muuta eläintä sudet tappaneet että nyt saavat maistaa samaa.
Mä ajattelen samoin koirista.
Siksi mulla on maustettuja erikoislihapullia taskussa kun lähden lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Suden voi kesyttää.
Sinäkö kesytät : DDDDDDD Päivän hölmöin pila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia susihavaintoja ei uutisoida eikä kaikki tollot tee ilmoitusta havainnoista. Täällä kyllä viime vuoden puolella liikkui susi/susia keskustassa tai sen läheisyydessä ainakin neljä eri kertaa niin, että ne on nähty.
Kuka ne näki? Meidänkin kylällä oli nähty susia, mutta ne paljastuivat koiriksi.
Useampi ihminen on nähnyt eikä ollut koiria. Lopeta jo tuo kyseenalaistaminen. Mä tiedän kuinka asia on täällä, mutta sä väität mua valehtelijaksi. Olet vastenmielinen tyyppi.
Täälläkin oli joku nähnyt karhun asutusalueella. Paljastui sitten koiraksi.
Älähän nyt, muista se metsästäjän tutkinto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monta viatonta koiraa muuta eläintä sudet tappaneet että nyt saavat maistaa samaa.
Mä ajattelen samoin koirista.
Siksi mulla on maustettuja erikoislihapullia taskussa kun lähden lenkille.
Hyvä että 100 sutta saa lähdön.
Kyllä tälle sudenkaadolle on ihan perustellut syyt olemassa. Kanta on lisääntynyt reilusti, samoin nämä koirasudet.
Kun elinalueet pienenevät, sudet tulevat pihapiireihin, kuten on jo käynytkin ja lakkaavat pelkäämästä ihmistä, niin ennen pitkää ikävät ja jopa traagiset kohtaamiset lisääntyvät ja tulevat tapahtumaan.
Eläinten puolestapuhujat voisivat mieluummin keskittyä tuontantoeläimien oloihin ja miettiä, millaisten olojen ja tuontantoprossien kautta liha heidän pöytäänsä tulee.
Metsäneläimet elävät elämänsä vapaudessa ja kohtaavat nopean kuoleman luodeista, joten se ei ole minkään itkun ja parkumisen paikka.
Kaikki sudet vois antaa lemmikiksi asuntoihin niitä ihaileville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suden voi kesyttää.
Sinäkö kesytät : DDDDDDD Päivän hölmöin pila.
No en ainakaan susia karkuun juokse. Jos hyökkää niin hyökkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia susihavaintoja ei uutisoida eikä kaikki tollot tee ilmoitusta havainnoista. Täällä kyllä viime vuoden puolella liikkui susi/susia keskustassa tai sen läheisyydessä ainakin neljä eri kertaa niin, että ne on nähty.
Kuka ne näki? Meidänkin kylällä oli nähty susia, mutta ne paljastuivat koiriksi.
Useampi ihminen on nähnyt eikä ollut koiria. Lopeta jo tuo kyseenalaistaminen. Mä tiedän kuinka asia on täällä, mutta sä väität mua valehtelijaksi. Olet vastenmielinen tyyppi.
Täälläkin oli joku nähnyt karhun asutusalueella. Paljastui sitten koiraksi.
Älähän nyt, muista se metsästäjän tutkinto
Ai niin, no ei siitäkään apua ole jos mennyt muukin näkö kuin ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät voi vastustaa tätä siihen asti kunnes sudet tunkeutuu Kallion kuppiloihin eli aika kauan.
Toista se on niillä ihmisillä, jotka susia oikeasti kohtaa. Ja ei ole mitenkään uhanalainen laji maailmassa.
Maalaiset ovat hysteerisiä. Näkevät suden ja haluavat heti tappaa. Susi on erittäin uhanalainen Suomessa. Ymmärtänet, että uhanalaisuus määritellään paikallisesti. Susi voi olla yhdessä paikassa uhanalainen ja toisessa ei. Susi on petona tarpeellinen osa luonnon tasapainoa.
Maalaisilla on outo asenne luontoon. Halutaan elää luonnon keskellä, mutta samalla poistaa luonnosta kaikki sellainen mikä itseä ei miellytä.
Niin monta viatonta koiraa, pihan perällä narun päässä vuosikaudet yksinäisyyttään haukkunutta "parasta ystäväänsä", ovat metsästäjät itse susille syöttäneet.