Muita jotka suunnittelevat muuttoa pois Suomesta?
Joka päivä enemmän ja enemmän mielessä itse mielessä Espanja ja aikuiset lapsetkin lähdössä ruotsiin.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin jo Ruotsiin joitain vuosia sitten. Alkoi oma työllisyystilanne näyttää heikolta ja täältä löytyi helposti töitä.
Mä olen ollut vuodesta 2016 etätyösopimuksella ruotsalaisessa firmassa töissä ja elän ihan omassa kuplassani täällä Turun upeassa saaristossa. Rauha ja hiljaisuus.
Mulla on oli Ruotsissa neljän vuoden projekti ja se oli tosi kivaa elää siellä muurien sisällä vartioidulla alueella. Näytetellään nyt vaan mukana ettei ruotsissakaan ole mitään ongelmia, kun Suomi on niin kamala maa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä jäädä kaipaamaan 😆
Hyvä eikä myöskään meidän rahojakaan
Heh
Ei se herkkua ole muuallakaan:
- Siellä missä hyväpalkkaisia töitä on, asuntojen hinnat ovat nousseet pilviin mm. Australia, Kanada, Usa, Irlanti jne.
- Myös Espanjassa hinnat ovat nousseet rajusti, palkat eivät niinkään
- Jos et hallitse maan kieltä kunnolla, elät käytännössä joko yksin tai ex-pattien faveloissa lopun ikääsi.,
- rikollisuus on monin paikoin ihan eri lukemissa kuin Suomessa, ja nyt puhutaan todella kovasta rikollisuudesta, jossa koteihin tunkeudutaan, pystyryöstöjä kadulla, ampumisia jne.
- ihmisiä on suomalaisen makuun usein liikaa siellä missä myös raha liikkuu, ja hinnat taas...
- ilmasto. Suomessa talvella kamala, mutta esim. Espanjassa näkee usein autoja kellumassa pitkin katua alaspäin, silloin kun sataa kunnolla. Monsuunikausi Itä-Aasiassa.. Ei kivaa.
--> Oma valinta on Suomen maaseutu kesäisin, ja talvella jokunen viikko Espanjassa pimeää paossa. Jonka kieltä hallitsen sen verran että pärjään kaupoissa ja ravintoloissa jotenkuten.
Niin kauan kuin kela toimii en täältä lähde.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan, jos tulee joku marinin hallituksen kaltainen niin kai se alkaa olla pakko lähteä. Siinä tapauksessa varmaan Sveitsiin takaisin, missä tuli jo välissä tehtyä viisi vuotta töitä.
Eu tule Marinin hallituksen kaltaista uudelleen. Lindtman ymmärtää hyvin ettei Sannan hallituksen kaltainen rahanjako ympäriinsä onnistu enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä jäädä kaipaamaan 😆
Hyvä eikä myöskään meidän rahojakaan
Teidän rahoja. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan, jos tulee joku marinin hallituksen kaltainen niin kai se alkaa olla pakko lähteä. Siinä tapauksessa varmaan Sveitsiin takaisin, missä tuli jo välissä tehtyä viisi vuotta töitä.
Eu tule Marinin hallituksen kaltaista uudelleen. Lindtman ymmärtää hyvin ettei Sannan hallituksen kaltainen rahanjako ympäriinsä onnistu enää.
Heh, juurihan Antin kakkosmies kertoi, että Sannan linja elää ja voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minnes lähdet, jos Kela lakkaisi toimimasta?
Niissä teidän muuttajien haavelemissa maissa onkin tosi hienot hallitukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutistuu, muttei lakkaa. NIin kauan toimii, kun töitä jotkut vielä tekevät ja maksavat veroja. Jos verotusta kirisitetään niin paljon, ettei töissä käynti kannata, niin jotkut harrastukset voivat olla mukavampi vaihtoehto monelle.
Vierailija kirjoitti:
Onhan maamme menossa synkempään ja itsekkäämpään suuntaan. Kaikista huolehtiminen ja koulutuksen arvostus, perinteiset vahvuutemme, ovat heikkenemässä.
Seuraavat vaalit ovat tärkeät.
Seuraavat vaalit kertoo vain siitä, että suomessa on niin paljon kaikilla valtion tukitoimilla eläviä että tulos on mahdollinen. Kaikki verovaroilla töissä olevat ja muut tukien saajat voivat määrällään ratkaista kaikki vaalit, ikiliikkuja on luotu. Ja nämä edellä mainitut ryhmät saavat lisää äänestäjiä kansainvälisiltä vesiltä.
Valtio nimeltä Suomi on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Muutan Venäjälle kuten Ano.
T: Persu
Miten siellä ryssissä nuin hyvin pelaa netti pääset tänne kirjoitteleen?
Olen 55vee, liian myöhäistä lähteä. Eläkeikäni on 67vee, joten eläkepäiviksi lähtökään ei ole vielä ajankohtaista pitkään aikaan. 90-luvun alkupuolella asuin Englannissa, jossa oli huono työtilanne silloin.
Mihinkäs sitä kotoaan lähtiasi, borta bra, hemma best.
Näkyvissä on kyllä pakollisia kiristyksiä, olipa hallituksessa kuka tahansa, koska tyhjästä ei voi nyhjästä edes vihreät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutistuu, muttei lakkaa. NIin kauan toimii, kun töitä jotkut vielä tekevät ja maksavat veroja. Jos verotusta kirisitetään niin paljon, ettei töissä käynti kannata, niin jotkut harrastukset voivat olla mukavampi vaihtoehto monelle.
Turha tuijottaa veroja, koska hallituksen tekemillä lakimuutoksilla on ollut työntekijän näkökulmasta veronkorotuksia pahempi vaikutus työnteon kannattavuuteen ainakin pienipalkkaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan maamme menossa synkempään ja itsekkäämpään suuntaan. Kaikista huolehtiminen ja koulutuksen arvostus, perinteiset vahvuutemme, ovat heikkenemässä.
Seuraavat vaalit ovat tärkeät.
Suomessa valehdellaan kansalle, että politiikka ratkaisee kaiken. Ei ratkaise. Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja.
Seuraavissakaan eduskuntavaaleissa en aio äänestää ketään. Vain köyhien ja syrjäytyneiden pitäisi äänestää. Minä olen hyvinvointivaltion lihava syöttövasikka. Vaikka tekoni on vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään. Olen jo nyt saanut aivan liikaa. Odotan valtiolta enää aktiivista eutanasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutan Venäjälle kuten Ano.
T: Persu
Eipäs kun entiseen Neuvostoliittoon. CCCP KGB agentti puten paratiisi.
t vassari
Vierailen ensi alkuun Venäjällä melkein yhtä usein kuin Haavisto. Se helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä tulee sanan jos jälkeen on mielikuvitusta. Tietynlainen yhteiskunnan turvaverkko on pakko olla olemassa näillä leveyspiireillä ihan jo sen takia, ettei ihmisiä voi heittää talveksi kadulle pakkaseen. Kuitenkin pitäisi pystyä seuraamaan kultaista keskitietä, ja etenkin valtavaksi paisuneen julkisen sektorin osalta ollaan menty aivan liian pitkälle. Sitä on hyvin hankala enää karsia, koska ihmiset eivät äänestä omien etuuksien ja työpaikkojen menettämisen puolesta. Tästä syystä koko suomalainen poliittinen ilmapiiri on muuttunut hyvin vasemmistolaiseksi ja nyt kun nuoret naiset valtaa alaa se tulee muuttumaan vielä enemmän ääliöliberalismiksi, joka haluaa nostaa kaiken keskiöön yksilön ja tämän tunteet ja oikeudet.
Olen asunut pohjois-irlannissa, sveitsissä, italiassa ja espanjassa. Palasin suomeen koska paras maa ainakin noihin verrattuna.