Muita jotka suunnittelevat muuttoa pois Suomesta?
Joka päivä enemmän ja enemmän mielessä itse mielessä Espanja ja aikuiset lapsetkin lähdössä ruotsiin.
Kommentit (132)
Mikä olisi Espanjassa työllisyystilanne tavalliselle suomalaiselle joka ei puhu espanjaa kuin sen mitä turistireissulla ja kansalaisopiston alkeiskurssilla oppinut?
Ei ole kelvollinen Espanja vaihtoehto. Kielitaidoton ulkomaalainen maassa jossa jo nyt on todella paljon työttömiä ulkomaalaisia.
Suomalaiset alistuvat pian islamin valtaan, niin suomipoika teki Minnesotassakin!
Vierailija
03.01.2026 | 09:38
antoivat somppuleiden huijata 18 miljardia olemattomiin lastenkoteininsa, niin n e tekee Suomessakin
suomalainen ajattelee, että "no joku MUU rupeaa vastustamaan islamia, mutten minä, joku muu aina hoitaa" ja niin on pian Suomi myyty propalestiinalle ja somppu-necromancialle
Keksikää nyt iiigorit lisää huonoja puolia Suomessa asumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Muutin jo Ruotsiin joitain vuosia sitten. Alkoi oma työllisyystilanne näyttää heikolta ja täältä löytyi helposti töitä.
Mä olen ollut vuodesta 2016 etätyösopimuksella ruotsalaisessa firmassa töissä ja elän ihan omassa kuplassani täällä Turun upeassa saaristossa. Rauha ja hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Muutin jo Ruotsiin joitain vuosia sitten. Alkoi oma työllisyystilanne näyttää heikolta ja täältä löytyi helposti töitä.
Alapeukuttajalle - Parempi siis olisi, että olisin nyt Suomessa työttömänä? Edellisestä duunistani irtisanottiin vuosi lähtöni jälkeen paljon ihmisiä pois, mukaan lukien koko se tiimi missä itse työskentelin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin minä kotoani lähtisin?💕 Joo, Suomi on ongelmien äärellä ja eikä niistä pidä vaieta, mutta se ei ole koko todellisuus. Tämä on yhä yksi maailman hyvinvoivimmista ja vakaimmista maista, jonka kansalaisista iso osa saa elää maailman mittakaavassa suorastaan yltäkylläistä elämää. Kaikilla suomalaisilla ei todellakaan mene hyvin, mutta valta osa meistä elää ihan kelpo elämää. Ja osalle tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on vastuu itselläkin ja sen eteen pitää joskus nähdä vaivaakin.
Hys hys, hallitus on syyllinen ongelmiisi! Hallitus on syyllinen ongelmiisi! Hallitus on syyllinen ongelmiisi! Hallitus on syyllinen ongelmiisi!
Se on tosiaan surullinen fakta, ettei onnea valitettavasti kukaan meille anna. Ei valtio, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Toivotan sinulle valtavasti onnea oman onnesi löytämisen tielle.
Jos on passiivisena aamusta iltaan tilanteen vietävissä, niin on taatusti ikävä olo kaiket päivät. Monelle tuntuu olevan vaikea myöntää, että omilla ajatuksilla on jotain merkitystä. Kyllä niillä on. Ajatuksista syntyy asenne, joka tuottaa toimintaa. Toiminta tuottaa seurauksia ja noista seurauksista syntyy elämä.
Toivotan sinulle rohkeutta toimia jo tänään.
Kunpa nämä koko ajan kaikesta valittajat lähtisivät sinne jonnekin onnelaansa. Olisi täällä vähemmän katkeruutta.
No, mitä minun tänään pitää pyytää sinulta anteeksi, että jäisit?
Vierailija kirjoitti:
Kunpa nämä koko ajan kaikesta valittajat lähtisivät sinne jonnekin onnelaansa. Olisi täällä vähemmän katkeruutta.
Valittavat palstalla levittääkseen negatiivista ajattelua ja tappiomielialaa. Tätä kutsutaan mielipiteiden muokkaamiseksi ja valittajaa propagandan levittäjäksi tai ihan lyhyemmin iiiigoriksi.
Odotatko tosiaan että valtio tai hallitus sinun elämäsi hoitaisi. Tekeekö ne toiset maat sen. Myös ne mistä haaveilet ja ei ole mitään tukia. Millä elätät itsesi mamuna siellä etä ohittaisit paikalliset ja tekisit til sikäläisen palkka tasin mukaan ja pärjäisit sillä
Paras lähteä, kun Hesarikin jo uhoaa luokkasotaa, enkä tiedä mihin luokkaan kuulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittavat palstalla levittääkseen negatiivista ajattelua ja tappiomielialaa. Tätä kutsutaan mielipiteiden muokkaamiseksi ja valittajaa propagandan levittäjäksi tai ihan lyhyemmin iiiigoriksi.
Negatiivistä ajattelua ja tappiomielialaa on vain tällä palstalla, tai vain ja ainoastaan netissä?
Ostettiin talo ulkomailta jo muutama vuosi sitten ja siirrettiin samlla 1/3 omaisuudesta. Nyt asuttu 3 vuotta 50/50. Kohta kokonaan poissa Suomesta koko omaisuus mukana
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin talo ulkomailta jo muutama vuosi sitten ja siirrettiin samlla 1/3 omaisuudesta. Nyt asuttu 3 vuotta 50/50. Kohta kokonaan poissa Suomesta koko omaisuus mukana
Meillä on vielä pahasti talourakka kesken, kun remppajampat ei ole yhtä luotettavia kuin suomessa.😂 Hiljaa hyvää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Negatiivistä ajattelua ja tappiomielialaa on vain tällä palstalla, tai vain ja ainoastaan netissä?
Täältähän se leviää oikeaan maailmaankin. Jos palstalla ei olisi mitään merkitystä niin iiiiigoreillakaan ei olisi tarvetta tulla tänne kuiskuttelemaan Kremlin sponsoroimia "totuuksiaan" (Pravda, ämvee lehti,.,.)
Vierailija kirjoitti:
Ei teitä jäädä kaipaamaan 😆
Hyvä eikä myöskään meidän rahojakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältähän se leviää oikeaan maailmaankin. Jos palstalla ei olisi mitään merkitystä niin iiiiigoreillakaan ei olisi tarvetta tulla tänne kuiskuttelemaan Kremlin sponsoroimia "totuuksiaan" (Pravda, ämvee lehti,.,.)
Purskahti kahvit näytölle.
Voi voi tyttökulta, kävisit joskus siellä ulkomaillakin sen oman kuplasi ulkopuolella.