Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka se s-bonus vähennetään toimeentulotuesta?

Vierailija
02.01.2026 |

Jos saa vaikka 3 kuukauden päätöksen?

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihan yksi tuhannesta käsittelijästä jaksaa vaivata itseään S-bonuksien kaltaisilla tuloilla. Vaikka kyllähän ne lain mukaan tulisi huomioida. Tulo mikä tulo.

Höpö höpö. Kyllä minulta vähennettiin täysimääräisesti bonukset tulona. Olivat hurjat 3 euroa! Myös postin korvaus kalliista postilähetyksestä joka ei mennyt perille laskettiin tuloksi!

Ihan uskomatonta toimintaa!

Vierailija
122/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toimeeentulotuella on varaa ostaa niin paljon että saa kymmenenkin euroa kuussa bonusta? Joku alkupään kommentti.  Siihenhän on jo käytetty koko toimeentulotuki silloin.

Itse en syö mitenkään nuukasti yksineläjänä ja käytän pääsääntöisesti s-kauppaa.  Bonus 3-4 euroa kuukausi. 

Kaikki toimeentulotuen saajat eivät ole yksineläjiä. Jestas sentään miten pöljää väkeä täällä on.

No ei kai henkeä kohti kuitenkaan voi juuri tuota enempää rahaa käyttää prismaan.

Ainakin kitinästä voisi päätellä, ettei sinne kauppaan mitään isoja rahasummia kulu, joten boonuksetkaan ei varmasti suuren suuret ole. Tai sitten nää ikuiset valittajat valehtelee todellisten tukiensa määrät 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihan yksi tuhannesta käsittelijästä jaksaa vaivata itseään S-bonuksien kaltaisilla tuloilla. Vaikka kyllähän ne lain mukaan tulisi huomioida. Tulo mikä tulo.

Höpö höpö. Kyllä minulta vähennettiin täysimääräisesti bonukset tulona. Olivat hurjat 3 euroa! Myös postin korvaus kalliista postilähetyksestä joka ei mennyt perille laskettiin tuloksi!

Kyllä nyt varmaan menit siitä kolmesta eurosta konkurssiin 

Vierailija
124/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennyslaskulla

Mutta mitkä summat? Jos haet nyt vaikka helmi maalis ja huhtikuulle toimeentulotukea ja laitat viimeiset 3 kk tiliotteet, eli loka marras ja joulukuu. Niin Entä jos et ole edes saanut lokakuussa tt-tukea. Miten nuo bonukset vaikuttavat. Ha ehkä et saa helmi tai maaliskuussa yhtään bonuksia, niin eihän sinulla ole noita tuloja.

Lehdessä oli, että joku oli lotonnut ja saanut jonkun kympin. Kela oli tehnyt päätöksen, jossa oli vähennetty seuraavatkin lottovoitot :D 

Ne, joita ei oltu vielä edes arvottu...

Onko toimeentulotuki tarkoitettu lottoamiseen? Nyt ymmärrän, miksi Suomi on k u s e s s a?

Ilmeisesti niissä on edelleen tyhjää ilmaa, jos niistä on varaa käyttää johonkin uhkapeleihin. 

Vierailija
125/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tosiaan, lapsilisät ovat tuloa. Ne eivät toimeentulotukiperheelle ole "lisäksi."

Nythän pitää ensisijassa ilmoittautua työnhakijaksi. Työttömyyskorvauksiin lapsilisät eivät vaikuta 

Vierailija
126/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupan bonukset on sitten kätevämpiä kun kassakone kysyy käytätkö nyt summan x.  Itse otan kaikki 30-60 senttiä heti koska vähän k-kauppaa käytän. S-linja on kuitenkin halvempi tuotteissa joita käytän ja isompi bonus. Tietysti ymmärrän harmituksen kun ne muutamat eurot vähennetään tuista. Enemmän varmaan harmittaa tuollainen niuhottaminen kelalta kuin ne muutamat eurot.

Vierailija
127/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kumma yhtälö. Perhe/henkilö elää toimeentulotuella ja pystyy silti käyttämään rahaa niin paljon että s-bonus olisi ratkaisevaa tuloa, ei joitakin euroja kuussa.

Samaa ihmettelin

Vierailija
128/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu virkailijasta. Moni ei huomioi muutaman euron bonuksia.

Vierailija
129/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis Kelahan se ilmeisesti menisi konkurssiin jos ei katsoisi sitä kolmea euroa tuloksi. 

Vierailija
130/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kela tietäisi s-bonuksistani. Kun ilmoitin vaan että mulla on nordean tili. 

Saavat tilitiedot pankista? Kai ne käyvät niitä kyselemään, että onko henkilöllä x tili pankissanne? Ja verottajalta saavat tiedot.

Siis luuleeko joku oikeasti, että Kelan työntekijät soittelevat kaikkiin Suomen pankkeihin ja tiedustelevat, onko henkilöllä X tili teillä ja paljonko siellä on rahaa ja pankki vielä kertoo? 🤣 Ei. Eikä niitä tietoja saa myöskään verottajalta. On mullakin Veikkauksen ja Osuuspankin tilit mistä Kela ei tiedä mitään. Tietenkin on, muuten olisi mahdotonta liikutella rahaa muuten kuin käteisellä. Ja jos tarvitsen 20€:n lainan toisessa kaupungissa asuvalta ystävältä, on toinen tili oltava. Muuten Kela laskee tuloksi. Sillä ei ole merkitystä, vaikka takaisinmaksu näkyy. Se on silti pelkkää tuloa. Olen varmistanut tämän Kelasta.

Vierailija
131/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut toimeentulotuen asiakas jo vuosia, eikä kertaakaan ole puututtu S-bonuksiin, joita saan noin kymmenellä eurolla kuukaudessa. 

Toisaalta taas olen joutunut Kelan valvovan katseen alle sen vuoksi, että tiliotteestani löytyi kahtena kuukautena peräkkäin kympin siirto veikkaustililleni. Mitään en ole voittanut, mutta siltä varalta, että voitan, minun on toimitettava jokaisen tukihakemuksen mukana pankkitiliotteiden ohessa myös Veikkauksen tiliote. 

Työmarkkinatuen veronpalautuksesta piti saada pitää itse 50 euroa. Minä sain, mutta saman tien hylättiin kahden kuukauden sähkölaskut, eli veronpalautuksen vuoksi jäin kymmenen euroa miinukselle. Paperinpyörittelyn lisäksi.

Olisi ihanaa päästä töihin tai edes työkyvyttömyyseläkkeelle, jottei koko ajan tarvitsisi hyppiä Kelan päähänpistojen mukaan. Näkyy nimittäin olevan ihan virkailijasta kiinni, minkä euron saa pitää neuvottelematta ja mistä joutuu tekemään

Veikkauksen tiliotteet pyydetään, vaikka ei voittaisi. Käytännössä ne pyydetään jokaiselta hakemuksen tekijältä. Ne eivät tietenkään toimita, joilla ei ko.tiliä ole.

En tunne yhtäkään Kelan asiakasta jolta olisi pyydetty Veikkauksen tilin tiedot. Ei minultakaan. 

Vierailija
132/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut toimeentulotuen asiakas jo vuosia, eikä kertaakaan ole puututtu S-bonuksiin, joita saan noin kymmenellä eurolla kuukaudessa. 

Toisaalta taas olen joutunut Kelan valvovan katseen alle sen vuoksi, että tiliotteestani löytyi kahtena kuukautena peräkkäin kympin siirto veikkaustililleni. Mitään en ole voittanut, mutta siltä varalta, että voitan, minun on toimitettava jokaisen tukihakemuksen mukana pankkitiliotteiden ohessa myös Veikkauksen tiliote. 

Työmarkkinatuen veronpalautuksesta piti saada pitää itse 50 euroa. Minä sain, mutta saman tien hylättiin kahden kuukauden sähkölaskut, eli veronpalautuksen vuoksi jäin kymmenen euroa miinukselle. Paperinpyörittelyn lisäksi.

Olisi ihanaa päästä töihin tai edes työkyvyttömyyseläkkeelle, jottei koko ajan tarvitsisi hyppiä Kelan päähänpistojen mukaan. Näkyy nimittäin olevan ihan virkailijasta kiinni, minkä euron saa pitää neuvottelematta ja mistä joutuu tekemään

Veikkauksen tiliotteet pyydetään, vaikka ei voittaisi. Käytännössä ne pyydetään jokaiselta hakemuksen tekijältä. Ne eivät tietenkään toimita, joilla ei ko.tiliä ole.

En tunne yhtäkään Kelan asiakasta jolta olisi pyydetty Veikkauksen tilin tiedot. Ei minultakaan. 

Kyllä ne Veikkauksen tilitiedot on pyydetty. Usean kuukauden ajalta. Ja jokainen S-tilille tullut bonus kstsotaan töysinääröisesti tuloksi. 

Vierailija
133/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos s-bonukset on muka jotakin tuloa, niin eikö silloin myös kauppojen antamat alennukset ole "tuloa"? Mielestäni on.

Vierailija
134/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, ettei keskittämiselläkään voi enää säästää sitä muutamaa hassua euroa, kun nekin viedään pois 🙄 

Vierailija
135/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa tukia enkä tarvitse, mut olen miettinyt tätä asiaa... Jos saisin, niin kävisinkö halvemmassa S-ryhmässä ja saisin bonusta 50 euroa kuukaudessa häviten jossakin tuessa saman verran vai tukisinko kapitalisti-K-ryhmää ettei vaan otettaisi tukia pois?

Jos saa 50e s-bonuksia, ei tarvitse tukia.

Vierailija
136/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne Veikkauksen tilitiedot on pyydetty. Usean kuukauden ajalta. Ja jokainen S-tilille tullut bonus kstsotaan töysinääröisesti tuloksi. 

Ei ne pyydä jos et kerro, että sinulla on Veikkauksen tili. Yksinkertaista. 

Vierailija
137/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis Kelahan se ilmeisesti menisi konkurssiin jos ei katsoisi sitä kolmea euroa tuloksi. 

Kun maassa on parisataa tuhatta kelaketkua ja jokainen pimittää sen kolme euroa valtiolta, niin voit laskea ihan itse mitä se tekee rahasummana. Oho, ei ollutkaan mikään pikkuinen summa 

Vierailija
138/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennyslaskulla

Mutta mitkä summat? Jos haet nyt vaikka helmi maalis ja huhtikuulle toimeentulotukea ja laitat viimeiset 3 kk tiliotteet, eli loka marras ja joulukuu. Niin Entä jos et ole edes saanut lokakuussa tt-tukea. Miten nuo bonukset vaikuttavat. Ha ehkä et saa helmi tai maaliskuussa yhtään bonuksia, niin eihän sinulla ole noita tuloja.

Lehdessä oli, että joku oli lotonnut ja saanut jonkun kympin. Kela oli tehnyt päätöksen, jossa oli vähennetty seuraavatkin lottovoitot :D 

joo, tähän oli joku oikeusasiamies tmv tehnyt kyllä sitten päätöksen, että ei näin

Vierailija
139/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kuolee pankit saavat tiedot ja lähettävät  saldo-otteet  pyytämättä. 

Eli väestörekisteri haravoi monien asioiden tietokantoja tai siis päinvastoin. Pankkien, vakuutusyhtiöiden, Kelan. En tiedä keiden kaikkien. Veljeni oli ttt-asiakas. Kun sisaremme kuoli silloinen sossu ( ei siis kela vielä) tiesi ennen perunkirjoitusta veljeni olevan kuolinpesän osakas.

Kysyin sosiaalitoimistossa työskentelevältä mihin kaikkeen teillä pääsy. Hän sanoi että näemme ihmisestä kaiken. Ei ruvennut kyllä luettelemaan.

Vierailija
140/146 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennyslaskulla

Jos tuo on totta niin on ollut kyllä imbesilli käsittelijä :D On niitä voinut siellä Kelassa naurattaa kun ovat korjanneet tuon päätöksen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi