Kuinka se s-bonus vähennetään toimeentulotuesta?
Kommentit (146)
ei sitä vähennetä toimeentulotuesta.
Kun saat bonusta, niin tarvitset sen bonuksen verran vähemmän täydennystä siihen ihan samaan normin mukaiseen summaan (eikä vähennettyyn summaan, mikä olisi kyseessä jos se vähentäisi toimeentulotukea).
Vierailija kirjoitti:
Onko joku s-bonuksia saava jo hakenut toimeentulotukea helmikuulle ja saanut päätöksen? Otettiinko bonukset huomioon?
Mä sain yllätyksenä päätöksen toukokuun loppuun asti. Ei ne ainakaan niitä hiluja laskenut. Varmaan jotain pikkulainojakin oli.
Ylijäämän palautusta ei ole otettu myöskään muistaakseni huomioon vaikka on ylittänyt sen 50e rajan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut toimeentulotuen asiakas jo vuosia, eikä kertaakaan ole puututtu S-bonuksiin, joita saan noin kymmenellä eurolla kuukaudessa.
Toisaalta taas olen joutunut Kelan valvovan katseen alle sen vuoksi, että tiliotteestani löytyi kahtena kuukautena peräkkäin kympin siirto veikkaustililleni. Mitään en ole voittanut, mutta siltä varalta, että voitan, minun on toimitettava jokaisen tukihakemuksen mukana pankkitiliotteiden ohessa myös Veikkauksen tiliote.
Työmarkkinatuen veronpalautuksesta piti saada pitää itse 50 euroa. Minä sain, mutta saman tien hylättiin kahden kuukauden sähkölaskut, eli veronpalautuksen vuoksi jäin kymmenen euroa miinukselle. Paperinpyörittelyn lisäksi.
Olisi ihanaa päästä töihin tai edes työkyvyttömyyseläkkeelle, jottei koko ajan tarvitsisi hyppiä Kelan päähänpistojen mukaan. Näkyy nimittäin olevan ihan virkailijasta kiinni, minkä euron saa pitää neuvottelematta ja mistä joutuu tekemään
Veikkauksen tiliotteet pyydetään, vaikka ei voittaisi. Käytännössä ne pyydetään jokaiselta hakemuksen tekijältä. Ne eivät tietenkään toimita, joilla ei ko.tiliä ole.
Vierailija kirjoitti:
En saa tukia enkä tarvitse, mut olen miettinyt tätä asiaa... Jos saisin, niin kävisinkö halvemmassa S-ryhmässä ja saisin bonusta 50 euroa kuukaudessa häviten jossakin tuessa saman verran vai tukisinko kapitalisti-K-ryhmää ettei vaan otettaisi tukia pois?
K- kaupassa maksat enemmän tuoteista, eli yksi ja sama rahatilanteellesi
Vierailija kirjoitti:
EI OLE MITÄÄN YLIMÄÄRÄ RAHAA MIKÄÄN BONUS VAAN SUN OMAA RAHAA MINKÄ ENSIN MAKSOIT JÄSEMAKSUNA JA HINNOISSA SITTEN SAAT VÄHÄN TAKAISIN KUN OLET PALJON ENSIN OSTANUT . SAAT AINA ALEN NORMAALISTI KAUPOISSA ON ALE MYYNNIT SE ON IHAN SAMA ASIA .
Minusta olisi oikein huomioida tuo S-ryhmän osuusmaksu (100 €) käytetävissä olevina varoina. Nehän ovat oikeasti käytettävissä omaan elatukseensa. Pitääpä muistuttaa kelaa että myös nämä osuusmaksut pitää huomioida kuten kaikki muukin rahoitusvarallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain päätöksen, tammikuun bonukset otettiin huomioon ja vähennetään maaliskuun toimeentulotuesta.
Olitko siis tammikuussa tt-asiakas? Niitähän ei saa vähentää sellaiselta ajalta, jolloin et vielä ole hakenut tt-tukea.
S bonuksille eri tili. Maksat S bonusostokset käteisellä , Kukaan ei tiedä
Olek työkyvytön yh. Maksan joka kolmas kk Verohallinnolle mätkyjä 45 e kk kun kaksi vuotta sitten veroprosentti oli liian pieni työmarkkinatuesta. Sain silloinkin tukea. Nyt tätä velkaa ei oteta huomioon tt tuessa menona vaikka tuolloin olisin saanut vähemmän tt tukea vaan jos veroprosentti olisi ollut isompi. En ymmärrä tätä logiikkaa kun myös veronpalautus jonka kerran sain otettiin tulona huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Olek työkyvytön yh. Maksan joka kolmas kk Verohallinnolle mätkyjä 45 e kk kun kaksi vuotta sitten veroprosentti oli liian pieni työmarkkinatuesta. Sain silloinkin tukea. Nyt tätä velkaa ei oteta huomioon tt tuessa menona vaikka tuolloin olisin saanut vähemmän tt tukea vaan jos veroprosentti olisi ollut isompi. En ymmärrä tätä logiikkaa kun myös veronpalautus jonka kerran sain otettiin tulona huomioon.
Logiikka on = valtio voittaa, ihminen konkurssiin.
Osta Lidlistä, sen bonukset ei näy sossuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on = valtio voittaa, ihminen konkurssiin.
Ei ole ihmisiä. Olemme alamaisia.
Bonusta ei saa jollei osta. Tämähän on menoa. Ja vähätuloinen ei paljoa ostele, jotain punalaputettuja, jos niitäkään.
Jos rahaa halutaan kunnolla kerätä, laitetaan osingoille kovempi vero.
S-bonus ei ole ole tuloa. Se on rahan palautus. Olet edellisessä kuussa saanut tietyn summan rahaa ja käyttänyt sen. Seuraavassa kuukaudessa sulle hyvitetään käyttämästäsi rahasta tietty summa takaisin. Se ei ole tuloa, vaan s-ryhmän myöntämä alennus ostoksistasi
Vierailija kirjoitti:
Bonusta ei saa jollei osta. Tämähän on menoa. Ja vähätuloinen ei paljoa ostele, jotain punalaputettuja, jos niitäkään.
Jos rahaa halutaan kunnolla kerätä, laitetaan osingoille kovempi vero.
Vähävaraisen ei kannata punalaputettuja ostaa. Ne ovat tuoteryhmänsä kalleimpia tuotteita ja alennettunakin kalliimpia
S-bonushan on alennusta ostoksista. Jos ostaa alennusmyynnistä paidan ja saa esim 20% alennusta, niin kelan järjettömyyden perusteella se alennuksen euromäärä pitää vähentää toimeentulotuesta🤯🤯
Vierailija kirjoitti:
En saa tukia enkä tarvitse, mut olen miettinyt tätä asiaa... Jos saisin, niin kävisinkö halvemmassa S-ryhmässä ja saisin bonusta 50 euroa kuukaudessa häviten jossakin tuessa saman verran vai tukisinko kapitalisti-K-ryhmää ettei vaan otettaisi tukia pois?
Eiköhän plussarahakin kohta huomioida vähentävästi.
Kiusa se on pienikin kiusa
On kyllä sairasta touhua. Köyhänä yritin keskittää ostot Prismaan, joka halvin kauppa meillä. Niin että saisin muutaman euron takaisin bonuksina. Nyt ne vähentää tukeani eli ei hyödytä koko s-korttia näyttää. Eikä S-ryhmällä ole alennuksia, bonukset korvaa sen. Näin ollen ihan sama missä asioi kun Kela ne rahat saa enkä minä. Että köyhistäkin köyhimmältä viedään ne pari euroa mitkä bonuspäivänä iloa tuottaisi. Sairas maa
Vierailija kirjoitti:
Tän takia ei kannata koskaan hakea muutosverokorttia vaan antaa mennä isoimmalla prosentilla.
Tänään sain päätöksen, tammikuun bonukset otettiin huomioon ja vähennetään maaliskuun toimeentulotuesta.