Kumppanin löytäminen miehen näkökulmasta
Huomasin keskustelun kumppanin etsimisestä naisnäkökulmasta ja ajattelin aloittaa ketjun miesnäkökulmasta.
Olisi hienoa löytää samanhenkinen nainen, jolta saisi rakkautta ja jolle voisi osoittaa rakkautta.
Olen sinkku, aikaisemmat parisuhteet löytyivät harrastuksista ja kaveriporukasta. Niissä ei tällä hetkellä ole sopivia naisia. Aloitteita teen naisille jos huomaan tapahtumassa kiinnostavan naisen. Suunnilleen 3/10 lähestymisestä on johtanut treffeihin. Kuukaudessa treffejä 0-2.
En mielelläni nostaisi aloitteiden määrää, koska en ole ulospäin suuntautunut ja kuormitun vieraan ihmisen seurassa. Kokeilin myös nettideittejä, mutta niissä on vähän sopivia naisia.
Pari vuotta sitten kokeilin pikadeittejä, mutta suuri osa oli pintaliitäjänaisia.
Olen pitkään ihmetellyt miksi valtio ei ole perustanut puolisonetsintä palvelua? Nettitreffipalvelujen tarkoituksena on tehdä rahaa, ei yhdistää ihmisiä!
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
"Facebookin sinkkuryhmät: yksinäiset sinkut, hidasta sinkkuelämää, rennot sinkut jne. varmaan on joku kulttuuriryhmäkin ja paikallisryhmiä. Niissä mennään juttelu edellä ja järjestetään tapahtumiakin. "
En ole edes humalassa, mutta mitkä on ei-rentoja sinkkuja? Takakireät sinkut?
rennot sinkut = huonot äijäilyläpät, aika suoraa seksijuttua välillä
hidasta sinkkuelämää = pitkien lauseiden keskusteluja kiintymyssuhdemalleista, traumoista jne.
On noilla eroa.
En tiiä mitä voisi tehdä. Samaa itsekin teen, naisena. Ei ole helppo tavata ihmistä kenen kanssa synkkaa.
Ap toivoo että nainen tuo hänelle itselleen vain ja ainoastaan hyviä puolia omaan elämäänsä ilman että mitään sen eteen tarvitsee tehdä. On kumma kun ei kukaan moista pestiä halua ottaa vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Yhteyden helppoutta tai vaikeutta valotti yksi keskustelija upeasti. Me tosiaan keräämme toisistamme ties millä antureilla infoa, mielikuvaa, fiilistä ja pystymme vieläpä puhumaan ja analysoimaan. On kyllä hienosti viritetty mekanismi. Ja sekin voi olla tukossa. Jolloin muurit nousee. Se ei liity välttämättä muihin ollenkaan.
Tarpeeksi samanlaisen, sopivasti erilaisen ihmisen tapaaminen niin että molemmat ovat avoimia, se ei ole itsestäänselvyys.
Tämä. Ap pääsee reippaasti treffeille, mutta se kohtaaminen siellä ei ole sitä, mitä naiset sitten toivovat. Ja mitä kukin toivoo, se riippuu myös niin paljon naisesta. Yhteyttä, mutta millaista.
Vierailija kirjoitti:
Ap toivoo että nainen tuo hänelle itselleen vain ja ainoastaan hyviä puolia omaan elämäänsä ilman että mitään sen eteen tarvitsee tehdä. On kumma kun ei kukaan moista pestiä halua ottaa vastaan!
Vähän sama mikä kaikilla ikisinkuilla on. Naisilla myös. Mennään oma elämä ja omat tarpeet edellä. Toisen tehtävä on palvella minua. Jos en saa palvelua niin kuin haluan, niin sitten en kyllä ala mitään. Ennemmin yksin kun yksin on jo hyvä elämä (tai saan ainakin tehdä mitä haluan eikä ole ketään ankeuttamassa).
Siksi me ollaan sinkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama mikä kaikilla ikisinkuilla on. Naisilla myös. Mennään oma elämä ja omat tarpeet edellä. Toisen tehtävä on palvella minua. Jos en saa palvelua niin kuin haluan, niin sitten en kyllä ala mitään. Ennemmin yksin kun yksin on jo hyvä elämä (tai saan ainakin tehdä mitä haluan eikä ole ketään ankeuttamassa).
Puuttuu sellainen YHDESSÄ elämisen ja tekemisen taju. Kaksin aina kaunihimpi. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja jaettu suru puoli surua. Ei, me ei osata sitä.
Me mennään sulle, mulle... ei kun mulle, sulle... tätä mä haluun, mitä sä tuot suhteeseen. Minä, sinä, 2 erillistä ihmistä käy kauppaa elämisen ehdoista. Bisnesneuvottelua. Onko tää nyt (mulle riittävän) hyvä diili?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä se tuppaa olemaan. Mutta miksi nämä ihmiset edes etsivät mitään pidempää parisuhdetta kun mistään ei olla valmiita joustamaan ja halutaan tosiaan se toinen ihminen siihen omaan elämään mukaan vain siinä määrin kuin se itselle sopii ja kunhan se toinen ihminen vain täyttää omat tarpeet? Luulisi jo nelikymppisen ihmisen ymmärtävän että parisuhde on kahden kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emt.
Kuka oikeasti kuvittelee olevansa jotenkin ainutlaatuinen kyvyttömyydessään löytää parisuhdetta? Jos sinkkuuden torjuntaan, etenkin miehillä, olisi yksiselitteinen ja helppo vastaus, kukaan ei olisi sinkku.
Miesten nyt vaan todella täytyy miettiä, mitä hyvää ekstraa tuovat naisten elämään. Halutaan sitoutumista, mutta samaan aikaan nainen pitää voida ottaa käyttöön, kun itselle sattuu sopimaan. Jepjep.
Jakamisen kyky. Läsnäolon kyky. Kuuntelutaito. Seksuaalisen voiman säätelyn kyky (oikea tapa, aika ja paikka miten seksuaalisuuttaan ilmaisee).
Mä epäilen, että ap on vaan vähän "tönkkö" naisten seurassa treffeillä. Naiset eivät kiinnostu, kun eivät saa tarpeeksi ap:stä irti ja/tai ei tule sellainen nähdyksi tullut ja välitetty olo. Eikä flirttailu toisaalta onnistu myöskään, mutta ap ei mene
Mainitsin ensimmäisessä viestissä etten ole ulospäinsuuntautunut. Kestää aikansa ennen kuin rentoudun uuden ihmisen seurassa. Ehkä osa naisista tulkitsee sen väärin. Aikaisemmat eksät olivat molemmat tässä mielessä samankaltaisia ja ymmärsivät ettei kyse ole kiinnostuksen puutteesta.
Ei siihen ole mitään erityistä tapaa. Pitää vaan tavata paljon ihmisiä. Siksi se on nuorena helpompaa, koska keskimäärin eletään menevämpää elämää ja monikaan ei ole ehtinyt vakiintua.
Jo kolmekymppisissä on eronneita. Naisilla voi olla erittäin ikäviä kokemuksia miehistä (vä-ki-valta) ja he ovat syystäkin valikoivampia. Lapsia haluaa naisista enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt missä muualla kuin kulttuuritapahtumissa tapaisi mahdollisesti samanhenkisiä naisia, mutta en ole keksinyt mitään sopivaa. Kokeilin aikaisemmin mm. lautapeli-iltoja, jousiammuntaa, kävin Eurosinkkujen tapahtumassa ja Kansalaisopiston kursseilla. Niissä oli joko enemmän miehiä tai keski-ikä lähempänä 50 kuin 40 vuotta.
Facebookin sinkkuryhmät: yksinäiset sinkut, hidasta sinkkuelämää, rennot sinkut jne. varmaan on joku kulttuuriryhmäkin ja paikallisryhmiä. Niissä mennään juttelu edellä ja järjestetään tapahtumiakin.
Kiitos vinkistä. ap
+ Ikä +-10 vuotta.
Realistinen raja.
+ Nainen on samalla aaltopituudella.
Ja mikä se aaltopituus on. Hyvä kriteeri sinänsä, samaa etsii naisetkin.
+ Ei ole lapsia eikä halua niitä.
Veloja on vähemmän. Selkeä kriteeri, kannattaa ilmoittaa suoraan sovelluksisssa.
+ Huumorintaju ja arvot lähellä itseäni. Vaikea kuvailla tarkemmin, mutta tuskin tulisin juttuun äärivasemmistolaisen tai äärioikeistolaisen naisen kanssa.
MIllainen sun huumorintaju on? Musta? Sarkastinen? Rajaa aika paljon. Lämmin ja positiivinen huumori on hyvä useammalle.
+ Yhteinen kiinnostuksenkohde, esim. taide, tanssi.
Varmaan löytyy kulttuurista kiinnostuneita naisia.
+ Pitää läheisyydestä.
Mitä tää käytännössä tarkoittaa? Henkistä? Fyysistä? Tykkää halia ilman seksiä, moni nainen tyykkää.
+ Haluaa vakavan parisuhteen, ei halua avointa suhdetta tms. Tutustuu rauhallisesti, seksillä ei ole kiire.
Demiseksuaali, eli henkinen yhteys ensin? Kannattaa hakee tolla sanalla.
+ Ulkonäön suhteen naisihanteeni on naapurinnainen. En tarkoita kaikkien sopivanikäisten naisten olevan hyvännäköisiä, mutta suurin osa on.
Eli tavis on ok? Hyvät sulle. Ootko itse tavis? Pidätkö huolta ulkonäöstäsi? Miten?
+ Osaa riidellä rakentavalla tavalla, ei ole ns. draamakuningatar.
Osaatko itse myös?
- Erittäin ekstrovertti ja haluaa jatkuvasti lähteä kanssani tapahtumiin. Rakastaa matkustamista.
Harvat on erittäin ja jatkuvasti.
- Käyttää usein päihteitä.
Oletko itse absolutisti vai välillä päihteilet?
- Asuu kaukana, kaukosuhde on perseestä.
Mikä on kaukana?
- Materialisti. Kallis asunto, hienot vaatteet yms. tärkeintä elämässä.
Materia ja raha ei ole yksi yhteen.
- Työ on elämä.
Jos on, niin ei ehdi seurustella.
- Reilusti ylipainoinen tai sairaalloisen laiha. Ei ole ongelma jos naisella on vähän mahaa. En syty reilusti yli- tai alipainoisesta naisesta.
Aika realistinen kriteeri.
- Haluaa asua yhteisessä asunnossa.
Ns. toisella kierroksella olevat haluavat yleensä pitää omat asunnot.
- Levoton luonne.
Ei adhd? Rauhallisuus plussaa? Voisko mennä postiivisen kautta tän kriteerin?
- Haluaa olla 24/7 yhdessä.
Paljonko on hyvä määrä yhdessäoloa viikossa?
Onko jotain mitä en ole ottanut huomioon?
Sun omat henkiset ja fyysiset speksit? Etsitkö samanlaista kuin itse olet vai jotain muuta? Kemia. Viehätysvoima? Seksuaaliset mieltymykset? Raha, elintaso ja luokkatausta? Lemmikit? Elämäntavat? Liikunnallisuus? Terveys? Mielenterveys? Ruokavalio? Hyväksyttävän erilaisuuden määrä suhteessa? Kumman pitää joustaa, missä ja paljonko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä se tuppaa olemaan. Mutta miksi nämä ihmiset edes etsivät mitään pidempää parisuhdetta kun mistään ei olla valmiita joustamaan ja halutaan tosiaan se toinen ihminen siihen omaan elämään mukaan vain siinä määrin kuin se itselle sopii ja
Me ollaan totuttu, että elämää rakennetaan niin, että valitaan hyödykkeitä ja asioita, jotka itselle sopii. Että tärkeintä on tietää, mitä haluaa ja valita se. Tuntea omat halut, tarpeet ja rajat ja seurata niitä. Koska monissa muissa asioissa on sitä valinnan varaa (näennäisesti ainakin) ja samalla se valitsemisen pakko.
Ihan realistinen lista. Vain lapsiasia vähän ihmetyttää, ilmeisesti ajattelet nuorempaa naista jolla olisi alaikäisiä lapsia vielä? Mielestäni vähän outoa jos jo muualla asuvat aikuiset lapset ovat totaalinen turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Ihan realistinen lista. Vain lapsiasia vähän ihmetyttää, ilmeisesti ajattelet nuorempaa naista jolla olisi alaikäisiä lapsia vielä? Mielestäni vähän outoa jos jo muualla asuvat aikuiset lapset ovat totaalinen turn-off.
Tossa iässä kannattaa jo ottaa toikin vaihtoehto huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun olisi omakin elämä yhtä helppoa kuin ap:llä, vauva palstalla ruikuttaa siitä kun ei löydy kumppania. Huhhuh, toisilla meistä on oikeitakin ongelmia.
Kerro toki mikä on sitten oikea ongelma? Eikö esim. lapsettomaksi jääminen kumppanin puuttumisen takia ole ongelma?
Vakava sairastuminen nyt tulee omasta elämästä ihan ykkösenä mieleen. Ei minkään palstaukon pillun puute herätä kovin paljon sympatiaa tässä tilanteessa(vaikka ei herättäisi kyllä missään muussakaan tilanteessa)
Vierailija kirjoitti:
+ Ikä +-10 vuotta.
Realistinen raja.
+ Nainen on samalla aaltopituudella.
Ja mikä se aaltopituus on. Hyvä kriteeri sinänsä, samaa etsii naisetkin.
+ Ei ole lapsia eikä halua niitä.
Veloja on vähemmän. Selkeä kriteeri, kannattaa ilmoittaa suoraan sovelluksisssa.
+ Huumorintaju ja arvot lähellä itseäni. Vaikea kuvailla tarkemmin, mutta tuskin tulisin juttuun äärivasemmistolaisen tai äärioikeistolaisen naisen kanssa.
MIllainen sun huumorintaju on? Musta? Sarkastinen? Rajaa aika paljon. Lämmin ja positiivinen huumori on hyvä useammalle.
+ Yhteinen kiinnostuksenkohde, esim. taide, tanssi.
Varmaan löytyy kulttuurista kiinnostuneita naisia.
+ Pitää läheisyydestä.
Mitä tää käytännössä tarkoittaa? Henkistä? Fyysistä? Tykkää halia ilman seksiä, moni nainen tyykkää.
+ Haluaa vakavan parisuhteen, ei halua avointa suhdetta tms. Tutustuu rauhallisesti, seksillä ei ole k
Keskustelin syksyllä ystävänaisten kanssa asiasta ja heidän mielestään olen listan mukainen mies.
"Facebookin sinkkuryhmät: yksinäiset sinkut, hidasta sinkkuelämää, rennot sinkut jne. varmaan on joku kulttuuriryhmäkin ja paikallisryhmiä. Niissä mennään juttelu edellä ja järjestetään tapahtumiakin. "
En ole edes humalassa, mutta mitkä on ei-rentoja sinkkuja? Takakireät sinkut?