Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei vastaa puhelimeen eikä soita takaisin?

Vierailija
02.01.2026 |

Töiden kautta on pari tuttua kaveria, joiden kanssa ollaan aina silloin tällöin tekemisissä. Rentoa miesten välistä jutustelua. He ovat soitelleet minulle joskus ja minä heille. Yleensä työasiaa mutta jutellaan rennosti myös niitä näitä. Soitellaan ehkä 2 kertaa vuodessa, yleensä liittyen ensisijaisesti työjuttuihin.

Sitten, yht'äkkiä: Yritän soittaa syyskuussa. Ei vastausta. Noh, ehkä hän unohti ja soitan uudelleen marraskuussa. Soitan marraskuussa sitten vielä toisen kerran. Ei vastausta, ei viestiä, ei mitään. Sitten yht-äkkiä tavoitan hänet ja jutellaan asiasta ja hän lupaa palata asiaan. Ei kuulu, ei näy, ei haise, ei mitään.

Ei kertakaikkiaan yhtään mitään moneen viikkoon tai kuukausiin.

Sama ilmiö toistuu aina ajoittain joidenkin kanssa. Mikä siinä olisi niin vaikeaa laittaa vaikka tekstari että "minua ei kiinnosta asiasi älä enää ikinä soita" tai vaikka "soitan sulle about kuukauden päästä jos jaksan" mutta ei yhtikäs mitään. Nyt pitää sitten ihmetellä että onko toinen kuollut vai mitä ihmettä.

Mistä tällainen johtuu?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan ne vaikka p*skaa vääntäessään samalla kun selaavat tiktokkia, laittaa jonkun viestin

Vierailija
2/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tuollaiset tyypit ja hinnoittele itsesi korkeammalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivyin töistä useita vuosia sitten ja eräs aamu entinen työkaveri soittaa. En viitsinyt vastata koska selvästi viittasi työasioihin ajankohta eikä ne asiat kosketa minua millään tapaa enää.

Vierailija
4/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan ne vaikka p*skaa vääntäessään samalla kun selaavat tiktokkia, laittaa jonkun viestin

Väännä sinä vaan näitä paska aloituksiasi houkka

Vierailija
5/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä yksin keskenäsi, wanharouva Tyhjäpää!

Vierailija
6/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä yksin keskenäsi, wanharouva Tyhjäpää!

Sisälukutaito?

Vierailija
7/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei aina jaksa vastata työkaverilleen, joka soittelee vapaa-ajalla niitä näitä. Syynä se, että kaveri on usein kännissä tai ettei mieheni juuri sillä hetkellä ole jutustelevalla päällä. Tämä työkaveri ei ole kauhean tärkeä ystävä, hyvän päivän tuttu enemmän.

Vierailija
8/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et oo vaan tarpeeks kiinnostava ihminen 

Vierailija
9/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häivyin töistä useita vuosia sitten ja eräs aamu entinen työkaveri soittaa. En viitsinyt vastata koska selvästi viittasi työasioihin ajankohta eikä ne asiat kosketa minua millään tapaa enää.

Tässä valmis helppo pohja kopioitavaksi: "Hei, huomasin että olit yrittänyt soittaa. En enää työskentele yrityksessä x. Hyvää jatkoa!"  miksi pitää jättää ihmiset tyhjän päälle?

Ja aloituspostauksen ihmisissä ei ole kyse mistään tällaisesta.

ap

Vierailija
10/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei aina jaksa vastata työkaverilleen, joka soittelee vapaa-ajalla niitä näitä. Syynä se, että kaveri on usein kännissä tai ettei mieheni juuri sillä hetkellä ole jutustelevalla päällä. Tämä työkaveri ei ole kauhean tärkeä ystävä, hyvän päivän tuttu enemmän.

... "mun mies tekee sitä ja tätä, koska.."... 

Vierailija
11/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä valmis helppo pohja kopioitavaksi: "Hei, huomasin että olit yrittänyt soittaa. En enää työskentele yrityksessä x. Hyvää jatkoa!"  miksi pitää jättää ihmiset tyhjän päälle?

ap

Oletkos laittanut soiton perään viestiä, että tavoittelit asian x tiimoilta jotta toinen voisi palata asiaan? 

On aika kohtelias ja toimiva tapa. Sit jos ei vastausta niin ei vaan kiinnosta. 

En mäkään oleta että kenellekkään on mitään kovin tärkeää, jos se kerran soitti syyskuussa ja sit uudestaan marraskuussa, eikä mitään viestiä. Varmaan ollut kännissä tai soittanut vahingossa. 

Vierailija
12/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole ainoa ihminen maailmassa. Miksi sinulle pitäisi selitellä jonniinjoutavia. Oot vähän kumma valittaja: minulle ei vastattu nyyhhyyyy!

Hanki elämä!

Vierailija
13/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aika monta nolottaa sanoa tämä suoraan, joten siksi jätetään vaan vastaamatta ja toivotaan että toinen tajuaa jättää rauhaan. 

Vierailija
14/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aika monta nolottaa sanoa tämä suoraan, joten siksi jätetään vaan vastaamatta ja toivotaan että toinen tajuaa jättää rauhaan. 

Aina kun ollaan soiteltu puolin tai toisin niin kyseessä on ollut tärkeä työasia. Puheluista 90% on puhuttu pelkkää asiaa ja kohteliaisuuttamme jotain rentoa loppuun. Kumpikaan ei ole ikinä humalassa ja soitamme aina toisillemme arkisin työaikana. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?

ap

Vierailija
15/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on erittäin epäkohteliasta ja töykeää olla vastaamatta mitään. Itse en kehtaisi toimia niin. ap

Vierailija
16/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan siitä että soittelet heille kännissä ja pummit aina jotain ?

Vierailija
17/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti jos on asiaa. Soittaminen on kusipäistä.

Vierailija
18/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun ollaan soiteltu puolin tai toisin niin kyseessä on ollut tärkeä työasia. Puheluista 90% on puhuttu pelkkää asiaa ja kohteliaisuuttamme jotain rentoa loppuun. Kumpikaan ei ole ikinä humalassa ja soitamme aina toisillemme arkisin työaikana. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?

ap

Voit toki yrittää uskotella itsellesi mitä haluat. Totuus sattuu usein. 

Vierailija
19/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllähän hän tietää etten enää siellä työskentele, mikä järki?

Vierailija
20/33 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asiaa, voi laittaa kirjallisen viestin. Jos ei ole asiaa, voit jatkaa soittelua, en vastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi