Kysely: Kannatatko ilotulitteiden ja paukkujen kieltämistä Suomessa?
Kysely: Kannatatko ilotulitteiden ja paukkujen kieltämistä Suomessa. Ilotulitteet vain ammattilaisten käyttöön rajoitetusti.
Minä kannatan ehdottomasti.
Kommentit (103)
En. Naurettava kohkaaminen yhden illan takia. Minä kieltäisin koirat jotka häiritsee lähes päivittäin.
Nykypaukut on ihan liian lussuja. Vaadin paljon kovempia paukkuja kauppoihin!
Kannatan siinä tapauksessa, jos lemmikeille ja ihmisille, joille uusi vuosi tulee joka vuosi yllätyksenä, tulee samat rajoitukset.
Kannatan ilotulitteiden kieltämistä ihan kaikkialla.
Onnettomuuksia sattuu liikaa ja myös nuorille.
Oikeassa maailmassa juhlitaan ilotulituksin useammin kuin kerran vuodessa.
En, puolipäivää kerran vuodessa. Kieltäisin siviilien lemmikki koirat, ne häiritsee ympäri vuoden ja vuodesta toiseen.
En kannata hauskanpidon kieltämistä mutta järjenkäyttöä kannatan. Koska joukossa tyhmyys tiivistyy katselen paukuttelua ikkunasta kodin turvassa. Tyhmät ja varomattomat ampukoon toisensa.
Hollanti on nyt ensimmäinen maa, joka kieltää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
En. Naurettava kohkaaminen yhden illan takia. Minä kieltäisin koirat jotka häiritsee lähes päivittäin.
Olisikin yhden illan, mutta joka helkatin vuosi niitä paukutellaan joka ilta tapaninpäivästä uuden vuoden päivään, kun varsinkaan tulitteita saaneet alaikäiset ei malta noudattaa lakia, vaan on päästävä räiskimään niin kauan kuin niitä myydään. Ja joka vuosi ne alaikäiset saa niitä, vaikka niitä ei suoraan heille pitäisi myydäkään.
Eikä kyse ole pelkistä koirista, vaan joka vuosi palaa roskiksia, autoja ja rakennuksia, ja ihmisiä päätyy ensiapuun.
Turussa paukkui non-stoppina ainakin puoli tuntia. Puoli vuosisataa tullut jo omalle vyölle ja viime vuoden vaihde meni ykköseksi mitä paukutteluun tulee. Ihmisillä rahaa tuntuu olevan vai sijoittivatko rahansa enemmän paukutteluun kuin esim ravintoloihin?
Kannatan, olisi voinut lisätä aloitukseen kyselyn
Ilotulituksen voi keskittää ammattilaisten suoritettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin yhden illan, mutta joka helkatin vuosi niitä paukutellaan joka ilta tapaninpäivästä uuden vuoden päivään, kun varsinkaan tulitteita saaneet alaikäiset ei malta noudattaa lakia, vaan on päästävä räiskimään niin kauan kuin niitä myydään. Ja joka vuosi ne alaikäiset saa niitä, vaikka niitä ei suoraan heille pitäisi myydäkään.
Eikä kyse ole pelkistä koirista, vaan joka vuosi palaa roskiksia, autoja ja rakennuksia, ja ihmisiä päätyy ensiapuun.
Koirien takia joutuu ensiapuun paljon enemmän, kuin ilotulitteiden vuodessa.
Kannatan.