Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli se joku pakollinen postilaatikko netissä mihin kaikkien tulisi rekisteröityä että saa tärkeät viranomaiskirjeet?

Vierailija
02.01.2026 |

Loppuvuodesta oli otsikoissa

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.fi

Vierailija
2/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.fi tosiaankin.

Ja koskee siis toki vain heitä, joilla on pankkitunnukset / mobiilivarmenne tms vahva tunnistautumiskeino ja joka käyttää jo viranomaisten palveluja (yksikin riittää) sähköisesti.

Ei siis tule pakolliseksi joka mummolle ja papalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mistään muualta mitään tietoa tullut kuin tältä palstalta. Ihme homma. Mitkä postit sinne edes menisi?! 

Vierailija
4/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi.fi tosiaankin.

Ja koskee siis toki vain heitä, joilla on pankkitunnukset / mobiilivarmenne tms vahva tunnistautumiskeino ja joka käyttää jo viranomaisten palveluja (yksikin riittää) sähköisesti.

Eikö tuo nyt käytännössä melkein ole pakollinen, kun jokuhan ne mummojen ja pappojen asiat hoitaa vaikka eivät itse sitä tekisikään? Vai mitä toi tarkoittaa. Mun pitää varmaan mun äidille toi tehdä kun sen omakantaa joudun välillä katsomaan. 

Vierailija
5/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole mistään muualta mitään tietoa tullut kuin tältä palstalta. Ihme homma. Mitkä postit sinne edes menisi?! 

Kelan, Verottajan, sairaanhoitopiirien, Trafin jne virallisten instanssien kirjeet.

Vierailija
6/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi.fi tosiaankin.

Eikö tuo nyt käytännössä melkein ole pakollinen, kun jokuhan ne mummojen ja pappojen asiat hoitaa vaikka eivät itse sitä tekisikään? Vai mitä toi tarkoittaa. Mun pitää varmaan mun äidille toi tehdä kun sen omakantaa joudun välillä katsomaan. 

eli äidilläsi on pankkitunnukset, joita sinä käytät? Joo, hänelle tulee Suomi.fi pakolliseksi ja sinä toimit väärin käyttäessäsi toisen ihmisen pankkitunnuksia.

Vierailija
7/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi.fi tosiaankin.

eli äidilläsi on pankkitunnukset, joita sinä käytät? Joo, hänelle tulee Suomi.fi pakolliseksi ja sinä toimit väärin käyttäessäsi toisen ihmisen pankkitunnuksia.

Ihan luvalla käytän. Miten alkavasti muistisairas ja täysin kädetön tietoneasioissa oleva ihminen muuten hoitaisi asioitaan ellei omainen auttaisi? 

Vierailija
8/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi.fi tosiaankin.

Ihan luvalla käytän. Mi

Pankkitunnukset ovat henkilökohtaisia. Jos sinun pitäisi hoitaa äitisi asioita, se pitäisi hoitaa niin, että sinulla on omilla tunnistautumisvälineilläsi puolesta-asiointioikeudet. Se, että äitisi antaa luvan käyttää hänen pankkitunnuksiaan, on vastoin pankin sopimusehtoja.

Vierailija
9/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Saaks ton peruttua?en muista käydäsirllä ja sit joku trafi menee sinne

Vierailija
10/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko siitä joku sähköposti tai tekstari tyyliin sinulle on viesti Suomi.fi-palvelussa, vai mistä tietää saapuneista viesteistä? Kovin moni tuskin käy jatkuvasti tsekkaamassa ko. palvelua?

Vierailija
11/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi.fi tosiaankin.

Ihan luvalla käytän. Mi

Äitisi ei saa antaa lupaa.  Se on pankin ohjelmisto eikä sitä saa käyttää kuin kyseinen henkilö itse. 

Vierailija
12/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi.fi tosiaankin.

Ihan luvalla käytän. Mi

Ihan kädetön olet sinäkin. Ainoa uutiskanavasi on vauvapalsta? Ei saatana.

Vierailija
13/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoposti

Vierailija
14/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.fi:in tulee ilmoitus, että sinulla on saapunut postia esim. vero.fi:ssä Jos et käytä suomi.fi-osoitetta, saat itse kyttäillä eli viranomaistahojen palveluita, jos tiedät, että olet saamassa postia tai saat määräajoin, esim. verotuspäätös. 

Vierailija
15/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko siitä joku sähköposti tai tekstari tyyliin sinulle on viesti Suomi.fi-palvelussa, vai mistä tietää saapuneista viesteistä? Kovin moni tuskin käy jatkuvasti tsekkaamassa ko. palvelua?

Mulle ainakin tulee sähköposti.

Mutta on välillä rasittavaa, kun ensin tulee sähköposti, että Suomi.fi:ssä on minulle postia, sitten menen sinne lukemaan, että Vero.fi:ssä on minulle postia.

Vierailija
16/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.fi tunnistautumista käytettäessä virannomaisilla asioinnissa, kysyy ainakin aina otetaanko suomi.fi sähköiset viestit käyttöön. Aina vastaan EI, juurikin siksi että en halua tätä viestintää sähköisesti.

Näitä sähköisiä viestejä eri virannomaisilta tulee muutenkin aivan liikaa. Pelkästään kahden alakoulun oppilaan Wilma viestejä tuli viimevuoden aikana yhteensä yli 400 kappaletta. Miten virannoimaiset ja virastot voivat ylipäätään olettaa että yksittäisellä palkansaajalla, siis ihmisellä joka käy töissä, on aikaa lukea tämä määrä viestejä ja vielä ottaa käyttöön lisää näitä sähköisiä viestintäkanavia? Niinpä ei aika riitä mitenkään.

Vierailija
17/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.fi on aika pökäle palveluksi. Käsittämätöntä, miten huonoa jälkeä saadaan miljoonilla aina kun on viranomaissivustoista kyse.

Tuon palvelun voi käydä sieltä nettisivulta asetuksista käydä kieltämässä, jos haluaa. Itse tein niin.

Vierailija
18/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.fi ja Omaposti. Valtion virastot käyttävät Suomi.fi ja Sote käyttää Omapostia. Älkää uskoko niitä Kivran mainoksia. Sitä ei tarvita Suomessa.

Vierailija
19/19 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tulee sekä tekstari, että sähköposti viesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan