Mikä oli se joku pakollinen postilaatikko netissä mihin kaikkien tulisi rekisteröityä että saa tärkeät viranomaiskirjeet?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi.fi tosiaankin.
Ja koskee siis toki vain heitä, joilla on pankkitunnukset / mobiilivarmenne tms vahva tunnistautumiskeino ja joka käyttää jo viranomaisten palveluja (yksikin riittää) sähköisesti.
Ei siis tule pakolliseksi joka mummolle ja papalle.
Eikö tuo nyt käytännössä melkein ole pakollinen, kun jokuhan ne mummojen ja pappojen asiat hoitaa vaikka eivät itse sitä tekisikään? Vai mitä toi tarkoittaa. Mun pitää varmaan mun äidille toi tehdä kun sen omakantaa joudun välillä katsomaan.
eli äidilläsi on pankkitunnukset, joita sinä käytät? Joo, hänelle tulee Suomi.fi pakolliseksi ja sinä toimit väärin käyttäessäsi toisen ihmisen pankkitunnuksia.
Mulla on veljen pankkitili yhdistettynä valtakirjalla omaan tiliini. Kun hän on ollut nyt pitkiä jaksoja sairaalahoidossa, olisi laskut jääneet maksamatta. Kävin tietokoneen kanssa siellä sairaalalla ja sitten tehtiin tämä. Tämä onnistuu, jos on sama pankki. Aika helppoa oli, tehtiin sen veljen omilla tunnuksilla niin että minä näen hänen tilinsä. Käytännössä maksan paperilaskut ja hyväksyn hänen laskut. Meillä on vielä opettelussa se, että oppisi itse puhelimella hyväksymään e-laskut. Hänellä vakava sairaus, ei mt-ongelmia, ei puolis
Lähti etuajassa. Me on myös tehty minulle valtakirjoja yhdessä, niin että veli tekee ja minä neuvon mitä pitää tehdä. Mutta yksin hän ei osaa suomi.fi-käyttää. Valitettavasti meillä on pitkä välimatka, joten en voi olla aina hänen selän takana. Minulla on onneksi valtakirja myös hoitaa hänen terveydenhuoltoon ja kelaan liittyviä asioita, mutta kaikkea en voi nähdä. Joissain kohdin lukee, että kun asioit toisen henkilön puolesta, et välttämättä näe kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Suomi.fi tosiaankin.
Ja koskee siis toki vain heitä, joilla on pankkitunnukset / mobiilivarmenne tms vahva tunnistautumiskeino ja joka käyttää jo viranomaisten palveluja (yksikin riittää) sähköisesti.
Tulee nimenomaan pakolliseksi joka mummolle ja papalle yhtä lailla, ellei ole vielä ihan vihanneksena edunvalvonnassa. Kaisse on valtion uusin keino kerätä rahaa, pistää ihmiset perintään lähettämällä laskut paikkaan jossa kukaan ei koskaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Suomi.fi ja Omaposti. Valtion virastot käyttävät Suomi.fi ja Sote käyttää Omapostia. Älkää uskoko niitä Kivran mainoksia. Sitä ei tarvita Suomessa.
Omapostiin ei voine mennä, jollet ole sitä ensin itse ottanut käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi.fi tosiaankin.
Tulee nimenomaan pakolliseksi joka mummolle ja papalle yhtä lailla, ellei ole vielä ihan vihanneksena edunvalvonnassa. Kaisse on valtion uusin keino kerätä rahaa, pistää ihmiset perintään lähettämällä laskut paikkaan jossa kukaan ei koskaan käy.
Varsinaisena tavoitteena ei ole kerätä rahaa vaan säästää postikuluissa ja vähentää turhaa paperin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi.fi tosiaankin.
Ei tule heille, jotka eivät jo käyttäneet mitään palveluja sähköisesti ja joilla ei ole edes pankkitunnuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko siitä joku sähköposti tai tekstari tyyliin sinulle on viesti Suomi.fi-palvelussa, vai mistä tietää saapuneista viesteistä? Kovin moni tuskin käy jatkuvasti tsekkaamassa ko. palvelua?
Kyllä
Mulla on veljen pankkitili yhdistettynä valtakirjalla omaan tiliini. Kun hän on ollut nyt pitkiä jaksoja sairaalahoidossa, olisi laskut jääneet maksamatta. Kävin tietokoneen kanssa siellä sairaalalla ja sitten tehtiin tämä. Tämä onnistuu, jos on sama pankki. Aika helppoa oli, tehtiin sen veljen omilla tunnuksilla niin että minä näen hänen tilinsä. Käytännössä maksan paperilaskut ja hyväksyn hänen laskut. Meillä on vielä opettelussa se, että oppisi itse puhelimella hyväksymään e-laskut. Hänellä vakava sairaus, ei mt-ongelmia, ei puolisoa.