Miksi monet plus-kokoisille myytävät naistenvaatteet ovat paljon kivampia, kuin normikokoisten?
Usein olen huomannut että Zizzi, Popken ja mitä näitä isojen tyttöjen vaateliikkeitä nyt onkaan, myyvät paljon mielenkiintoisemmilla kuoseilla ja väreillä olevia vaatteita. Kun itse olen normaalikokoinen/hoikka, niin paljon tylsempää vaatetta on enemmän tarjolla. Juuri Zalandonkin sivuilla tein tämän havainnon, kun tietyllä värillä etsin naisten vaatteita.
Kommentit (32)
Olen huomannut saman. Isojen kokojen vaatteet näyttävät kauniimmilta, ja niissä on usein kauniita yksityiskohtia.
Ilmeisesti oletetaan, että normaalipainoiset eivät paljon vaadi vaatteiltaan.
Asiahan on just päinvastoin usein.
Samaa mieltä. Olen normaalipainoinen, mutta kuppikoko on 75F. Tulaisin mielellään noita mekkoja, joissa olisi isorintaiselle tosi hyvä leikkaus. Mutta myös se pienin koko 42 on aivan liian väljä.
Pieni- ja normaalikokoisille on huomattavasti enemmän vaihtoehtoja. Entisenä pluskokoisena en kaipaa isompia vaatteita yhtään.
Riemunkirjavia värioksennuskuosisia telttoja ei juuri löydy kuin plus-mallistoissa, mutta kuka sellaisia haluaa? Oikeesti?
Lisäksi plus-kokoiset vaatteet on tehty tietyn malliselle kropalle. Oletuksena isot tissit, valtava peffa mutta erottuva vyötärö. Hylkeen muotoiselle ei löydy mitään.
Itse tykkään punaisesta. Punaisia vaatteita on vaikea löytää, kun ei ole muotiväri.
Esimerkiksi olen nähnyt niissä neuleita, joissa on vähän erikoisempaa kuviota, raikkaita värejä, kaikenlaisia kivoja yksityiskohtia. Joskus olen mennyt kokeilemaan pienintä kokoa, mutta ovat liian isoja. Normikoossa on usein todella tylsiä vaatteita, kun itse pidän enemmän tietyistä mieluisista väreistä, eikä aina vaan sitä mustaa, sinistä tai muuta asiallista, sikäli hyvää perusvaatekantaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Olen normaalipainoinen, mutta kuppikoko on 75F. Tulaisin mielellään noita mekkoja, joissa olisi isorintaiselle tosi hyvä leikkaus. Mutta myös se pienin koko 42 on aivan liian väljä.
Joku paikallinen ompelija varmasti mielellään muokkaa mekon sulle sopivaksi? Mekon hinta pompsahtaa lisää, mutta saa istuvan vaatteen.
Oon katsellu samaa. Mutta nyt siirtynyt tekemään itse vaatteeni, en enää jaksa kierrellä kaupoissa katsomassa epäsopivia vaatteita huonoista muovimateriaaleista kuten polyesteristä (ennen oli puuvillaa, nyt sitä saa hakemalla hakea) ja vielä kalliilla hinnalla.
Mutta hyvä näin. Oppiipa itsekin tekemään jotain oikeasti hyödyllistä.
Oon huomannut saman! Oon S/M-kokoinen, mutta tiimalasikroppainen eli mulla on vyötärö, mutta olen lanteikas ja rintava. Plussakokoisten mallistoissa on tosi paljon vaatteita just sellaisilla leikkauksilla, jotka pukee mua tosi hyvin, mutta vaatteet on liian isoja. Harmittaa! Samanlaisia leikkauksia ei meinaa millään löytyä pienemmässä koossa :-(
Vierailija kirjoitti:
Oon katsellu samaa. Mutta nyt siirtynyt tekemään itse vaatteeni, en enää jaksa kierrellä kaupoissa katsomassa epäsopivia vaatteita huonoista muovimateriaaleista kuten polyesteristä (ennen oli puuvillaa, nyt sitä saa hakemalla hakea) ja vielä kalliilla hinnalla.
Tämä on ollut itselläkin harkinnassa. Muovisia, huonosti istuvia riepuja, jotka ovat muutaman pesun jälkeen kulahtaneita löytyy kaupoissa. Mistä ostat kankaat?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi olen nähnyt niissä neuleita, joissa on vähän erikoisempaa kuviota, raikkaita värejä, kaikenlaisia kivoja yksityiskohtia. Joskus olen mennyt kokeilemaan pienintä kokoa, mutta ovat liian isoja. Normikoossa on usein todella tylsiä vaatteita, kun itse pidän enemmän tietyistä mieluisista väreistä, eikä aina vaan sitä mustaa, sinistä tai muuta asiallista, sikäli hyvää perusvaatekantaa. ap
Isojen tyttöjen vaatteissa on kaiken maailman töyhtöjä ja paljetteja, tupsuja ja rumia jätti kuvioita.
Ja toinen havaintoni Zalandossa, eli kaikki normikokoiseni kauniit neuleet ovat pelkkää muovia matskultaan, ehkä pari prosenttia villaa seassa. Oli montakin kivaa kuosiltaan, mutta kaikissa sama homma laadun suhteen. Ihan älytöntä. Ne sähköistyy, ei pysy raikkaana niin pitkään enkä keksi mitään hyvää niistä, paitsi just sen ulkonäön myyntikuvissa.
Enkä se on vähän tämän nykymaailman tarina muutenkin; paljon pas kaa kauniissa paketeissa, kaikessa. Ei väliä miltä tuntuu tai onko eettistä ja kestävää. ap
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen havaintoni Zalandossa, eli kaikki normikokoiseni kauniit neuleet ovat pelkkää muovia matskultaan, ehkä pari prosenttia villaa seassa. Oli montakin kivaa kuosiltaan, mutta kaikissa sama homma laadun suhteen. Ihan älytöntä. Ne sähköistyy, ei pysy raikkaana niin pitkään enkä keksi mitään hyvää niistä, paitsi just sen ulkonäön myyntikuvissa.
Enkä se on vähän tämän nykymaailman tarina muutenkin; paljon pas kaa kauniissa paketeissa, kaikessa. Ei väliä miltä tuntuu tai onko eettistä ja kestävää. ap
Teetä neule? Saat täsmälleen sellaisen kuin haluat. Tai tee itse.
Mä oon taas aina kateellinen lasten vaatteiden kuoseille, esimerkiksi t-paidat ja shortsit ovat aivan mahtavia ja mahtavilla kuoseilla, eikä vastaavia saa aikuisille mistään.
T mies 54v, Helsinki
Olen ostanut monet housut "isojen tyttöjen" osastolta, kun niissä on kivoja värejä, matala vyötärö ja leveät lahkeet ja olen itse siis hyvällä, treenatulla vartalolla varustettu 30+ mies.
Niihin laitetaan enemmän kuoseja ja yksityiskohtia kun toivotaan, että ne vievät huomion pois kantajansa koosta. Mutta fakta on, että hoikalla/treenatulla kropalla ihan perusvaatteetkin näyttävät hyviltä, mutta sairaalloista ylipainoa ei mikään kuosi pelasta.
Olen lihava nainen ja olen eri mieltä aloittajan kanssa. Miehille ne parhaat vaatteet on tarjolla. Käytän itse paljon miesten vaatteita. Olen isorintainen ja ainoa keino näyttää edes vähän säädylliseltä on käyttää väljää mallia olevia miesten paitoja. Naisten paitoja on kohdallani turha edes katsoa. Joudun käyttämään myös mm. miesten kenkiä kun jalkani on liian leveä ja liian iso naisten kenkiin ja miesten takkeja.
Mielestäni on usein juuri toisin päin, että "tavalliset" mallistot ovat kivan näköisiä mutta ei niissä tietenkään ole kokoani. On Zizzissä ja Ullapopkenillakin kyllä monia kivoja vatteita, ei siinä. Ja mielestäni yleensä miesten vatteissa on kivemmat maanläheiset värit ja useammin paremmat materiaalit ja paksumpi kangas. Epäreilua. Miesten vaatteissa leikkaus kun ei sovi minulle, paitsi jotkin löysemmät perus t-paidat, joita kyllä ostan koska ne ovat paksumpia ja täyttä puuvillaa. Naisten vaatteet ovat usein ohuita ja läpinäkyviä kankaita ja muovisekotteita materiaaliltaan... Haluaisin klassisen naisellisia (ei avoimia kaula-aukkoja, ei läpinäkyviä eikä lähes napapaitoja) vaatteita myös pluskoossa, maanläheisissä väreissä ja kuoseissa, kestävistä luonnonkuiduista. Pitäisi kai opetella itse ompelemaan, kun ei kaupoista useinkaan löydy mieleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut itselläkin harkinnassa. Muovisia, huonosti istuvia riepuja, jotka ovat muutaman pesun jälkeen kulahtaneita löytyy kaupoissa. Mistä ostat kankaat?
Missä te käytte vaateostoksilla ja miksi ostatte tekokuituja, jos ette niistä pidä? Villaa, pellavaa ja puuvillaa löytyy helposti, kun viitsii katsoa, samoin hyvälaatuista viskoosia ja lyocellia (näissä jälkimmäisissä tosin täytyy olla tarkka).
Popkenilla näyttäs olevan vaatteita monen kokoisille. Kun katsoo noita malleja.
Eikun alat syömään enemmän niin pääset itsekin nauttimaan niistä.