Mistä lämpimät talvikengät?
Vinkkejä? On tullut kokeiltua monta eri kenkämerkkiä, villasukalla ja ilman, isompaa ja pienempää kokoa ja kaikissa varpaat jäätyy. Mitkä kengät olisi oikeasti lämpimät?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Riittävästi tilaa pitää olla
Tos kivannäköset
Kootenay Black/Orange | Osta Kootenay Black/Orange täältä | Outnorth https://share.google/J3sbztBsCs2Xz8f07
Lämpötila-alue aktiivisessa käytössä jopa -50 C.
Irrotettava sisäkenkä B-tek Lite eristysjärjestelmällä.
Superkevyt kuori / pohja AirGrip-välipohjalla.
Ulkopohja Polar-kumia hyvällä pidolla lumessa ja jäällä.
PU-pinnoitettu nahka- ja nailonpäällinen, joka hylkii vettä ja hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Icebugit on mulle ollut ihan parhaat, voi käyttää ilman villasukkaakin
Ne on kuuluisat siitä että ovat kylmät.
Aijaa, olen jo useamman talven kulkenut noissa, Chelsea-malli, vuori
Chelsea mallia ei ole myyty aikoihin.
Huopatossut, ne nyt vaan on parhaat.
Otsikossa kysyt MISTÄ ja sitten oletkin MERKKIÄ vailla. Siis mitä oikein haluat? Mistä kenkiä saa vai mitkä kengät ovat hyviä.
Koita nyt päättää kun 2 lausessa vaihtuu mieli täysin.
Sievin Alaska talvisaappaat on lämpöiset. Multa löytyy myös noin 15v vanhat Haltin talvisaappaat, jotka sopii kumireunuksen puolesta kurakeleille. Niihin tosin joutui lisäämään toisen pohjallisen, että pysyy jalat lämpimänä. Eli liputus pohjallisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Icebugit on mulle ollut ihan parhaat, voi käyttää ilman villasukkaakin
Ne on kuuluisat siitä että ovat kylmät.
Aijaa, olen jo useamman talven kulkenut noissa, Chelsea-malli, vuori
Chelsea mallia ei ole myyty aikoihin.
No on siitä varmaan viitisen vuotta kun olen ostanut, kuten sanoin on olleet hyvät käytössä, lämpimät ja kestävät. Ei mitään ongelmaa kulkea tämäkin talvi. https://scandinavianoutdoor.fi/icebug/kengat/talvikengat/nastakengat/bo…
Kyllä näitä edelleenkin on, mulla on tästä aikaisempi malli kitkoilla
Talvikengissä pitää olla varpaille riittävästi tilaa, jotta mahtuvat liikkumaan. Ei kuitenkaan liian isot saa olla, koska silloin kärki jäähtyy ja tulee kylmä.
Siis kuomia muudään k ja s kaupoissa, tokmannilla esmes
Minulla on Xero Alpinet. En ole koskaan omistanut niin lämpimiä kenkiä. Lisäksi ne ovat ihanan kevyet. Jäisellä säällä ne ovat tosi liukkaat, mutta normi lumikelillä todella mukavat.
https://www.kotto.fi/product/752/xero-alpine-women-koot-36-ja-365-tex-3…
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysyt MISTÄ ja sitten oletkin MERKKIÄ vailla. Siis mitä oikein haluat? Mistä kenkiä saa vai mitkä kengät ovat hyviä.
Koita nyt päättää kun 2 lausessa vaihtuu mieli täysin.
🤏🖕🖕🖕🖕🖕🖕🤛
Vierailija kirjoitti:
Tos kivannäköset
Kootenay Black/Orange | Osta Kootenay Black/Orange täältä | Outnorth https://share.google/J3sbztBsCs2Xz8f07
Rumathan nuo ovat. Näyttävät ihan kumisaappailta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tos kivannäköset
Rumathan nuo ovat. Näyttävät ihan kumisaappailta
Autistille kaikki on vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuomat. Niitä on monen mallisia. Ei tarvitse niitä päiväkotisaappaita ostaa, jos ei niistä tykkää.
Missähän näitä myydään (Pk-seudulla)? Tarttis päästä sovittaan ennen ostoa. Ap
Täällä pohjoisempana ainakin Prisman valikoimiin kuuluu Kuomat.
Jossain fiinimmissä kenkäkaupoissa tuskin on.
Suosittelen ensinnäkin kiinnittämään verenkiertoon huomiota eli liikuntaa ja lisäravinteita verenkiertoa parantamaan. Itse kävin tänään 6km -21 pakkasessa lenkillä retkeilykengillä ja jalat lämpimät
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ensinnäkin kiinnittämään verenkiertoon huomiota eli liikuntaa ja lisäravinteita verenkiertoa parantamaan. Itse kävin tänään 6km -21 pakkasessa lenkillä retkeilykengillä ja jalat lämpimät
Niin. Joudun kuitenkin usein olemaan ulkona pitkään lähinnä paikallaan seisoskellen, siinä jäätyy varpaat. Toki yritän siinä hyppiä ja kävellä edestakaisin, mutta ei se riitä. Kunnon lenkillä ei jäädykään. Mutta työ vaatii tuota seisoskelua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuomat. Niitä on monen mallisia. Ei tarvitse niitä päiväkotisaappaita ostaa, jos ei niistä tykkää.
Huonot jalalle. Lämpimät kyllä. Kaupanvälikenkinä käytän, mutta ne ei tee jaloille hyvää.
Mulla on jotkut Columbian polvipituiset talvisaappaat. Niissä luki että jopa -32 ei tunnu. Niin kylmässä en ole ollut, mutta kyllä ne lämpimät on.
Tässä kyllä oikea ongelma. Olen työtön ja päästäkseni töihin pitäisi olla kunnon kengät. Joudun kävelemään useamman kilometrin. Rahani menevät vuokraan ja opintolainaan. Ei varaa kenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Joudun kuitenkin usein olemaan ulkona pitkään lähinnä paikallaan seisoskellen, siinä jäätyy varpaat. Toki yritän siinä hyppiä ja kävellä edestakaisin, mutta ei se riitä. Kunnon lenkillä ei jäädykään. Mutta työ vaatii tuota seisoskelua. Ap
No mitä sanot näistä, joiden lämpötila-alue aktiivisessa käytössä jopa -50 C.
Irrotettava sisäkenkä B-tek Lite eristysjärjestelmällä.
Superkevyt kuori / pohja AirGrip-välipohjalla.
Ulkopohja Polar-kumia hyvällä pidolla lumessa ja jäällä.
PU-pinnoitettu nahka- ja nailonpäällinen, joka hylkii vettä ja hengittää.
Mulla on Salomon Toundra -talvikengät. Sukkana käytän villasukkia. Ei palele jalat edes -37 pakkasella.
kenkäkaupasta.
Seuraava typerä kysymys.