Mistä lämpimät talvikengät?
Vinkkejä? On tullut kokeiltua monta eri kenkämerkkiä, villasukalla ja ilman, isompaa ja pienempää kokoa ja kaikissa varpaat jäätyy. Mitkä kengät olisi oikeasti lämpimät?
Kommentit (114)
Ostin kerran käytetyt kotimaiset gore-tex -päällysteiset talvikengät, Polarit. Kantapäässä jääpiikki jonka saa taitettua piiloon silloin kun sitä ei tarvitse. Molemmilla sivuilla vetoketjut, saa helposti jalkaan. Ja mahtuu ohuemmat villasukatkin jos tarvitsee, en tosin ole vielä tarvinnut. 40 e niistä maksoin.
https://piqant.fi/tuote/naisten-talvisaappaat-lampaanturkisvuorella-6/
Näitä ei kukaan ole vielä suositellut. Itsellä jalat palelee tosi herkästi. Nämä toistaiseksi lämpimimmät, jotka olen löytänyt. Näissä lampaanvillavuori. Ja super hyvät kävellä! Kaikkea olen kokeillut aina Sievin vapaa-ajan kengistä Sorelin koviin ja epämukaviin kolhoihin. Nämä suomessa suunniteltu, Euroopassa valmistettu.
Osta tavallista kengänkokoasi isommat Kuomat, mahtuu kahdet paksut merinovillasukat.
Vierailija kirjoitti:
Näitä ei kukaan ole vielä suositellut. Itsellä jalat palelee tosi herkästi. Nämä toistaiseksi lämpimimmät, jotka olen löytänyt. Näissä lampaanvillavuori. Ja super hyvät kävellä! Kaikkea olen kokeillut aina Sievin vapaa-ajan kengistä Sorelin koviin ja epämukaviin kolhoihin. Nämä suomessa suunniteltu, Euroopassa valmistettu.
Ja jo kuvasta näkee ettei vuori voi olla paksu varpaiden kohdalla kun kenkä on niin kapea. Kengän pitäisi olla tehty numeron tai kaksi tavallista isompaan lestiin jotta se mahtuisi. Kuten aina näissä se kehuttu paksu vuori ei koskaan ulotu kengän kärkeen missä sitä oikeasti tarvittaisiin. Se ihan yksi paskan hailee onko varressa paksu vuori kun varpaat ovat ne jotks palelevat helpoiten ja ensimmäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Osta tavallista kengänkokoasi isommat Kuomat, mahtuu kahdet paksut merinovillasukat.
Minulla on Kuoma Tuisku-talvinilkkurit ja niihin mahtuu hyvin normaali paksu villasukka jos on tarvetta. Harvoin on koska nuo ainakin ovat todella lämpimät, eivätkä ole liukkaat.
Huopatossut, mutta ei näillä viitsi kävellä pidempiä matkoja. Piipahtamiseen aivan mahtavat.
Kuomat ei pärjää kovalla pakkasella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorel
Näitä sovitin mutta olivat jotenkin todella huonot jalassa, jo kaupassa niillä kävely sattui ihan häiritsevän paljon. Ap
Kannattaa sovittaa oikeaa kokoa. Muta jos vain lämpimyys on ostoperuste: UGGit. Liukkaathan ne on kuin mitkä, mutta varmasti ei jalka palele. Puli numeroa isompi kuin oma jalka ja sit kunnon merinovillasukka.
Vahingossa huomasin että lämpimin talvijalkine on verkkokaupasta ostettu nahkanilkkuri joka olikin täyttä numeroa suurempi kuin mitä koko väitti.
Se on niin iso että mahtuu mukavasti jalkaan jossa on valtavan paksut Heat Holder lämpösukat eikä purista siltikään mistään.
En lähettänytkään takaisin kun pohja osoittautui hämmästyttävän pitäväksi liukkaalla ja lämpösukkien kanssa pärjää -15 asteessa vaikka muuten siinä on vain nupukkinahkaa jossa kangas sisäpuolella. Kaiken lisäksi jalat pysyvät vielä kuivinakin kun nahka hengittää hyvin.
Talvikenkien juju on juuri tuossa, että ostaa yhtä kokoa isommat ja laittaa ohuet merinovillasukat + toiset paksummat villasukat. Mulla menee tolla jopa syyskeleihin tarkoitetut Haltin lenkkarit, vaikka olen kova palelemaan. Lisäksi pidän säärystimiä kun kengässä ei ole varsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jo kuvasta näkee ettei vuori voi olla paksu varpaiden kohdalla kun kenkä on niin kapea. Kengän pitäisi olla tehty numeron tai kaksi tavallista isompaan lestiin jotta se mahtuisi. Kuten aina näissä se kehuttu paksu vuori ei koskaan ulotu kengän kärkeen missä sitä oikeasti tarvittaisiin. Se ihan yksi paskan hailee onko varressa paksu vuori kun varpaat ovat ne jotks palelevat helpoiten ja ensimmäiseksi.
Näissä on vuori varpaisiin asti koko sisus. 😊
Kuomat. Vihdoin kokeilin tänä talvena ja aivan ylivoimaiset kaikkiin mitä olen lähes 50-v ikään mennessä käyttänyt. Ovat todella lämpimät, kevyet, tilavat (villasukka menee hyvin), erittäin hyvä pohja, vedenpitävät, kotimaiset ja kaupan päälle edulliset ja niitä on monenlaisia. Marketeissa ja verkkokaupoissa, varmaan muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että Kuomat on jo valmiiksi suurta kokoa. Kannattaa testata, voi mennä ihan liian isoksi tuolla ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Sievi. Made in Finland.
Näissä on myös suomalaiselle jalalle sopiva leveä lesti. Valitse hakemistosta leveä lesti.
Vierailija kirjoitti:
Työkengät pohjallisilla ja merinovillasukat
Lämmitettävillä pohjallisilla, USB ladattavat. Voin suositella vilukissoille, maksaa alle 50€ ja virta riittää jopa päiväksi.
t.vilukissa
Villapohjalliset ja villapohjasukat niin tarkenee tavallisilla vaelluskengilläkin.
Varastan vastaantulijalta T.Mehmed
Mitkään tavallisessa kenkäkaupassa tai kenkäosastoilla myytävät kaupunkikäyttöön tehdyt kengät eivät ole oikeasti lämpimät. Ihmisillä ei ole todellisuudentajua mikä on lämmin kun kuvitellaan sen ohuen tekokarvan tms riittävän eristeeksi. Noi on suunniteltu todellisuudessa Keski-Euroopan oloihin missä talvi vastaa loppusyksyn ensipakkasia Suomessa.
Lämpimiä ovat saappaat/kengät joissa on irtonainen sentin paksu huopavuori. Tavallisista kengistä saa jotenkuten siedettävät paksuilla pohjallisilla ja kaksilla villasukilla.