Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa teinit/aikuiset lapset eivät enää mukaan perhematkoille?

Vierailija
01.01.2026 |

Me haluamme heidät mukaan mutta missä vaiheessa olette antaneet lapsen itse päättää, että ei enää tule mukaan? Täysi-ikäinen selvä homma, mutta entäpä vaikka 16- tai 17-vuotiaan kohdalla? Haluaisivat jäädä mieluummin kotiin ja olla kavereiden kanssa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aikuinen enkä vammainen tai mitään mutta silti yleensä usein olen ollut porukoiden mukana matkoilla eikä siinä ole mitään ihmeellistä 

Normaali asia 

Vierailija
22/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä eivät osallistuneet enää läheskään kaikkiin reissuihin.

Mutta nyt 25-28-vuotiaina olivat taas ulkomaanreissulla mukana, mikä oli tosi kiva 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se o hyvä, et joillakin o rahaa, aikaa ja voimavaroja reissuihin.

Meil ei o muutku työleiri 100 kilsan pääs.

Teen saman mukuloilleni, ku mulle tehtiin. Ei muuta, joka vkloppu ja lomat leirille ja työtä työn perään.

Vierailija
24/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksi lasta ovat aina lähteneet mielellään mukaan matkoille, myös teineinä. Ovat nyt 23- ja 26-vuotiaita opiskelijoita, asuvat opiskelupaikkakunnillaan ja lähtevät ensi viikolla meidän kanssa matkoille. Meillä on aina ollut kivaa yhdessä.  Matkustamme toki miehen kanssa nykyään myös kahdestaan. 

Vierailija
25/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos reissussa on myös jotain alle 10v ,joiden ehdolla reissu tehdään niin ei kiinnosta teiniä. Muutenkin teinit on teinejä heille pitää antaa siimaa ja tällä tarkoitan,että lähtevät jos saavat jäädä hotellin altaalle/nukkua pitkään yms.

Vierailija
26/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos reissussa on myös jotain alle 10v ,joiden ehdolla reissu tehdään niin ei kiinnosta teiniä. Muutenkin teinit on teinejä heille pitää antaa siimaa ja tällä tarkoitan,että lähtevät jos saavat jäädä hotellin altaalle/nukkua pitkään yms.

Eikö pikemminkin päinvastoin, että niin kauan kun perheen pienin lapsi tulee mukaan niin myöskin teinien pitäisi tulla? Eihän se muuten ole mikään perheloma ja eikö teinejä häiritse, jos pikkusisko pääsee matkaan mutta itse eivät?

Vierailija
27/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat täysi-ikäiset lapset (n. 20 v) haluavat edelleen mukaan. Matkat suunnitellaan siten, että kaikille on mieluisa kohde ja tekemistä. Opiskelijoina heillä ei varat riitä juurikaan matkustamiseen ja mielellään tulevat mukaan.

Meillä ainakin tuon ikäiset olivat kesätöissä ja asuivat jo poissa kotoa opiskelujen takia. Eivät kyllä olisi halunneetkaan mukaan.

Meillä 25-28-vuotiaat ovat jo kauan asuneet omillaan, mutta on heilläkin töistä lomia. Ei asuta lähelläkään toisiamme, mutta lentokentälle kyllä päästiin jokainen 🙂

Vierailija
28/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheloman idea on että reissu tehdään kaikkien ehdoilla, niin että kaikilla on kivaa. Jokaiselle jotain, ja tarvittaessa jakaudutaan joinakin päivinä esim. äiti ja teinit shoppailemaan, isä ja pikkulapset johonkin lapsikohteeseen.

Vierailija
29/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat täysi-ikäiset lapset (n. 20 v) haluavat edelleen mukaan. Matkat suunnitellaan siten, että kaikille on mieluisa kohde ja tekemistä. Opiskelijoina heillä ei varat riitä juurikaan matkustamiseen ja mielellään tulevat mukaan.

Meillä ainakin tuon ikäiset olivat kesätöissä ja asuivat jo poissa kotoa opiskelujen takia. Eivät kyllä olisi halunneetkaan mukaan.

Meillä 25-28-vuotiaat ovat jo kauan asuneet omillaan, mutta on heilläkin töistä lomia. Ei asuta lähelläkään toisiamme, mutta lentokentälle kyllä päästiin jokainen 🙂

Mulla oli 26-vuotiaana jo 2 omaa lasta. Outoa olisi ollut, jos edelleen olisin käynyt omien vanhempieni lomamatkoilla mukana.

Vierailija
30/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä on ikävän paljon tapauksia missä fiksut ja rauhalliset teinit on jätetty kotiin yksin. Vanhemmat saaneet sitten soiton poliisilta ja edessä ikävä paluu kotiin. Se mitä ei ole saatu varastettua on rikottu eikä kukaan korvaa mitään. Kämppä tuhottu täysin. 

Sana kiertää eikä kaikki kysy lupia vaan tuloo isolla porukalla hävitysmielellä. 

Ei pidä olla liian luottavainen. 

Vierailija
31/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 26-vuotiaana jo 2 omaa lasta. Outoa olisi ollut, jos edelleen olisin käynyt omien vanhempieni lomamatkoilla mukana.

Kannattaa joskus kokeilla kolmen sukupolven perhematkoja.

Vierailija
32/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Minkälainen 16 -vuotias ei muka halua matkustaa ulkomaille? Aina perheloman ohjelmaan mukaan jokaiselle jotain mieluisaa ja kohde valitaan sen mukaan että kaikki viihtyy. Sitten ei enää matkusteta perheenä, kun asuvat omillaan.

Vierailija
33/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 16, kun en lähtenyt ensimmäistä kertaa vanhempien mukaan päiväseltään n. 200km päähän mummolaan käymään. Toki olin sitä ennen ollut yksin pitkiäkin aikoja mummoloissa ja tädin/enon luona yökylässä. 17-vuotiaana päätin, että jään yöksi yksin kotiin, kun muut lähtivät la-su käymään mummoloissa. Silloin kaupungissamme oli konsertti, johon ehdottomasti halusin illalla mennä. Sen jälkeen en tainnut moneen vuoteen käydäkään mummoloissa vanhempieni kanssa vaan aina yksin. 

Vierailija
34/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo tulevat vieläkin vaikka ikää on 24-45v. Missään vaiheessa ei tullut taukoa ellei sitten lomat osuneet eri ajankohtaan

Vierailija
35/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matka kannattaisi suunnitella sellaiseksi että teinejäkin kiinnostaa?

Täysi-ikäinen lapsi bailaa baarissa läpi yön ja nukkuu päivät/illat. Nähdään meno- ja paluulennoilla. Sellaiset matkat muuttuu kaverimatkoiksi.

No ei todellakaan bailaa.. Meillä lähtevät museoihin, puutarhoihin ja kulttuurikohteisiin. Ehdottavat niitä itse.

Vierailija
36/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Mun kaveri on 50 v ja hänellä on 3 aikuista lasta. Matkustaa edelleen toisinaan vanhempiensa kanssa. Minusta siinä ei ole mitään outoa ja olen harmissani, että omien vanhempien terveys ei enää riitä matkusteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme