Suden metsästys: LIVE-seuranta!
12 kaadettu heti ensimmäisenä päivänä. Ei metsästäjiä pieni krapula paina.
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22 kaadettu. Susia täytyy olla todella paljon enemmän kuin on väitetty.
Se on vaikea otus metsästää.
En ole yllättynyt, että todellisesta määrästä on valehdeltu.
Vai olisko että nämä juntit on näitä paikantanut jo pidempään. Juntit ihan paniikissa, jostain sudesta joita Suomessa muutama sata
Oletko juntti koskaan tavannut sutta luonnossa? Minä olen ja voin kertoa, että se on tappaja. Minä olin kuitenkin se, joka tuli tilanteesta hengissä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisko että nämä juntit on näitä paikantanut jo pidempään. Juntit ihan paniikissa, jostain sudesta joita Suomessa muutama sata
Oletko juntti koskaan tavannut sutta luonnossa? Minä olen ja voin kertoa, että se on tappaja. Minä olin kuitenkin se, joka tuli tilanteesta hengissä ulos.
Hyvä vitsi
Se on hyvä nähdä miten mm. Koirat säästyy. Mikä vaikutus tällä on...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi
Mene hipsterikahvilaan Punavuoreen. Tuskin olet kehäkolmosen ulkopuolella koskaan käynyt. Joskus panit nurmijärveläistä yksinhuoltajaa kun hän säälistä antoi.
Kylläpä vain näin tavallisena lenkkeilijänä olen ketun kanssa tehnyt matkaa. Kauriita myös paljon joten seuraavaksi vastaan tulee laumasta erillään oleva varmaankin susi. Siinähän sitten juoksen. Ihan on todellisuutta eikä harhaa. Kannattaa mennä ulos lenkkeilemään niin huomaa,että luonto tulee erilailla lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua hävittää susia. Mutta niistä halutaan ihmisarkoja ja sen lisäksi halutaan poistaa koirasudet. Lisäksi vielä uhanalaisemman metsäpeuran elinalueelta halutaan harventaa susikanssa, kaikki tämä kuitenkin niin ettei susi häviä Suomen luonnosta.
En tiedä miksi joku puhuu susivihasta, onhan jäniksillä ja sorsillakin metsästysaika mutta ei tässä silti puhuta jänis- tai sorsavihasta. Suden osalta on vieläpä erikseen kaatokiintiö joka on määrätty siten että suden lisääntymisen tulisi kattaa ihmisten pyytämien susien susijannalle aiheuttama menetys.
Jos susia halutaan lisätä maailmassa, niitä tulisi istuttaa maihin mistä ne on hävitetty kokonaan jo satoja vuosia sitten, mm Irlanti, Iso-Britannia, yms. Noissa maissa on sangen runsaasti erilaisia hirvieläimiä joten sudet luultavasti menestyisivät siellä.
Hieman risti
Olet ihan oikeassa että metsäpeura kuuluu Suomessa riistaeläimiin. Mutta niitä metsästetään hyvin vähän (kaatoluvat rajallisia) ja sekin kohdistetaan niihin yksilöihin joilla on heikoimmat mahdollisuudet selviytyä tulevasta talvesta (pienimmät vasat sekä lisääntymiskykynsä jo ohittaneet eläimet). Ja esimerkiksi Kuhmossa ja Lieksassa metsäpeuroja ei metsästetä ollenkaan koska niissä metsäpeurakanta on taantunut, mitä ilmeisimmin juuri suurpetokantojen voimakkaasta kasvusta johtuen.
Minä toivoisin että metsäpeurasta saataisiin elinvoimainen kanta mahdollisimman isoon osaan Suomea, tosin tuskin tulee onnistumaan pk-seudun-Turun-Tampereen-Lahden muodostaman nelikulmion sisälle. Kannattaa muistaa että metsäpeuraa on ainoastaan Suomessa ja Venäjän Karjalassa, susia on muuallakin. Tosin en silti halua hävittää kaikkia susia vaan ainoastaan vahvistaa metsäpeuran edellytyksiä vahvistaa kantaansa harventamalla metsäpeura-alueen susikantaa, poistaa koirasudet ja tehdä susista ihmisarkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinä oletat kuin luontoväki, että susi tekee heinistä ja oksista pesän ja elelee siinä talven ajan? Ei liiku kymmeniä kilometrejä päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Susien kaatamista perusteltiin porovahingoilla mutta yhtäkään kaatolupaa ei ole annettu poronhoitoelueelle.
Siellä ei kaadeta kiintiösusia, siellä on omat kriteerinsä. Poronhoitoalueella susi pääsee hengestään pienemmästä syystä kuin muualla.
Tämä tullaa muistamaan.
terveisin susien jumalalaolento toisesta ulottuvuudesta
Eikö sudenmetsästystä perusteltu sillä että nyt saadaan koirasudet pois? On varmasti virhe ettei niitä lasketa kiintiöihin mukaan.
Kuluttaja-asiamies! Katse metsästysasiaan!
Vierailija kirjoitti:
Eikö sudenmetsästystä perusteltu sillä että nyt saadaan koirasudet pois? On varmasti virhe ettei niitä lasketa kiintiöihin mukaan.
Mihin tuon teorian perustat? Tuossa kiintiössä on nimenomaan mukana koirasusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos pyydetty eläin osoittautuu DNA-tutkimuksissa koirasudeksi, poistetaan se saalistiedosta. Huom! Muista päivittää sivu!" https://kiintio.riista.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos pyydetty eläin osoittautuu DNA-tutkimuksissa koirasudeksi, poistetaan se saalistiedosta. Huom! Muista päivittää sivu!" https://kiintio.riista.fi/
Pelkkää s u s i - v i h a a.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tullaa muistamaan.
terveisin susien jumalalaolento toisesta ulottuvuudesta
No nyt on hörhö linjoilla, eipä yllätä.
Nazit takas tappamaan kaikki sudet ja niiden puolustajat ja uskaltaisin tän sanoo kelle vaan
Ne koirasudet on itä-Suomessa ja Lapissa. Kyllä on typerää tap pamisen himoa.
Ville Niinistö (vihr.) puhuu 400 sudesta. Tämän kaatotahdin perusteella luku on raskaasti alakanttiin mutta toisaalta Ville laskee Suomen susia Brysselistä käsin.