Heinäkuiset-06 taapertajat mammoineen :-)
heipsan vaan täältäkin suunnalta! Ajattelin aloittaa uuden pinon kun tuo entinen kasvanut niin pitkäksi, mutta mukavaa kun useampikin äiti jaksaa kirjoitella kuulumisia ym...mukavaa ja välillä ei-mukavaa :-)
Onpas mukavaa kun CV:n " vauva" on jo lähtenyt kävelemään, meillä sitä harjoitellaan niin että pidetään äitin tms. käsistä ja mennään kovaa vauhtia eteenpäin :-) meillä kanssa on iltaisin sängyssä kauhea toiminta-hetki ennen nukahtamista ja usein meilläkin tehdään vielä kakka :-) no se onkin sitten isin puuhia :-)
meidän vappuun kuuluu pallot ym.serpentiinit, ja itse joka vuosi laitan merkonomin-lakin päähän, tosin vain hetkeksi mutta kuitenkin joka vappu. tänään tehtiin munkkeja ja simaa, sitten varmaan grillataan naapurien kanssa ja ollaa muuten vaan kotosalla, toivottavasti säät sallii olla ulkona.
mukava kuulla että milla-meallakin eväät maistuu tytöille :-)
tänään tein löydön kun kävin kirppiksellä pitkästä aikaa, löysin tosi hyvässä kunnossa olevat ja ei olleet monta vuotta vanhat emmaljungan kuomurattaat jalkapusseineen, säädettävine työntöaisoineen ym..niin maksoivat vain 30 euroa, no ne lähti minun mukaani :-), käytiin jo testaamassa pojun kanssa niitä ja olivat hyvät.
mutta nyt saunaan ja sitten iltapuuhat tavalliseen tapaansa :-)
Terkuin: tupuhupuna ja mikko
Kommentit (28)
kyselit noista puutarha-asioista, itse olen jonkin sortin viherpeukalo ja sen tiedän että auringoisella/paahteisella paikalla viihtyy mm. mehitähti, viiruhelpi, palavarakkaus, samettiruusut, petuniat. Nut nyt muistin äkkiseltään ja kaikkia olen itse kasvattanut auringoisella paikalla.
nyt ulkoilemaan ja tekemään vähän pihahommia :-)
T:tupuhupuna
viiruhelpiä on edellinen asukas jo laittanut ja se saa olla (muistaakseni se oli juuri viiruhelpi) ja mehikasvien ajattelin tuossakin jopa viihtyvän. noita muita en nyt heti äkkiseltään muista miltä näyttävät mutta täytyy niitä käydä katselemassa puutarhalla tms. jotain tosiaan ajattelin vielä ruukkuihin laittaa... äiti toi tuohon meidän pihalle ainakin auringonkukkia ja muutamia liljoja, ja kaikennäköisiä maanpeitekasveja yms yms katsotaan nyt mitkä niistä menestyy ja mitkä ei. mutta ISO KIITOS sinulle :)
Ole hyvä vaan milla-mea :-) mukava kun voi jakaa vinkkejä toisille viherpeukaloille! itse tulin äsken sisälle kun ladoin erikokoisia valkoisia kiviä yhden seinustan täyteen, mukavaa oli puuhailla omassa pienessä puutarhassaan kun lapset leikkivät nätisti isin kanssa. joskus tuntuu että apulaiset ovat hiukan yli-innokkaita äitin kukkapenkeissä :-)
mutta nyt saunaan :-)
Tupuhupuna
ohjelmaa on riittänyt ja veto on nyt aivan pois. edes aivot ei toimi että voisi jotain järkevää (onko minulla koskaan mitään järkevää sanottavaa ;) ) tänne kirjoittaa. nostanpa tällä nyt sitten pinoa ylöspäin :)
huomisiin!
Pihaa rapsuteltu myös. Ihanaa kun saa iskeä sormet multaan. Itse tunnustaudun havuhöperöksi. Viikonloppuna oli pihatalkoot ja heiluin siellä lapionvarressa poika ergossa selässä. Tänään ei pää kääntynyt ja kävin piikillä. Suloinen tunne kun kipu hävisi. Pitäisi mennä pika vauhtia maate jotta saisi edes hetken huilattua ennen kuin armeliaan aineen teho lakkaa. Nauroin tk:ssa että ei onnistunut tuollainen afrikkalais-tyyppinen työnteko, liekö mulla liian vaalea iho siihen, vai mistä lie johtuu kun ei kroppa kestä työtä vauva selässä. Pojan kun laittoi maahan niin oli kourallinen kiviä suussa. Joten ehkä tämä oli kuitenkin parempi vaihtoehto.
Vauvakuumeesta: se on ikuinen. Jos joku muistaa, niin kirjoitin taanoin että jos alan puhumaan miehelleni 4. lapsesta niin hän on luvannut tehdä itselleen vasektomian kahdella tiiliskivellä. Eli kuumeeksi saa jäädä.
Palaillaan.
Ja huomenta pienen lumisohjon keskeltä :-( eli viime yönä meille sateli hiukan lunta maahan, no jospa nuo nyt sulisi että tulisi mukavempi keli, ei kyllä uskoisi että vapunaattona lunta on maassa, mutta ei se meidän juhlamieltä lannista.
pitäisi lapsien kanssa ruveta palloja puhaltelemaan, ovat jo seitsemästä asti kysyneet, että milloin....ja muutenkin vähän koristella, josko sitten lähtisi käymään ulkoilemassa lapsien kanssa, niin voi sitten päivällä/illalla herkutella :-)
meidän herralla on nyt mielenkiinnon kohteeksi tullut kaikki sellaiset paikat mistä saa paremmin kiinni ja voisi nousta ainakin polvilleen :-) muutaman kerran on kupsahtanut, mutta eipä tuo ole menoa haitannut.
mutta toivotan nyt oikein mukavaa vapun aattoa, muistakaahan nauttia munkeista ja simasta :-)
tupuhupuna ja lapsukaiset
meillä jo eilen koristeltiin ja Mea on aivan ihmeissään moisesta " roskaamisesta" :) suu ymmyrkäisenä tyttö aamullakin tuijotti palloja ja muita härpäkkeitä ja " ohhoh" kuului noin 2sek välein :D on se ihmeellistä tuo pienen ihmisen elämä.
meille tulee tänään Millan ja Mean serkku (se " kauhukakara" ) hoitoon muutamaksi tunniksi. saavat sitten muksut meuhkata vappukamojen kanssa. :) huomenna mennään sitten vappukarnevaaleilla käymään toisten serkkujen kanssa.
meillä on nyt ihan selvä vauvakuume päällä. isäntäkin on nyt alkanut puhua " vielä yhdestä tytöstä" ihan itse ;)
meidän takapihalla pitäisi ajaa nurmikko :-o alkaa olla sellainen viidakko ettei sekaan kohta mahdu. ja voikukkaa puskee joka nurkasta. äitini jo sanoi tulevansa repimään ne pois mutta minun puolestani ne saavat olla. kukkapenkeistä otan ne pois mutta muuten saavat rehottaa. ne eivät kuulemma kuulu siistiin hyvin hoidettuun pihaan... onpahan lapsilla sitten kerättävää kun alkavat enemmän kukkia ;DD. muutenkin haluan pitää tuon pihan lasten " omana" paikkana ja siksi en mitään mahtavia kukka-asetelmia sinne laita. ei sitten tarvitse komennella ja varoitella kukista lasten pihalla riehuessa. tämähän kuullostaa siltä että olen vaan laiska enkä jaksa pihaa hoitaa ja keksin nyt vain tekosyitä laiskuudelleni... :-o
meillä on munkit sulamassa ja sima valmiina. maistettiin jo simaa ja Milla ei siitä tykännyt. aina ennen on kyllä simaa juonut, mutta ei oma tekemää... mukavaa kun on senkin " vaivan" nähnyt että on sitä tehnyt ja nyt ei sitten kelpaa :-s tuo meidän päivänsäde on välillä niiiiin nirso ettei rajaa. no juon sitten siman itse :D uskaltaakohan sitä Mealle antaa maistettavaksi?
mukavaa vappu hulinaa kaikille!
onkos täällä ketään viherpeukaloa? mietin vaan että mikä kukka kestäisi koko päiväistä, paahtavan kuumaa auringon paistetta? ruukkuihin olisi tarkoitus jotain mukavaa keksiä :)