Eläkeläiset pääsevät ilmaiseksi uimaan mutta ei työttömät
Eläkkeet on isompia kuin toimeentulotuki. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9109692
Kommentit (101)
Miksi nimenomaan uimaan? Miksei vaadita työttömille ilmaisia luistimia ja tennisvuoroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on maksanut veroja.
Jäin työttömäksi 58-vuotiaana jolloin palkkani oli 6800 e kk. Mikäs sinun on?
Ilmarisen mukaan 8400€/k.
Pakkohan tässä on todeta, että Vauva-palsta on Suomen kovatuloisimpien oma keskusteluareena. Taidan hipsiä takavasemmalle..
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömien pitäisi päästä ilmaiseksi uimaan? Kyllä työttömyystuista riittää rahat satunnaisiin uimisiin ja vaikka niihin kymmenen kerran kortteihin ihan helposti. Ihan outoa että ihmiset kuvittelee että kaiken pitäs olla ilmaista.
Ei mulla ainakaan ole laittaa 60 euroa kuukaudessa uimahalliin.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo eläkeläisalennukset pitäisi poistaa jokaiselta ja kaikkialta. Ei niille mitään todellista perustetta ole.
On siinä se että ylläpitää kamsanterveyttä kun kannustetaan vanhukset uimaan. Uiminen/vesijuoksu tekee hyvää ja sitä pystyy tekemään kaikki ja kuntouttaa haurastuneita mummoja. Nuoret ihmiset voivat mennä kävelylle vaihteleviin maastoihin ja harrastaa monenlaista. Iän myötä harrastukset rajoittuu ja siitä saattaa ihminen masentua kun ei pysty enää lemppari juttuihinsa niin ilmaisella uinnilla kannustetaan vanhuksia heille vielä sopivaan ja mahdolliseen liikuntaan.
Nämä "hauraat mummot" kurmoottavat surutta nuorempia uimahalleissa. Sanallista räksytystä, käyttäydytään kyin omistettaisiin koko halli. Ääritapauksissa jopa käsiksi on käyty.
Uiminen lisää eläkeläisten aktiivisuutta ja vähentää sairastumisriskiä. Tämä kannattaa kansantaloudellisesti. Säästyy miljoonia, kun eläkeläiset pysyvät terveinä. Tämä on syy eläkeläisalennuksiin: viriliteetti lisää terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat maksaneet koko ikänsä veroja, toisin kuin työttömät.
Se että on eläkkeellä, ei tarkoita että olisi välttämättä tehnyt päivääkään töitä.
Niinpä. Eipä nuo pienimmällä kansaneläkkeellä elävät ole mitään töitä tehneet. Minusta on hassu harhaluulo se, että jokaisella eläkeläisellä on pitkä työura takana.
Pelkkää kansaneläkettä saa pieni vähemmistö (6 %), pääasiassa pienituloiset vanhukset, joiden työeläke on hyvin pieni tai olematon. Monien naisten palkathan olivat aika olemattomia vielä 1970- ja 1980-luvuilla. Teit muutaman lapsen niin ei siinä juuri eläke karttunut.
Vierailija kirjoitti:
Uiminen lisää eläkeläisten aktiivisuutta ja vähentää sairastumisriskiä. Tämä kannattaa kansantaloudellisesti. Säästyy miljoonia, kun eläkeläiset pysyvät terveinä. Tämä on syy eläkeläisalennuksiin: viriliteetti lisää terveyttä.
Tärkeämpää olisi köyhien työikäisten työkykyisyyden ylläpito. Eläkeläisillä on varaa maksaa lippunsa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää olisi köyhien työikäisten työkykyisyyden ylläpito. Eläkeläisillä on varaa maksaa lippunsa itse.
Ei ole tarkoituksenmukaista istuttaa siihen työttömyyden olotilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömien pitäisi päästä ilmaiseksi uimaan? Kyllä työttömyystuista riittää rahat satunnaisiin uimisiin ja vaikka niihin kymmenen kerran kortteihin ihan helposti. Ihan outoa että ihmiset kuvittelee että kaiken pitäs olla ilmaista.
T. Työtön
Helsingissä maksaa 31,15e kymmenen kertaa työttömälle. Montako kertaa sinne uimaan oikein on kuukaudessa päästävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Arvaa mitä? Ei naapurillasikaan välttämättä ole laittaa 60 euroa kuukaudessa sinun uimisiisi.
Uutisartikkelissa: 68 vuotta täyttäneet pääsevät perjantaista (2. tammikuuta) alkaen maksutta uimaan arkisin kello 1115 kaupungin uimahalleissa.
Kaupungin uimahalleja ovat Itäkeskuksen, Pirkkolan, Jakomäen ja Yrjönkadun uimahallit.
Hieno juttu!
Kaikkea se sinäkin kadehdit Ap, jopa seniori-ikäisten ilmaisuintia! Voi luoja 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kel a e l ä t it voi myös maksauimisensa ihan itse.Tai olla uimatta.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten edut osa 187004.
Kenen luulet haluavan pudottaa eläkeläisten etuja, kun eri eläkeläisiä on n 1,7 miljoonaa. Ovat vielä erittäin aktiivinen äänestäjäryhmä.
Niihin alennuksiin en ota kantaa, mutta selityksenä ,miksi niihin ei ole helppo puuttua.
Ja koska eläkeläisiä on niin paljon, on tärkeää pitää heidät mahdollisimman kauan mahdollisimman hyvässä kunnossa. Koska jos koko kööri pamahtaisi yhteiskunnan hoidettavaksi, olisi siinä hätä kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläkeläiset ei ole yli 68-vuotiaita
Eläke ei aina ole toimeentulotukea suurempi
Kaikki työttömät eivät saa toimeentulotukea
Aloitus oli siis täysin turha.
Niin, ja eläkettä verotetaan koviten.
Ei sillä, minusta uimahallit voisivat olla kaikille ilmaiset. Niitä tulosi rakentaa lisää.
Hygienia vaan huolettaa ja älytön veden lotraus ja toisaalta, jos porukka ei peseydy ennen uintia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Helsingissä maksaa 31,15e kymmenen kertaa työttömälle. Montako kertaa sinne uimaan oikein on kuukaudessa päästävä?
Kaikki eivät asu Helsingissä ja eri paikkakunnilla on eri hinnat. Täällä 10 kerran kortti maksaa työttömälle 60 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Arvaa mitä? Ei naapurillasikaan välttämättä ole laittaa 60 euroa kuukaudessa sinun uimisiisi.
Mutta rikkaiden seniorien uinteihin on laittaa?
Sen pitää olla kaikille maksullista. Aina. Vauvasta vanhuksiin. Kukaan ei saa mitään alennuksia koskaan. Se ei ole oikein ketään kohtaan. Näin on.
Samaa mieltä. Hämeenlinnassa nämä vanhukset maksavat uimahalli/kuntosalikortista 125 euroa vuodessa ja tukkivat vesijuoksuradat rinnakkaisjuoksulla ja juoruamisella ja haukkuvat muut, kun toiset huomauttavat rinnakkaisjuoksemisesta.
Kerran kuuntelin yhtä mummoa joka sanoi käyvänsä joka päivä....
Eli vuosikorttia voi käyttää vaikka joka päivä ja kuinka monta tuntia tahansa.
Minulle huudettiin, mene sinne mistä olet tullukin....
Missä uimahallissa pääsee eläkeläiset ilmaiseksi?
Ja eläkkeistäkö sitten ei riitä?