Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä tehtiin perunasalaatti itse, mites teillä?

Vierailija
01.01.2026 |

Perinteisellä reseptillä tänäkin vuonna. Suosittelen kokeilemaan, paljon parempaa ja halvempaa kuin kaupan salaatti.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein myös perunasalaattia eilen. Paistoin perunasuikaleita uunissa, lisänä oli paneerattuja seitipuikkoja. Tarjoilin tomaattikastikkeen kanssa. (Eli suomeksi paistoin ranskalaisia ja kalapuikkoja, lisukkeeksi ketsuppia.)

Ei oikein nappaa kylmä perunasalaatti ja höyrytetyt nakit.

Vierailija
22/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee mitä aineita sotketaan perunan seuraksi, niin pahaa tekee. Kaksi ihmisen pahimmasta päästä olevaa tekelettä syötäväksi ovat perunasalaatti ja rosolli. Onneksi ei kukaan pakota syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei syöty perunaa vaan juhlittiin vuoden vaihtumista herkuttelemalla ranskalaiseen tyyliin: Vol au vent, Caviar , Moules mariniere, Mousse de Foie Gras.  

Vierailija
24/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin valmiina yhden Saariolaisen maalaissalaatin. Menekki niin pientä, että ei maksanut vaivaa alkaa tekemään itse majoneesia ja muuta. 

Tuota oli meilläkin. Meidän kylän kahdessa marketissa ei ollut Kokkikartanon salaattia ja Ässästä oli Xtran perussalaatti loppunut. Kaikki muut salaatit olivat atrialaisia, sitähän Forssakin on. Näissä on se olennainen vika, että maustekurkuissa on käytetty vain makeutusainetta eikä sokeria ollenkaan, joten niissä on pistävä imelyys. Oli jopa tarkoitus tehdä itse, mutta unohdin ostaa purjon, mikä on olennainen osa meidän omatekoista salaattia, joten saarioislaisella mentiin. Sikäli hyvä homma, että hävikkiä ei tullut, isompi määrä ei olisi enää tänään maistunut kumminkaan.

Vierailija
25/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein itse myös. Tulee parempaa eikä tarvitse käyttää majoneesia, kermaviilikastikkeella tulee kevyempi ja raikkaampi.

Kokeilepa ranskankermaa, kevytkin passaa. Itse olen siirtynyt tuohon jo viime vuosituhannella, turkkijogurtti käy hyvin myös.

Vierailija
26/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei syöty perunasalaattia. 

Vierailija
27/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen myöskin itse. 1,5 kg Annabelle-perunaa keitetään suolavedessä kypsiksi ja jäähdytetään kylmäksi kuorineen, miel. seuraavaan päivään. Sitten kuoritaan ja pilkotaan peukalonpään kokoisiksi. Joukkoon silputaan 1 kevätsipulinippu (ei vihreitä varsia). Sitten joukkoon se isompi purkillinen smetanaa sekä reipas töräys majoneesia. Suolaa mausteeksi ja kunnon sekoitus.

Suolakurkku jäi pois ja smetanan tilalle kermaviili, lisäksi vähän sitruunan mehua ja sinappia, tarvittaessa aromisuolaa

Suolakurkku on turhan tömäkkää tuohon. Parempi valinta on mauste- tai herkkukurkku, koska ripaus makeutta tekee hyvää tuohon salaattiin.

Vierailija
28/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei syöty perunaa vaan juhlittiin vuoden vaihtumista herkuttelemalla ranskalaiseen tyyliin: Vol au vent, Caviar , Moules mariniere, Mousse de Foie Gras.  

Meillä keittiöhenkilökunta tekee ruuat kanssa kaikilla hienoilla nimillä. Mämmikin on mämè la rovè.

Vierailija
29/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin eilen viereisen kadun italialaisessa ja käveltiin siitä kadun yli Kansalaistorin uudenvuoden viettoon, tänään on pöytävaraus  kotikadun suositumpaan ravintolaan, piti varata kuukausi sitten. Ei tehty perunasalaattia.

Vierailija
30/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ruotsalainen kaviaaripiiras eli voitaikinakuoressa mätitahnaa, purkki simpukoita ja broilerinmaksapatee. Saahan niitä fiinisti ranskaksikin nimitellä.

Vierailija
31/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina itse. Hyviä valmiita perunasalaatteja ei enää saa. 

Vierailija
32/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehty eikä syöty. Se on arkiruokaa. Usein kyllä teen majoneeseineen ihan itse. Majoneesiin laitan aina valkosipulia ja usein vähän currya.

Vierailija
33/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ruotsalainen kaviaaripiiras eli voitaikinakuoressa mätitahnaa, purkki simpukoita ja broilerinmaksapatee. Saahan niitä fiinisti ranskaksikin nimitellä.

No ei mennyt ihan putkeen sinun reseptisi. Ja tottakai saa kutsua niiden oikeilla nimillä, etenkin, kun ei edes asu Suomessa.

Vierailija
34/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvänä teen tietenkin itse. Ne kaupan salaatithan on tarkoitettu vain joillekin vetelehtiville vätyksille.

Vierailija
35/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötiin eilen viereisen kadun italialaisessa ja käveltiin siitä kadun yli Kansalaistorin uudenvuoden viettoon, tänään on pöytävaraus  kotikadun suositumpaan ravintolaan, piti varata kuukausi sitten. Ei tehty perunasalaattia.

Teidänlaisten takia toiset joutuu sitten raatamaan töissä juhlapyhänä. Hävetkää!

Vierailija
36/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee sillä tiedolla mitään. 

Vierailija
37/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että nämä ostaa valmiina juurikin ne ihmiset joilla olisi kaikkein eniten joutilasta aikaa tehdä itse.

Vierailija
38/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein itse myös. Tulee parempaa eikä tarvitse käyttää majoneesia, kermaviilikastikkeella tulee kevyempi ja raikkaampi.

Kokeilepa ranskankermaa, kevytkin passaa. Itse olen siirtynyt tuohon jo viime vuosituhannella, turkkijogurtti käy hyvin myös.

Ranskankermalla tulee parempaa.

Vierailija
39/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvänä teen tietenkin itse. Ne kaupan salaatithan on tarkoitettu vain joillekin vetelehtiville vätyksille.

Niiiiinkö???    Kiitos kun kerroit....🤣🤣🤣🤣

Vierailija
40/51 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin valmista.

Ihana että kerroit tämän meille sieltä jostain...  kiitooosss.  🤭🤭🤭🤭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan