Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA!Tyttareni taytti hiljattain 6v emmeka ole viela harjoitelleet, etta han olisi yksin meidan pihalla. Pihamme on tosi tylsa, eika talossamme asu muita samanikaisia lapsia. Han p

Vierailija
24.04.2007 |

elkää koiriakin, joita talossamme piisaa. MULLE ON ISKENYT PANIIKKI!Hän aloittaa koulun vuoden päästä syksynä ja nyt jo tuntuu, että ei tule pärjäämään ja liikkumaan yksin. OLEMMEKO KASVATTANEET HÄNET TYNNYRISSÄ. Hän ei halua edes harjoitella yksin ulkona olemista. Hänen päiväkotikaverinsa, jotka ovat 4-5v ovat jo yksin ulkona ja eräs jopa tulee välillä yksin päiväkodista siten että isä ajaa autolla ns. perässä.

OPPIIKO HÄN ENNEN KOULUA LIIKKUMAAN JA OLEMAAN YKSIN ULKONA ENNEN KUIN ALOITTAA KOULUN!

Millaisia kokemuksia muilla? Milloin olette harjoitelleet lapsen olemista yksin ulkona ja miten ne ovat viihtyneet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kohta 5 v tyttö viihtyy hyvin yksinkin okt:n pihalla tai vielä paremmin kaverin/kavereiden kanssa. Tietysti valvomme hänen touhujaan ikkunasta ja oven raostakin välillä ja muistutamma ettei tielle mennä jne

Vierailija
2/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttäresi on arka ja ujo, ei tn. tee paljoa hölmöyksiä. Jos on taasen vilkkaampaa sorttia tai kaverit ovat, niin löytyy miljoona tyhmää/vaarallista asiaa, mitä lapset voivat tehdä. Esim. sotkea seinät ravalla, turmella kukkaistutukset, naarmuttaa naapurin autoa, kiivetä katolle/puuhun, levittää hiekkasepelit nurmelle, karata pihasta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuo kuule kerkee vielä elämässään yksin olla!

hienoa vaan, että ei pienen ole tarvinnut ennen aikojaan " itsenäistyä" !!

Vierailija
4/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika täyttää kesällä 6. Oli jo viime syksynä jonkinverran yksin ulkona samanikäisten lasten kanssa. Nyt on ollut vähemmin, kun niin moni muutti pois ja omanikäisiä ei enää ole. Yhden ekaluokkalaisen kanssa joskus on tuolla pihalla ja joskus ihan yksinkin. Kelloa ei vielä osaa mutta olen laittanut munakellon taskuun soimaan, että osaa tulla ajoissa kotiin.

Hirveästi huolta mulla kuitenkin aina tuottaa tuo ulkona yksinolo. On sosiaalinen lapsi ja meidänkin kerrostalon pihan läpi hiihtää jos jonkinlaista porukkaa, kun tätä käytetään ihan yleisesti oikopolkuna. Olenkin sanonut ettei saa alkaa juttusille vieraiden kanssa mutta eihän poika sitä aina muista. Kova hinku on ulos yksin, joten olen antanut sinne kuitenkin mennä. Kai sekin on sitä itsenäistymistä ja napanuoran venytystä, mitä kohta tarvitaan.