Mieheni bruttopalkka 3700€, minun 2700€. Silti miehelläni netto hain 200€/kk enemmän kuin linulla
Aika hassua. No, onneksi on vuokratuloa ja asuntolainakin jo maksettu.
Kommentit (53)
>Aika hassua.
Progressio. Mitä ei nää rikkaiden lisäverottajat tajua.
Vierailija kirjoitti:
>Aika hassua.
Progressio. Mitä ei nää rikkaiden lisäverottajat tajua.
Hyvä, että ketjussa on ainakin yksi porvari minun lisäkseni :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
^
Mutta kuinka monen isä on Mensan jäsen? Miehillä älykkyys on todella harvinaista.
Minä en ole Mensan jäsen,Ap
Muut mammat eivät päde isänsä meriiteillä.
Joo tosiaan, meilläkin oli tämä Kantakaupungin yksiö vuosia huonekaluvarastona, kun se on niin rasittavaa pelata näiden verojen kanssa. Mutta koska siitäkään ei ole lainaa, niin olihan se tuolla vastikkeella edullisempi kuin vuokrattava pienvarasto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^
Mutta kuinka monen isä on Mensan jäsen? Miehillä älykkyys on todella harvinaista.
Minä en ole Mensan jäsen,Ap
Muut mammat eivät päde isänsä meriiteillä.
Eivät päde, koska niitä meriittejä ei ole. Heillä ei ole millä päteä, minullapas on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mahdollista jos toisella on liian kova veroprosentti ja toisella liian pieni (sekä paljon vähennyksiä). Oikeassa elämässä ilman kikkailuja tonnin kovemmasta palkassa tuossa tuloluokassa jää 500 - 600e enemmän kouraan. joku sun yhtälössä ei toimi tai sua viilataaan linssiin.
Ei viilata. Luultavasti mies pelkää mätkyjä sijoitusasunnon tuoton takia.
Ap
Jos miehelläsi sijoitusasumnosta pääomatuloja, niin ne yhdistettä palkkatuloihin ja siksi veroprosentti normaalia korkeampi. Eli miehesi palkkatuloihin lisää vuokratuotot, niin saat oikean veroprosentin.
Jolloin eroa ei ole.
Ei siinä ole mitään hassua, jos ymmärtää yhtään verotusta ja taloushallintoa eli miehesi tuloihin pitää lisätä sijoitusasunnon tuotto, josta tulee vero%. Eikö näitä opeteta jo peruskoulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mahdollista jos toisella on liian kova veroprosentti ja toisella liian pieni (sekä paljon vähennyksiä). Oikeassa elämässä ilman kikkailuja tonnin kovemmasta palkassa tuossa tuloluokassa jää 500 - 600e enemmän kouraan. joku sun yhtälössä ei toimi tai sua viilataaan linssiin.
Ei viilata. Luultavasti mies pelkää mätkyjä sijoitusasunnon tuoton takia.
Ap
Jos miehelläsi sijoitusasumnosta pääomatuloja, niin ne yhdistettä palkkatuloihin ja siksi veroprosentti normaalia korkeampi. Eli miehesi palkkatuloihin lisää vuokratuotot, niin saat oikean veroprosentin.
Jolloin eroa ei ole.
Joo, täällä tosiaan jotkut asuntovelkaiset kirjoittelee tajuamatta raha-asioista yhtikäs mitään.
Ap
Verokortit tiedot ovat vain Arvioita, ellei niitä ole verohallinto vahvistanut kesken kuluvan vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään hassua, jos ymmärtää yhtään verotusta ja taloushallintoa eli miehesi tuloihin pitää lisätä sijoitusasunnon tuotto, josta tulee vero%. Eikö näitä opeteta jo peruskoulussa?
Niinpä. Jotkut reppanat tuli heti alussa ilakoimaan, että minua on huijattu 😃. Eivät tajua porvarin elämästä yhtään mitään.
Ap
Minun netto on 1800 euroa ja vaimon 8000-12000 euroa. Vaimolla oma firma. Vaimo ostelee kaikkea minulle vaikka en ole mitään pyytänyt mutta se ostaa esimerkiksi vaatteita minulla. Vaimon omaisuus joku 500000 euroa.
Tuota kutsutaan progressiiviseksi verotukseksi.
Ok, autisti. Voidaan sopia näin. Pilkun jälkeen muuten kuuluu välilyönti.
Ap