Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, kohta alkaa koiran painajainen

Vierailija
31.12.2025 |

Koirat, jotkut kissat, hevoset, lehmät ja ties mitkä eläimet luonnossa saavat kohta kylmää kyytiä. 

Koirani ei alkujaan perännyt raketteja, mutta kun joskus joku rakettti räjähti yllättäen ihan vieressä alkoi kova pelko ja nyt pelätään ukkosta ja raketteja. Hevosia karkaa joka vuosi ja löytyy osa elossa ja osa kuolleena. Lehmät pelkää navetoissa ja niissäkin yritetään kuulemma musiikkia huudattamalla peittää pauke. Meilläkin  sisällä tv stereot ja radiot huutaa täysillä.

Olispa jo huominen.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa hyvästit elukoille. Puolen tunnin päästä pärähtää!

Vierailija
2/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei kohta se painajainen alkaa! 

T. Koira

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan koiralleni pienen määrän pudia ja se rauhoittaa kaverin stressittömäksi koko paukuttelun ajaksi. Pelkää hulluna raketteja ja mitkään rauhoittavat joita olen kokeillut, eivät ole auttaneet. Toissa uutenavuotena koitin pudia ja koira rauhoittui heti ja loppuilta meni hyvin. Nyt saa pienen annoksen joka uusivuosi ja ongelmaa ei ole enää ollut.

Vierailija
4/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te oikein asutte joilla on näitä ongelmia? En muista missään asuinpaikassani olleen häiriötä raketeista, silloin tällöin kerran tunnissa jossain kauempana kuuluu ammuttavan pari rakettia, puolen yön aikaan hieman enemmän. Yhtenä päivänä vuodessa! 

Vierailija
5/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä sitten kävelijöiden painajainen, kun koiranpaskat tulevat lumen alta. 

Vierailija
6/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te oikein asutte joilla on näitä ongelmia? En muista missään asuinpaikassani olleen häiriötä raketeista, silloin tällöin kerran tunnissa jossain kauempana kuuluu ammuttavan pari rakettia, puolen yön aikaan hieman enemmän. Yhtenä päivänä vuodessa! 

Eri paikassa kuin sinä.

Vierailija
7/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on painajainen ympäri vuoden kun ei lenkillä käydessä koskaan tiedä mikä vastaantulevista koirista repeää juuri kohdalla haukkumaan täyttä kurkkua. 

Vierailija
8/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvästi elukat.

Vierailija
9/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SADISTI

Vierailija
10/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukseni ovat lähialueen peurojen ja jänisten puolella. Tampereella. Koirat myös.

Vierailija
11/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et asu erämaassa niin suollat paskaa.

Vierailija
12/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos tuulivoimapuistot, datakeskukset, kaivokset, rakkennustyömaaräjäytykset ynnä muut eivät häiritse eläimiä koskaan.

Vierailija
13/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ette ihmiset itse panikoi ja hössötä, ette reagoi yhtään mitenkään paukkeeseen ni ne koirat rauhottuu ja ne ei aisti teistä sitä hermostuneisuutta. 

Mulla on ollut elmäni aikana 6 koiraa eikä yksikään ole ollut paukkuherkkä eikä muutenkaan hysteerinen oikeestaan yhtään millekään.

Vierailija
14/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti: Jokunen uudenvuoden paukuttelija sokeutuu tai muuten vammautuu. 

Vierailija
15/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele positiivisesti: Jokunen uudenvuoden paukuttelija sokeutuu tai muuten vammautuu. 

Nimenomaan. Siitä megajättipadasta tms. kännissä sokeutuneelle urpolle voi sitten ihan vaan läpällä heittää huumoria, että etkö näe, ota silmä käteen ja katso! Pyöritä opaskoiraa hihnassa ilmassa ja katso ympärillesi! 😂

Vierailija
16/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien ulosteet julkisilla paikoilla muodostavat merkittävän terveysriskin, erityisesti lapsille. Valitettavasti niitä löytyy yhä usein paitsi jalkakäytäviltä ja puistojen nurmikoilta, myös paikoista, joissa niiden ei missään nimessä pitäisi olla kuten lasten leikkipuistoista. Vaikka moni koiranomistaja ajattelee, että "meidän pikku koira ei tee sinne", käytännössä jälkiä jää, ja seuraukset voivat olla vakavia.

Koiran uloste voi sisältää useita taudinaiheuttajia, jotka voivat tarttua myös vaatteiden välityksellä. Näitä ovat esimerkiksi suolinkaiset (Toxocara canis), giardia-loinen, kampylobakteeri, salmonella, E. coli -bakteerit sekä harvinaisemmat mutta vakavat taudit kuten leptospiroosi tai parvovirus. Osa näistä säilyy maaperässä pitkään ja tarttuu helposti, erityisesti lapsiin, jotka leikkivät maassa ja koskettelevat vaatteitaan tai kasvojaan.

Olen viime kuun aikana joutunut pesemään lasteni ulkohaalareita useaan otteeseen, koska niihin on tarttunut koirien jätöksiä. Pienet lapset eivät aina osaa varoa likaantuneita vaatteita tai käsiään. Toivoisin, että koiranomistajat suhtautuisivat vastuullisemmin lemmikkiensä ulkoiluttamiseen ja noudattaisivat siisteysohjeita erityisesti alueilla, joilla lapset leikkivät.

Tunnustan, että turhautumiseni on kasvanut siinä määrin, että olen leikitellyt ajatuksella järjestää mahdollisimman äänekkään ilotulituksen toiveena, että koirat ehkä seuraavalla kerralla valitsisivat ulostuspaikakseen kodin lämmön leikkipuiston sijaan. Tiedän, ettei tämä ole rakentava ratkaisu, mutta ehkä se kertoo jotakin siitä, kuinka turhautuneita monet vanhemmat ovat tilanteeseen.

Vierailija
17/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on painajainen ympäri vuoden kun ei lenkillä käydessä koskaan tiedä mikä vastaantulevista koirista repeää juuri kohdalla haukkumaan täyttä kurkkua. 

Voi rassukkaa. Mitä siitä jos raiskaaja tai murhaaja tulee vastaan mutta kauheeta nuo koirat. Kehtaatkin aikuinen ihminen 

Vierailija
18/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä sitten kävelijöiden painajainen, kun koiranpaskat tulevat lumen alta. 

Me kävellään itse samassa soosissa. Itse kerään koiran läjät, mutta suurin osa ei näytä keräävän.

Vierailija
19/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille korvatulpat. Antakaa ihmisten juhlia. 

Vierailija
20/28 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla joku esikaupunkialue tai mikä lie. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi