Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisko vähän jeesiä hei

Vierailija
31.12.2025 |

Mulle tuli tänään aamusta kotiovelle lasti alkoholia.

Järkyttävä ahdistus, oon tolkuttoman yksinäinen ja tekis mieli vaan itkeä. Ikävä entistä "tapailua" ja ihmisiä ylipäätään, miehen kanssa meni poikki kolmisen kuukautta sitten ja mä vieläkin ikävöin. Ja ei, se ei ole tulossa takaisin. En saa itseäni nukkumaan.

Mulla on paniikkihäiriö, siihen mielialalääke ja bentso. Inhoan niitä bentsoja, huomaan kyllä olon vaan huonontuvan kun se alkaa poistumaan kehosta. 

Pähkäilen tässä, otanko bentson vai alanko juomaan, "selvinpäin" olo on aika hiton tuskaista ja epätoivoista. En haluaisi kumpaakaan, inhoan alkoholiakin mutta en saa tätä katkaistua.

Saisko vähän tukea ja apua? 😓

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen etsimään lohtua jostain muualta kuin alkosta.

Tällä en sano etteikö juoda saisi, mutta vääristä syistä juominen ei auta mitään.

Vierailija
2/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levy bentsoa ja pullo kirkasta viinaa päälle. Hyvä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tunne ja ratkaisu kerrallaan. Joka hetki.

Oletko harkinnut vertaistukea?

Ryhmiä löytyy ja ihmisten seura voisi antaa uusia näkökulmia.

Tukea elämääsi ja toimivia neuvoja eteenpäin.

Toivon sinulle voimia uudelle vuodella.

Vierailija
4/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus(pitkäainen) sekä paniikkikohtaukset ovat fysiologisia häiriötiloja. Ne ovat kehon fyysisiä turvamekanismeja, jotka ovat jääneet päälle todellisen vaaran jo väistyttyä. 

Opettele hengittämään oikein. (Tämä ei vitsi, eikä ilkeilyä.) Etsi netistä hengitysharjoituksia, ja ala tehdä niitä. Aloita pikkuhiljaa. 

Lääkkeet loppupelissä naamioivat ongelman, samoin alkoholi, turruttavat. Alkuun saatat kuitenkin tarvita lääkkeen akuuttitilanteeseen tueksi. Hengitys palauttaa sinut kehoosi, vakauttaa sen. Samoin toimivat kehon maadoitusharjoitukset, tutustu myös niihin. Palauttavat sinut kehoon, tähän hetkeen, jossa olet turvassa, akuutti vaara/kriisi on ohi.

Otan osaa suruusi, ero on aina kova paikka. Vie aikaa käsitellä tunteet, sopeutua uuteen elämänvaiheeseen. Kovasti voimia siihen! Toivottavasti uusi vuosi olisi parempi vuosi sinulle.

Vierailija
5/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levy bentsoa ja pullo kirkasta viinaa päälle. Hyvä tulee.

Juuri näin . Sekaisin vaan lääkkeitä ja viinaa niin uikuitus loppuu.

Vierailija
6/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia mukaan ja ulos illemmalla, lyöttäydy johonkin ihmisporukkaan. Voi löytyä uusia ystäviä ja uusi parisuhde jos oikein onni käy.

Vierailija
7/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä pää täyteen viinaa ja kourallinen bentsoja. Lähtee ahdistus. Ja taju. 

Vierailija
8/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla lohduttamaan ja otetaan siinä sivussa lasilliset uudellevuodelle ja uusille kujeille.

M50

Vierailija
9/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä voin tulla jeesaa, juomisessa.

Vierailija
10/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada juomat viemäriin.

Vierailija
11/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita uusi harrastus, joka vie ajan ja rahat. Silloin ei jää aikaa, eikä rahaa ryypiskellä ja on kivaa tekemistä :)

Vierailija
12/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei murheet poistu vaikka niitä viinalla lantraapi, jos murheet mukana on vielä maanantaina, niin korkoa korolle ne kasvaapi". Jotenkin näin riimitteli Veikko Lavi.

Elämä on joskus raastavaa. Ero aina! Ei minulla ole sanoja lohduttaa. Pikkuhiljaa mieliala paranee. Kevättä kohti mennään. Halaus 💋

Vierailija
13/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ihania vastauksia, kiitos <3

Noh, juomia en kaada viemäriin kun siinä on varmaan 100e kiinni, koitan olla korkkaamatta.
Sen nyt tiesin, että jotkut käskee tempomaan bentsot viinan kanssa. En tosiaan tee niin, mä tarvitsen ne lääkkeet ihan selvinpäin oikeisiin ongelmiin. Vihastuttaa päihdekäyttäjät, jotka haluaa vaan pään sekaisin ja siksi tarvitsevat ei saa oikeita lääkkeitä.

Liikuntaa olen aina harrastanutkin ja ammentanut siitä voimaa. Nyt pitkä pakkotauko kun treenasin itseni rikki, sekin kiukuttaa ja masentaa pahasti, liikkuminen tuottaa kipua enkä voi paranemista omilla toimilla nopeuttaa.

Monia asioita kuluvana vuonna kasaantunut ja tuntuu, että olen joutunut kuukausi toisensa jälkeen toipumaan edellisestä. Ihmisten menettäminen tekee eniten kipeää, oon keskimääräistä herkempi muutenkin.

Saa tänne tulla seuraksi ja vaikka juomaan alkoholit pois, en halua yksin herätä pelkotiloissa oksentamaan vessan lattialle ensi vuonna kertaakaan. En halua olla tämmöinen mutta en tiedä miksi pitäis vaan jaksaa ja jaksaa.

Mitä te muut touhuatte? Tää palsta on välillä ihana, ikinä ei tiedä miten paljon omat sanat voi auttaa tuntematonta 🥹

Ap

Vierailija
14/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoisitko ylensyöjä-oksentajalle, että syö ja oksenna, käytithän siihen moskaan 100 e

Vierailija
15/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin juuri pitsaa.

16/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin nuo alkoholit pois vaikka lahjana, jos ei viemäriin halua kaataa. Lopeta ap se juominen ihan kokonaan ja bentsot myös pois. Lupaa itsellesi, että vuonna 2026 aiot voida paremmin! 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö kävelemään rauhallisia lenkkejä ulkosalla? Jos vaan kävely onnistuu, niin se jeesaa myös nukkumiseen. Vaikka pari kertaa päivässä lyhyemmin, jos yksi pitkä lenkki on hankala. Yritä tyhjentää ajatukset, ja vaan kävellä ja hengitellä.

Voisitko katsoa jotain sarjaa jostain suoratoistosta, sillai tavoitteellisesti, eli että katsot kaikki jaksot ja kaudet, eikä saa hyppiä. Mielellään joku ns. hyvän mielen sarja. Näin saat ajatukset ohjattua muualle.

Jos tykkäät lukea, niin sitten kirjat vie kivasti ajatuksia toisaalle.

Tsemppiä sulle, ja muista että aika auttaa kyllä, mutta ensin sen pitää kulua... 

Vierailija
18/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoisitko ylensyöjä-oksentajalle, että syö ja oksenna, käytithän siihen moskaan 100 e

Totta joo, sulla on tosi hyvä pointti tässä. Mulla ollut myös bulimiaa ja anoreksiaa, itsekin vertaan usein syömishäiriötä ja alkoholismia. Mun poikakaverit on välillä joutuneet huolehtimaan, että syön joka päivä ja mulla on sen suhteen ollut apua, nyt oon todella yksin.

Yleensä pystyn viinat pitämään kaapissa eikä ne sieltä huutele, nyt mennyt vaikeaksi kun ei ole ketään tai mitään minkä takia olis selvinpäin. Makeisia ja herkkuja en osta vieläkään kotiin, kuten tuntuu muilla olevan tapana pitää vierasvaraa. Tappelen vieläkin sen kanssa etten ahdistu syömisestä ja että aikuisen naisen ei tarvitse olla sen kokoinen, että koko xs roikkuu päällä ja jos syö vähän herkkuja niin niitä ei oksenneta tai kompensoida liikkumalla liikaa, läskiäkin saa ja pitää olla.

En mä tiedä oikeastaan, mikä tälläkin vuodatuksella oli pointtina.

Oispa kiva jos joku olis seurana. Sain mä salaattia tehtyä ja toistaiseksi ainakin selvänäkin, kiitos.

Ap

Vierailija
19/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen etsimään lohtua jostain muualta kuin alkosta.

Tällä en sano etteikö juoda saisi, mutta vääristä syistä juominen ei auta mitään.

Mitkä on oikeat syyt?

Vierailija
20/21 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä pää täyteen viinaa ja kourallinen bentsoja. Lähtee ahdistus. Ja taju. 

Voi olla että lähtee henki myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan