Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi alle 30veet kulkee kesäkengissä pakkasella

Vierailija
31.12.2025 |

tuollasia tennarimallisia tai täysvalkoisia ja varmaan vielä perussukat sisällä. jotenkin hullunkurisen näköistä kädettömyyttä kun sitten north feissin uhkea untsikka tai mitä nyt onkaan yläkropan päällä.

jos sähköt menis niin osaisivatkohan tehdä tultakaan...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla jalat ikinä jäädy vaikka olisi -30 astetta ja perus tennarit.

Vierailija
2/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joillakin yksinkertaisesti... ei ole kylmä? Oletko sellaista tullut ajtelleeksi? 

Ps. Kun lopettaa sen röökaamisen, alkaa verikin kulkea kropassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsi olet kuitenkin jo palelluttanut.

Vierailija
4/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkö siihen pitäisi vastata.  Se on hänen oma asia miksi ???

Vierailija
5/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsi olet kuitenkin jo palelluttanut.

Kopeloi omaa päätäsi kun paskoja taas kyselet. 😝😝😝

Vierailija
6/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat köyhiä. Ei varaa talvikenkiin.

Vierailija
7/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen talvikengillä kesälläkin.

Vierailija
8/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvin itselläkin. Kesätennarit on kevyet ja mukavat, kaupungissa jos ajaa lämpimällä autolla jonnekin ostoskeskukseen, niin mihin niitä talvitöppösiä siellä lämpimässä tarvitsee? Eri asia jos aikoo ulkoilla.

Vierailija
9/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikengät on niin noloja.

Vierailija
10/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin kuljen usein talvella kesäkengissä. Esim Vansin tennareissa. Koska no. Liikun myös sisätiloissa enkä tykkää kuumista kengistä. Sitten pitäisi olla sisäkengät erikseen. Eikä varpaat jäädy kävellessä vaikka olisi kylmäkin. Seisoskelu tietenkin erikseen. Mutta en varta vasten seisoskele pakkasessa 

Ok. Otan pienen riskin jos vaikka auto sattuu hajoamaan tms. Mutta kontissa on sitä varten vähän lämmintä vaatetta/ Ja ehkä voisi talvikumpparitkin sinne laittaa. Tms. 

Enemmän hämmentää esim. pipottomuus ja varsink tyttöjen suosima takki auki/ napapaita tyyli. Sen luulisi paleltavan :D Mutta tyyli edelle tottakai.. 

m44

Vierailija
11/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä oo niin cool somesormettaja
Nelli, 21v

Vierailija
12/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin kuljen usein talvella kesäkengissä. Esim Vansin tennareissa. Koska no. Liikun myös sisätiloissa enkä tykkää kuumista kengistä. Sitten pitäisi olla sisäkengät erikseen. Eikä varpaat jäädy kävellessä vaikka olisi kylmäkin. Seisoskelu tietenkin erikseen. Mutta en varta vasten seisoskele pakkasessa 

Ok. Otan pienen riskin jos vaikka auto sattuu hajoamaan tms. Mutta kontissa on sitä varten vähän lämmintä vaatetta/ Ja ehkä voisi talvikumpparitkin sinne laittaa. Tms. 

Enemmän hämmentää esim. pipottomuus ja varsink tyttöjen suosima takki auki/ napapaita tyyli. Sen luulisi paleltavan :D Mutta tyyli edelle tottakai.. 

m44

Outoja havaintoja sulla. Mä joko olen sokea tai en toivo näkeväni tuollaista niin en sitten näe. Mutta se tosiaan ihmetyttää ja surettaa, että kuljetaan LIUKKAILLA kengillä ja hankitaan kaatumistapaturma. Kaatuminen on yleisin tapaturmaisen kuoleman syy. Kaadutaan ja kolhitaan nuppi, saadaan aivoverenvuoto ja kuolema.

Miksi joku sitten käyttää kesäkenkiä talvella, johtuu rahasta. Ihmisillä ei ole varaa ostaa talveksi toisia kenkiä. 

Samasta syystä joillain on kengänpohja jesarilla kietaistu kiinni paikalleen. 

Tämä on taivahan tosi ja monta kertaa nähty ja kuultu ruokajonossa, jossa yritän ihmisiä palvella.

Vierailija
13/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni selittelee miten on tietoinen valinta tms. Seli seli!  Te ette vaan osaa huomioida lainkaan olosuhteita, vaan menette aivan laput silmillä. Myöntäkää!

Vierailija
14/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmää

Et asu Espanjassa tai Kaliforniassa, ja Suomen talvet ovat kylmiä.

Vierailija
15/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m44

Sinä varmaan katselet niitä tyttöjä lämpimässä autossasi. Oikein kyyläät ja hidastat. Ne tytöt on tulossa liikuntatunnilta ja menossa syömään ja niillä on liiankin kuuma. Nuorena tarkenee. Itse en käytä edelleenkään päähinettä (olen 60), koska minulla on todella paksut ja kuumat hiukset. Siksihän ne päässä ovat, lämmittämässä. Voin vain kuvitella, miten kaljupäätä paleltaa.

Vierailija
16/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa suomalaisista ei osaa pukeutua sään mukaisesti. Näkyyhän näitäkin jotka vetelee marraskuun +2 asteen vesisateessa puuvilla huppareissa ja verkkareissa, tennarit tottakai jalassa. Eli täysin sopimaton asu mihinkään missä on vettä, koska puuvilla imaisee kaiken itseensä.  Ja kyllä: tällaisella ihmisellä on KYLMÄ, vaikka kuinka yrittäisi muuta väittää.

Vierailija
17/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oppii kun tennarit muutaman kerran haukkaa lunta ja kenkiä sitten hetkeen saa pois jalasta.

Vierailija
18/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä pakkasen takia kyllä tarvi paksumpaa kenkää, mikäli vain kävelee liikkeestä toiseen tai esim. töistä kotiin, tärkeämpi ominaisuus on pohja, joka ei ole liukas. Kaupungissa on yleensä lumityötkin niin hyvin hoidettu, että edes korkeammalle varrelle ei ole tarvetta.

Jos odotettavissa on seisoskelua, niin silloin voi laittaa paksumpaa talvikenkää jalkaan. 

Terveisin yli 30v

Vierailija
19/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmää

Et asu Espanjassa tai Kaliforniassa, ja Suomen talvet ovat kylmiä.

No jaa, tää on eka päivä tänä talvena kun lämpö putosi -10 asteeseen. Vielä eilen oli plussaa ja joulunpyhinä peräti yli 10 astetta plussaa. Harrastan pukeutumista sääolosuhteiden eikä almanakan mukaan. Suosittelen sullekin. Laita ne nastat kenkiisi ettet hanki lonkkamurtumaa.

Vierailija
20/36 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat köyhiä. Ei varaa talvikenkiin.

Mutta untuvatakkiin on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi