Lämmittääkö joku oikeasti vielä autoa lohkolämmittimellä nykyaikana?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Valtavat ihmisjoukot esilämmittävät polttomoottorinsa. Ap varmaankin nyt kiemurtelee Webaston kanssa.
Yleisin autopalon syy on viallinen webasto. Toiseksi yleisin on kotitarveasentajan tekemät vaaralliset sähköviritykset. Kolmanneksi yleisin polttoainejärjestelmän vuoto yhdistyneenä sähköjärjestelmän tuottamaan kipinään.
Lähde tälle väitteelle?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri osti lataushybridin ja vanhan liiton henkilönä asennutti siihen merkkiliikkeessä moottori- ja sisätilalämmittimen.
Eikä maksanut kuin 950€.
Kuulemma hyvin lämmittää.
Esim volvon plug in hybrideissä on erillinen moottorinlämmitin ja sisätilan lämmitin, käyttää autoa isoa akkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt lohkolämmitintä. Laitan auton aina käyntiin 15-20min ennen lähtöä ja aina on lämmin lähtiessä. 20 vuotta jo sama auto, eikä ongelmia.
Olet varmaan tietoinen siitä, että kylmäkäynnistys ei ole hyväksi moottorille ja lyhentää sen elinikää? Kylmäkäynnistys kuluttaa myös akkua tarpeettomasti.
Mitä väliä jos tuon ikäinen auto ei enää kestäisi ääni 500 000 km
Vierailija kirjoitti:
Mun 2 v vanhaa mersua EI edes saa lämmittää. Ehdoton kielto , sisätilan lämmitin saa olla, mutta lohkolämmitintä eii, eikä siis saa edes asentaa
Miksi?
Minä lämmitän autoa lohkolämmittimellä. Lämmitän myös taloni puilla, vaikka se olisi jonkun mielestä vaikka kuinka vanhanaikaista. Keitän myös silloin tällöin perunoita. Ja saunan vesipata ja kiuas lämpiävät puilla. Hyi kuinka olenkaan vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä lämmitän autoa lohkolämmittimellä. Lämmitän myös taloni puilla, vaikka se olisi jonkun mielestä vaikka kuinka vanhanaikaista. Keitän myös silloin tällöin perunoita. Ja saunan vesipata ja kiuas lämpiävät puilla. Hyi kuinka olenkaan vanhanaikainen.
Vieläkö jotkut ihmisjoukot jne...
Ööh, jää jo vaikka junan alle, ööh...
Ööh, ei? Minulla on nuotio moottorin alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten se auton moottori sitten pitäisi lämmittää?
Minä napsautan puhelimesta auton esilämmityksen päälle, ilman mitään piuhoja.
Jep, meilläkin tehdään näin. Reilun vuoden vanha hybridi-Skoda kyseessä.
Självklart att man värmer motorn med el utomhus. Det är ett ekologiskt val. Däremot låter man bli att värma sitt hus på insidan med el, för det är ett eko-brott med dagens standard.
Vien pakkasella aina öljyt sisälle lämpimään yöksi.
Minä taittelen auton kasaan ja pistän taskuun, pysyy lämpimänä.
Ööh siis joku vielä käynnistää auton ennen kuin lähtee,nykyaikana,vain urpot tekee niin öööh
Vierailija kirjoitti:
Ja miten se auton moottori sitten pitäisi lämmittää?
Webasto
Venäjällä Siperiassa kylmä auto käynnistetään peittämällä se peitolla ja laitetaan auton alle Nuotio....
Olet varmaan tietoinen siitä, että kylmäkäynnistys ei ole hyväksi moottorille ja lyhentää sen elinikää? Kylmäkäynnistys kuluttaa myös akkua tarpeettomasti.