Lämmittääkö joku oikeasti vielä autoa lohkolämmittimellä nykyaikana?
Kommentit (56)
joo on kuulemma tyhmää jotain johtoja viritellä autoon ajon jälkeen ja sitten vielä ottaa ne pois ennen ajoon lähtöä ihan tyhmää tuommoinen johtojen kanssa pelaaminen sitä ei tee kuin patteri lootan omistajat ja kiroavat joka kerta piuha kädessä omaa tyhmyyttä kun ostivat sähkö auton autolla ajetaan eikä pelata sähkö johtojen kanssa
Ei tietenkään. Minä käyn tekaisemassa pienet kynsitulet moottorin alle ennen töihinlähtöä.
Siis häh? Mihin moottorin esilämmittämisen tärkeys on kadonnut, selostatko, ap?
Ei todellakaan. Pidän aina pientä avotulta moottorin alla. Alle 10 klapia riittää aina ihan hyvin.
Se että esim hybrideissä ei ole polttomoottorille lohko- tai säteilylämmitintä ei tarkoita etteikö sille olisi käyttöä tai että se ei olisi hyödyllinen. Ei polttomoottorin esilämmityksen hyödyt ole minnekään kadonneet.
Ennen kun oli kaasari autoja ja lämmittimet olivat tehokkaita, jotka oli suoraan jäähdytysvedessä olevia vastuksia helpotti tämä auton käyntiin lähtöä.
Nykyiset ruiskumootorit, kun ovat kunnossa, lähtevät suomen oloissa käyntiin ilman lämmitystä. Nykyiset lämmittimet ovat säteilylämmittimiä, joiden teho huonompi, pitäisi olla päällä monta tuntia ja sähköä palaa.
Harmi että ap on ainoa jonka mielestä nämä aloitukset ovat hauskoja, saati mielenkiintoisia. Reppana itsekseen hihittelee tippa housuissa siellä mamman peräkammarissa näille "neronleimauksilleen"...
Kyllä. Moottorissa säteilylämmitin ja sisällä sisätilanlämmitin.
Mun 2 v vanhaa mersua EI edes saa lämmittää. Ehdoton kielto , sisätilan lämmitin saa olla, mutta lohkolämmitintä eii, eikä siis saa edes asentaa
En ole koskaan käyttänyt lohkolämmitintä. Laitan auton aina käyntiin 15-20min ennen lähtöä ja aina on lämmin lähtiessä. 20 vuotta jo sama auto, eikä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten se auton moottori sitten pitäisi lämmittää?
No mulla ainakin on Webasto.
Naapuri osti lataushybridin ja vanhan liiton henkilönä asennutti siihen merkkiliikkeessä moottori- ja sisätilalämmittimen.
Eikä maksanut kuin 950€.
Kuulemma hyvin lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ainakin on Webasto.
🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Ihmisjoukot.
puppa👴🏻
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt lohkolämmitintä. Laitan auton aina käyntiin 15-20min ennen lähtöä ja aina on lämmin lähtiessä. 20 vuotta jo sama auto, eikä ongelmia.
Sama täällä. Sama auto ollut jo 19 vuotta ja lähtenyt käyntiin 25 asteen pakkasillakin mukavasti. Vartin kun pitää käynnissä ennen lähtöä, on lasit sulanut ja mukavan lämmintä.
Ei kukaan uusia lämmitä lohkolämmittimellä kun ei lohkon vesitilaan asennella lämmittimiä.
Kaikki ne persut, joiden mielestä sähköauton lataaminen omasta tolpasta on suuri rasite.