Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämmittääkö joku oikeasti vielä autoa lohkolämmittimellä nykyaikana?

Vierailija
31.12.2025 |

On kyllä vanhanaikaista tuommoinen.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,  uusissa autoissa esim just mersuissa on niin paljon teknologiaa  ajotietokonetta sun muuta että saattaa tulla joku vika, tai vikailmoitus ainakin jos lämmittää moottoria, kun vaihteisto on kuitenkin kylmä jne.   Tai en tiedä tarkkaan mikä on syy mutta tohon minunkaan autoon EI saa lohkolämmitintä edes  asentaa. Tämän vuoden Mersu

Vierailija
22/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten se auton moottori sitten pitäisi lämmittää?

Minä napsautan puhelimesta auton esilämmityksen päälle, ilman mitään piuhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun  2 v vanhaa    mersua EI  edes saa lämmittää. Ehdoton kielto  ,  sisätilan lämmitin saa olla, mutta lohkolämmitintä eii, eikä siis saa edes asentaa

Mikä se semmonen mersu oikein on

Vierailija
24/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täyssähkö ja hybridi, molemmissa saa lämmityksen päälle kännykästä. Täyssähkö lämpenee kovilla pakkasilla noin 5-10 minuutissa ja hybridi 20 minuutissa, joten mieluummin tulee lähdettyä aina sähkiksellä.

Vierailija
25/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohkolämmittimet ovatkin parhaita. Uusiin saa vain huonompia virityksiä.

Vierailija
26/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Modernit härpäkkeet ovat hyviä aluksi, mutta muutaman vuoden päästä jo hajoamassa joka paikasta niin että koko roska tekee mieli työntää alas rotkoon.

Vierailija
27/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt sistilan lämmitintä, ei tarvitse skrapata ikkunoita, kiskoa ovia auki tiivisteet rikkoen ja mukavampi lähteä nopeasti ajoon.

Vierailija
28/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sähköautoilijat ja hybridikuskit tykkäävät nuuhkia niin kovasti omia pierujaan?

Vierailija
29/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Modernit härpäkkeet ovat hyviä aluksi, mutta muutaman vuoden päästä jo hajoamassa joka paikasta niin että koko roska tekee mieli työntää alas rotkoon.

Se on lähinnä niiden ongelma jotka ostaa autonsa käytettyinä. Minä vaihdan uuteen kahden-kolmen vuoden välein ennenkuin ehtivät alkaa reistailla.

-ohis

Vierailija
30/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos polttomoottoriauto ei lähde käyntiin kovalla pakkasella, ettekä suostu käyttämään lohkolämmitintä, millä te laitatte sen käyntiin?

Vierailija
31/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Minä käyn tekaisemassa pienet kynsitulet moottorin alle ennen töihinlähtöä.

Minä pidän tiedostavana helsinkiläisenä led-kynttilää sähköautoni alla, niin ei tule co2-päästöjä.

Vierailija
32/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoissa on hieman liian tehokas se tulipalo lämmitin, joka lämmittää naapurienkin autot ja koko talon?

Vierailija
33/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoissa on hieman liian tehokas se tulipalo lämmitin, joka lämmittää naapurienkin autot ja koko talon?

Niissä on ihan tavallinen ilmalämpöpumppu. Etkö uskalla kotiasikaan lämmittää ilpillä?

Vierailija
34/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien auton kerrostalon yhteissaunaan puoleksi tunniksi aina ennen pakkasella ajamista, siellä se nautiskelee perinteisen suomalaisen löylyn lämmössä melkein joka päivä. 

Joku pöljä oli siitäkin jo valittanut isännöitsijälle.

Vierailija
35/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan konjakkiryypyn, jos täytyy kylmällä autoilla, veri kiertää paremmin.

Vierailija
36/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Valtavat ihmisjoukot esilämmittävät polttomoottorinsa. Ap varmaankin nyt kiemurtelee Webaston kanssa.  

Yleisin autopalon syy on viallinen webasto. Toiseksi yleisin on kotitarveasentajan tekemät vaaralliset sähköviritykset. Kolmanneksi yleisin polttoainejärjestelmän vuoto yhdistyneenä sähköjärjestelmän tuottamaan kipinään.

Vierailija
37/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä sen tiedät, kun ei omakohtaista kokemusta ole?

Vierailija
38/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Teppoa taas harmittaa raaputtaa tonnin tojon ikkunoita, kun naapuri lähtee sulalla sähköautolla liikkeelle. Se sun ritsa palaa 60-kertaisella todennäköisyydellä ennemmin kuin naapurin sähkis.

Vierailija
39/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohkolämmittimet ovatkin parhaita. Uusiin saa vain huonompia virityksiä.

Polttoainelämmitin tai letkulämmitin  ei sitä säteilylämmitintä. 

Vierailija
40/56 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoin olisi lämmittää tallissa.  Joskus oli sellainen kun asuin kaupungissa. 

Ja sitten liikenteessä napista / apista painamalla tai ohjelmoimalla. Mutta oon köyhä. Kelvolliset sähkärit on liian kalliitta. 

Siksi mulla on karvalakkimallit noista ratkaisusta okt:ssä landella. Eli kylmä katos sähköpistokkeella toiselle kulkineelle jossa lohko ja sisätilalämmitin.  Ja webasto toiselle. Toi webasto on kiva. Vaikka haiseekin hieman öljykattilalle. :D Olkaa hyvä naapurit... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi