Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy

Vierailija
30.12.2025 |

Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.

En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.

Kommentit (1008)

Vierailija
861/1008 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa rivien välistä vaativalta ja ylemmyydentuntoiselta. En halua perusmiehiä? Ole kaikin mokomin yksin vaatimuksinesi. Tai sitten avarrat ajatusmaailmaasi. Minä olen ollut vuosikymmenen onnellisessa monogaamisessa parisuhteessa ihan perus persumiehen kanssa, vaikka itse olen vasemmistolainen nainen. Puhumme maailman tapahtumista ja olemme kiinnostuneita toistemme näkökulmista, vaikka ne ovatkin erilaiset. Toki joskus kun jokin asia menee hirveäksi väännöksi, niin lopuksi yleensä nauramme väittelyllemme tai sille, että tämä keskustelu nyt ei johda mihinkään. Todellakaan emme politiikasta tappele verisesti. Huumori on meille politiikkaa tärkeämpi arvo. En voi muuten käsittää, että kukaan eroaisi poliittisen näkemyksen vuoksi. Sellainen ihminen ei ole kyllä tainnut kumppaniinsa todellisuudessa rakastuakaan. Olen siinä käsityksessä, että eduskunnastakin mennään yhdessä kuppilaan vaikka miten hirveän väännön jälkeen, oli puolue mikä tahansa. En usko, että ihmisen on hyvä valita parisuhteeseen täysin vastakohtaansa parasta on, että on enemmän yhteistä kuin eroavaa mutta tietynlainen kitka joissakin asioissa pitää ehdottomasti mielenkiintoa ja kipinää yllä. Minä en haluaisi kumppania, joka on kaikessa samaa mieltä. Siinä ei kehity kumpikaan mihinkään suuntaan, vaan pyöriskellään liikaa omassa kuplassa.

Vierailija
862/1008 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi muuten käsittää, että kukaan eroaisi poliittisen näkemyksen vuoksi. Sellainen ihminen ei ole kyllä tainnut kumppaniinsa todellisuudessa rakastuakaan. Olen siinä käsityksessä, että eduskunnastakin mennään yhdessä kuppilaan vaikka miten hirveän väännön jälkeen

Jos ei ole päässyt vielä suhteeseen, niin eihän silloin voi erotakaan.

Ja tuo että eduskunnassa mennään sulassa sovussa kuppilaan kun on ensin riidelty verisesti salissa (ja uskoteltu äänestäjille, että ollaan heidän eikä toisen puolueen kavereita) on itse asiassa omasta mielestäni vastenmielistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1008 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi muuten käsittää, että kukaan eroaisi poliittisen näkemyksen vuoksi. Sellainen ihminen ei ole kyllä tainnut kumppaniinsa todellisuudessa rakastuakaan. Olen siinä käsityksessä, että eduskunnastakin mennään yhdessä kuppilaan vaikka miten hirveän väännön jälkeen

Ja tuo että eduskunnassa mennään sulassa sovussa kuppilaan kun on ensin riidelty verisesti salissa (ja uskoteltu äänestäjille, että ollaan heidän eikä toisen puolueen kavereita) on itse asiassa omasta mielestäni vastenmielistä. 

Sinä itse siis haluaisit siellä kuppilassa heristellä nyrkkiä ja käytävällä vastaan tullessa nostaa nokkaasi nyrpeästi ilmaan?

Vierailija
864/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa rivien välistä vaativalta ja ylemmyydentuntoiselta. En halua perusmiehiä? Ole kaikin mokomin yksin vaatimuksinesi. Tai sitten avarrat ajatusmaailmaasi. Minä olen ollut vuosikymmenen onnellisessa monogaamisessa parisuhteessa ihan perus persumiehen kanssa, vaikka itse olen vasemmistolainen nainen. Puhumme maailman tapahtumista ja olemme kiinnostuneita toistemme näkökulmista, vaikka ne ovatkin erilaiset. Toki joskus kun jokin asia menee hirveäksi väännöksi, niin lopuksi yleensä nauramme väittelyllemme tai sille, että tämä keskustelu nyt ei johda mihinkään. Todellakaan emme politiikasta tappele verisesti. Huumori on meille politiikkaa tärkeämpi arvo. En voi muuten käsittää, että kukaan eroaisi poliittisen näkemyksen vuoksi. Sellainen ihminen ei ole kyllä tainnut kumppaniinsa todellisuudessa rakastuakaan. Olen siinä käsityksessä, että eduskunnastakin mennään yhdessä kuppilaan vaikka miten hirveän väännön jälkeen, oli puo

AP on pulassa. Käytettyjä harkitsevat ovat juuri perusmiehiä: realisteja, tylsiä, hintalaatusuhdetta puntaroivia, kaikin puolin keskivertoja miehiä. AP kuitenkin haluaa, että liikkeeseen astelee huippumies (jolla olisi varaa upouuteenkin,) mutta rakastuu juuri häneen kaikista sadoista vaihtoehdoista huolimatta ja maksaa hänestä uuden hinnan. AP on aikuinen nainen, joka uskoo satuihin.

Vierailija
865/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valittavat, että miehet haluavat naisissa vääriä asioita, eivätkä suostu tarjoamaan tai kultivoimaan ominaisuuksiaan, joita miehet arvostavat. Sitten tullaan tännekin itkemään, missä ovat kaikki kunnon miehet. Pyhä yksinkertaisuus! Jos naisen haluama mies ei halua häneltä ostaa, on tuotteessa vikaa, ei miehessä.

Vierailija
866/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nainen, joka on rajannut itsensä ulos parisuhdemarkkinoilta ja nyt itkee sitä, kun tarjonta ei vastaa hänen esittämiä vaatimuksia.

Hän itsekkäästi ajattelee, että miesten täytyy lähtökohtaisesti muuttua, jotta täyttävät hänen kriteerit. 

Tässä syntyykin ongelma. Onko hän itse niin vaikuttava, että hän toimiin muutosvoimana?  Ei ole, koska on yksin.

Vaikka kyseisellä naisella on vaikeuksia hyväksyä todellisuutta, niin todellisuus ei välitä, eikä se muutu uhriutumalla ja jalkaa polkemalla. Keskustelupalstojen ja ystävättärien tsempit ei auta. Tilanne on ja pysyy samana.

Joten, naisen täytyy nyt hyväksyä, että valinnoilla on seurauksia. Jos seuraksena on yksinäisyys, niin siihen on tyytyminen.

Vierailija
867/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi etsit edes jotain miestä? Noloa tuollainen.

Ei ole noloa vaan täysin normaalia ja biologian mukaista toimintaa.

Nolompaa kun nykyiset kolmekymppiset koittavat taistella luonnonlakeja vastaan ja väittävät, että ihmisen kuuluukin olla yksin omaan itseensä itsekkäästi käpertyen. 

Toki saa olla yksin, mutta ei ole mitään noloa haluta elää yhteydessä rakastavan kumppanin kanssa.

Vierailija
868/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse siis haluaisit siellä kuppilassa heristellä nyrkkiä ja käytävällä vastaan tullessa nostaa nokkaasi nyrpeästi ilmaan?

Surullista kyllä moni tuntuu elävän hyvin pienessä kuplassa ja mustavalkoisessa maailmassa. Ymmärtämätöntä ja myötähäpeää herättävää epä-älyllisyyttä.

Vierailija
869/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen ollut vuosikymmenen onnellisessa monogaamisessa parisuhteessa ihan perus persumiehen kanssa, vaikka itse olen vasemmistolainen nainen. Puhumme maailman tapahtumista ja olemme kiinnostuneita toistemme näkökulmista, vaikka ne ovatkin erilaiset."

Ei minuakaan varsinaisesti kiinnosta miehen poliittinen kanta. Mutta se kiinnostaa että onko mies kovin mustavalkoinen ajattelultaan vai näkeekö hän että maailma on aika moninainen ja yksi asia ei vain sovi kaikille vaan on pakko nähdä ihmisten erilaisuus. Esim. voi kyllä oikeistolaisesti ajatelle että periaatteessa jokaisen pitäisi elättää itsensä omalla työllään mutta hyväksyy myös sen että on aina myös ihmisiä joilta tämä ei vain onnistu eikä heitäkään voi ihan heittelle jättää.

Myös se että tunnistaa oman haavoittuvuutensa on minulle tärkeää. Eli ei ajattele että itse aina kyllä porskuttaa ja siksi kaikkien muidenkin pitää. Vaan tajuaa että itsekin voi sairastua tai jäädä työttömäksi ja se ei ole aina vain itsestä kiinni.

Mustavalkoisuus ja ehdottomat mielipiteet on siis se joka on minulle ehdoton ei.

Vierailija
870/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhumme maailman tapahtumista ja olemme kiinnostuneita toistemme näkökulmista, vaikka ne ovatkin erilaiset. Toki joskus kun jokin asia menee hirveäksi väännöksi, niin lopuksi yleensä nauramme väittelyllemme tai sille, että tämä keskustelu nyt ei johda mihinkään. Todellakaan emme politiikasta tappele verisesti."

Itse kyllä siedän hyvinkin erilaisia näkökulmia kunhan ne eivät perustu ihan täysin vääriin faktoihin. En esim. jaksaisi ihmistä joka on vakuuttunut että suunnilleen kaikki työttömät ovat vain laiskoja eivätkä viitsi mennä töihin kun tuet ovat niin hyvät. Se nyt vain on asia joka ei pidä paikkaansa. Siitä voidaan toki keskustella että onko sellaisia miten paljon ja mitä sille voisi tehdä. Mutta jos koko näkökulma perustuu ihan ihan äärimmilleen vietyihin kärjistyksiin joista ei vain voida tinkiä niin sellaista en jaksa.

Vierailija
871/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt itse hetki mitä kirjoitat. Miksi Kokoomuksen tavoite olisi tehdä köyhistä köyhempiä? 

Mietipä itse, miksi he kannattavat tuloeroja (tämä on ollut heidän agendansa aina), pienempiä palkkoja, malttia palkankorotuksiin, työntekijöiden etujen poistoa jne.

Ei, tuo on vasemmiston valehtelua.

😂😂😂Voi hyvänen aika. Eipä tarvi kokkareiden toimista valehdella. Se on niin ilmiselvää. 

Vierailija
872/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin lopetin etsimisen kokonaan ja poistin deittisovellukset, sillä en tarvitse miestä oikeastaan mihinkään. 

Sen sijaan otin lemmikin ja keskityn antamaan huomioni hänelle ja lapselleni. Meillä on kaikki hyvin näin. 

no, ei kai elämässään epäonnistunut käytetty eronnut yh kenellekään kelpaisikaan muuhun kuin kassien tyhjennykseen."

Ihanasti varmistatte sen, ettei naiset ketään todellakaan kaipaa. Harmi vaan, et sinäkin pilaat jonkun hyvän mahdollisuudet tollaisella oksennuksella.

Vierailija
873/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä, jos eläisit normaalia sinulle mieluista elämää, niin siinä tuoksinassa saatat sattumalta tavata sopivan miehen.  Käsitykseni on, ettei se etsimästä päätyäsikikin etsimällä löydy, vaan elämällä.

En oikein usko ap:n kelpaavan miehelle joka täyttää hänen speksit.... sorry vain"

Sori vaan, sun uskomuksilla ei ole hevonperseen merkitystä.

Vierailija
874/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi niin, ettei ketään löytynyt, nyt ikää jo yli 50 eikä enää toivettakaan parisuhteesta. Mutta mä olen ihan tyytyväinen siitä, että en sitten ottanut ketään, kun ei sellaista sielunkumppania löytynyt. Viihdyn erittäin hyvin yksinkin, paremmin kuin niissä muutamassa parisuhteessa "ihan ookoo, muttei sielunkumppani" miesten kanssa, joita mulla nuorempana oli. 

Vierailija
875/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri ja taide rajaa suurimman osan miehistä ulos. Jos naista etsii niin nuilla arvoilla voi löytyäkin. Mihiä ei kiinnosta kyseiset asiat. Tietenkin löytyy pitkätukkaisia itseensä kyllästyneitä feminiinisiä himpuloita mutta sitten heillä on se kissa mitä inhoat.

Mene jonnekin Ateneumiin katsomaan taidetta niin ne on tyyliin 90 % miesten maalaami. Mene teatteriin tai oopperaan niin ne on 95 % miesten tekemiä teoksia.

Jos jotain niin voisi kärsistetysti sanoa melkeib kaiken kulttuurin olevan miesten aikaansaannosta.

Aika omituista väittää, ettei miehet ole yhtään kiinnostuneita kulttuurista.

Vierailija
876/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen yhteys, tunnethteys, fyysisesti yhteensopiva ja käytännön asiat natsaa. Onhan siinä jo 4 isoa kriteeriä.

Vierailija
877/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat kaukana tai heillä on lemmikkejä? Mitä ihmeen syitä nuo muka ovat? Aina voi muuttaa. Vihaatko eläimiä, vai mikä on ongelmana?

Vierailija
878/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.

Kuulostat todella raskaalta ihmiseltä. Vaikuttaa siltä, että keksit vaan tekosyitä, miksi kukaan ei kelpaa. 

Vierailija
879/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit yhteenkuuluvuuden tunnetta ja hyvää seksuaalikemiaa, mutta työkaluna on vaatimuslista vähän niinkuin nettiautosta etsisi sopivaa autoa.

Ps. joku tilastonikkari laski leikkisästi jonkun neidon tavanomaisesta kriteeristöstä (tulotaso, ikä, pituus, siviilisääty yms) että sellaisia löytyy suurestakin kaupungista vain muutamia kymmeniä.

Vierailija
880/1008 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nainen, joka on rajannut itsensä ulos parisuhdemarkkinoilta ja nyt itkee sitä, kun tarjonta ei vastaa hänen esittämiä vaatimuksia.

Hän itsekkäästi ajattelee, että miesten täytyy lähtökohtaisesti muuttua, jotta täyttävät hänen kriteerit. 

Tässä syntyykin ongelma. Onko hän itse niin vaikuttava, että hän toimiin muutosvoimana?  Ei ole, koska on yksin.

Vaikka kyseisellä naisella on vaikeuksia hyväksyä todellisuutta, niin todellisuus ei välitä, eikä se muutu uhriutumalla ja jalkaa polkemalla. Keskustelupalstojen ja ystävättärien tsempit ei auta. Tilanne on ja pysyy samana.

Joten, naisen täytyy nyt hyväksyä, että valinnoilla on seurauksia. Jos seuraksena on yksinäisyys, niin siihen on tyytyminen."

Täällä kummallinen käsitys itkemisestä. Ap on aika suorasanaiseati kertonut toiveensa. Ja sanonut, et mieluummin yksin kuin vääränlaisen miehen kanssa. Missä hän on vaatinut miesten muuttuvan? Keksitte omasta päästänne tulkintoja. 

Mikähän tässä nyt ärsyttää noin paljon, et näin monen pitää tulla ap tästä haukkumaan? Vai onko se joku yks ja sama, jolla joku agenda?

Ap haluaa tietynlaisen miehen. Sen joko löytää tai ei. Mikään hänen mielipiteistään ei ole keneltäkään toiselta pois.