Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa rahan vähyyden vuoksi tammikuussa oleva Lapin reissu

Vierailija
30.12.2025 |

Pienellä porukalla olemme lähdössä. Majoitus on edullinen ja olen oman osani siitä maksanut. Dieseliin menee varmaan joku 80€/henkilö koska pitkä ajomatka ja myös siellä on autolla liikkumista jonkun verran.

Saan maksettua bensan ja itselleni ruoat mitä tehdä asunnolla. Siihen se taitaakin jäädä. Laskettelemaan en ollut menossa muutenkaan, mutta olisin halunnut käydä edes kerran rinteen huipulla gondolilla. Maksaa vähän alle 20€ mikä on iso raha mulle, kun sitä rahaa ei ole. Yksi aktiviteetti maksaisi sekin n.20€ ja siihen tarkoitus mennä yhdessä, mutta voi olla, että sekin jää multa väliin. 

Haluan päästä Lappiin elämäni ensimmäistä kertaa joten väliin jättäminen ei ole vaihtoehto. Ahdistaa vain, että mistä keksin rahaa lisää. Palkka tulee huomenna, mutta siitä menee iso osa asumiseen ja laskuihin. Pitäisi lääkkeitä ja ruokaa ostaa. 

Vintediin olen laittanut jotakin myyntiin, mutta hiljaista tuntuu olevan tai sitten mun tavarat ihmisten mielestä huonoja. En pysty lainaamaan keneltäkään rahaa. Luottokorttia ei ole enkä sitä saa. 

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään ideaa lähteä rutiköyhänä voivottelemaan että mitä kaikkea olisinkaan voinut tällä matkalla tehdä jos olisi rahaa! Siitä vasta paha mieli tuleekin. Turha sinne on mennä toisten jalkoihin pyörimään ja riesa olet kun joudut joka juttuun sanomaan että "en mä nyt tuu mukaan tohon aktiviteettiin, enkä tohon enkä tohon..." Tylsää sulla siellä on ja pilaat muidenkin ilon. 

Vierailija
122/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat todella raskaalta ja hankalalta ihmiseltä. Turha täällä on kiukutella meille. Viattomia me ollaan siihen että oot kussut elämäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet matkoille vasta sitten kun sinulla on siihen varaa.

Kyllä reissu voi nytkin olla aika kiva, kun porukan matkassa aika halpa kuitenkin. Ja aina voi ulkoilla ilmaiseksi. Jo Lapin maisemien näkeminen on vaihtelua. Minunkin yksi kaveri lähti kaveriporukan kanssa Lappiin pikkulomalle ilman aikomustakaan hiihtää tai lasketella. 

Vierailija
124/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on kaunis ja ainutlaatuinen, mutta toki kallis. Vaatii sen että säästää tarpeeksi kauan matkakassaa. Mutta kaiken arvoinen.

Vierailija
125/125 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on myös romanttinen 🤩