Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iranissa valta vaihtuu?

Vierailija
30.12.2025 |

Ei uutisoida Suomen mediassa?

Kommentit (306)

21/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt tuollaista ääri-islamismia täällä Euroopassa kannattaa, kun ei sitä kannata suurin osa edes iranilaisista? Toivottavasti partasuut kaadetaan ja Iranista voi tulla taas normaali valtio.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä uuskonservatiiveja koolla.

Ei tarvitse olla neocon kannattaakseen iranilaisten vapautusta Khamenein islamilaisesta diktatuurista. 

Näköjään konservatiivien, eli persujen tehtävä on myös valehdella, että Suomen uutiset eivät kerro.

Kaikki kolme linkattua uutista on julkaistu tämän ketjun aloituksen jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama tosiaan kannattaa Iranin pappisvaltaa, sen konservatiivisemmaksi ei tule.

Vierailija
24/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama tosiaan kannattaa Iranin pappisvaltaa, sen konservatiivisemmaksi ei tule.

Michel Foucault...

Vierailija
25/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on, että nyt mahdollisesti pakenemaan joutuvat ovat niitä, joita tällä hetkellä pakolaisena olevat pakenivat. 

Lainaus ei toimi

Vierailija
26/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaadu. Trumpin USA tarjoaa tällä hetkellä Iranin hallinnolle niin upeasti ulkoisen vihollisen, jota vastaan kansaa voi yhdistää. 

Iranin nuoret ihmiset eivät keskimäärin ole USA-vastaisia, kuten muissa islam-enemmistöisissä maissa ollaan.

Vierailija
27/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lista ennen ketjun perustamista julkaistuja uutisia trolleille. Suomen media on kertonut jo monta päivää sitten, paskapäät.

https://yle.fi/a/74-20201946

https://www.ess.fi/uutissuomalainen/9108951

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011719953.html

https://www.verkkouutiset.fi/a/iranissa-kuohuu-valuuttaromahdus-sai-kan…

Vierailija
28/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaadu. Trumpin USA tarjoaa tällä hetkellä Iranin hallinnolle niin upeasti ulkoisen vihollisen, jota vastaan kansaa voi yhdistää. 

Iranin nuoret ihmiset eivät keskimäärin ole USA-vastaisia, kuten muissa islam-enemmistöisissä maissa ollaan.

Eivät myöskään kannata islamia mitenkään fanaattisesti.

Vierailija
29/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iranin tavallinen kansa ei myöskään ole huonoissa väleissä Israelin kanssa. Hallinto on. Israel oli tehnyt kyberiskun valvontakameroihin, että mielenosoittajia ei pystyttäisi tunnistamaan. 

Vierailija
30/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islamistidiktatuurin kaatuminen olisi todella iso asia geopoliittisesti. Protestit laajentuneet ja vallanvaihto lähellä. Kyllä tästä pitäisi pystyä uutisoimaan.

Vasta tänään on uutisoitu. Itse olen jo vajaa viikon ajan seurannut Youtubesta ajankohtaista ulkomaista uutisointia ja paikan päällä kuvattuja videoita.

Vierailija
31/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahien vallan kaatuminen lopettaisi myös monet Iranin johtamat islamistiset vaikutusreitit länsimaissa. Siten se olisi hyvä asia Iranin kansan ohella myös länsimaille.

Vierailija
32/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullahien vallan kaatuminen lopettaisi myös monet Iranin johtamat islamistiset vaikutusreitit länsimaissa. Siten se olisi hyvä asia Iranin kansan ohella myös länsimaille.

Myös tuki Hamasille ja Hizbollahille loppuisi. 

Vierailija
33/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islamistidiktatuurin kaatuminen olisi todella iso asia geopoliittisesti. Protestit laajentuneet ja vallanvaihto lähellä. Kyllä tästä pitäisi pystyä uutisoimaan.

Vasta tänään on uutisoitu. Itse olen jo vajaa viikon ajan seurannut Youtubesta ajankohtaista ulkomaista uutisointia ja paikan päällä kuvattuja videoita.

Sama, mutta Twitterin kautta. 

Vierailija
34/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin listan monta päivää sitten Suomessa julkaistuja uutisia, mutta trollit laittaa sormet korviin ja huutaa lalalala en kuule mitään!!!

Vierailija
35/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset menee aika tunteella:D No piehtaroivat siatkin riemuiten mudassa :)

Vierailija
36/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin listan monta päivää sitten Suomessa julkaistuja uutisia, mutta trollit laittaa sormet korviin ja huutaa lalalala en kuule mitään!!!

Katsoin listasi. Ylen pikku-uutisen olin näistä nähnyt. Se ei kerro ihan täsmällisesti siitä mitä on meneillään. Talous on kyllä ongelma, mutta ei protestien ydinsyy.

Vierailija
37/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin listasi. Ylen pikku-uutisen olin näistä nähnyt. Se ei kerro ihan täsmällisesti siitä mitä on meneillään. Talous on kyllä ongelma, mutta ei protestien ydinsyy.

Ai jos Suomen media kertoo monella taholla mielenosoituksista Iranissa, niin se ei kerro mielenosoituksista Iranissa?

Joopa joo, iiigori.

Vierailija
38/306 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika vaativa tehtävä olisi uusille johtajille. Ei pitäisi sortua siihen itsensä ihailuun, mihin se aikaisempi ruhtinas sortui. Silloin toki oli rauhallisempaa.

Vierailija
39/306 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko islamilaisen tasavallan kaatuvan joihinkin protesteihin. Kyseessä on kuitenkin vahva ja monimutkainen järjestelmä. Sanktiot huomioon ottaen Iranilla voisi mennä paljon huonomminkin

Vierailija
40/306 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vihervasemmistolaiset emme tiedä mitä mieltä olisimme. Palvomme islamia ja ajatollahia mutta on vaikea hurrata kun homoja heitellään katolta. Parasta olisi kun iranilaiset siirrettäisiin Suomeen.

Meillä RKP:ssä ajatellaan samalla tavalla.

T. Eva B.