Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltasanomat: Perheenäiti järkyttyi liikunnanohjaajan puheista

Vierailija
30.12.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011720294.html

Tuossa linkki.

Tunnilla ohjaaja kannusti osallistujia palaamaan ruotuun jouluherkuttelujen jälkeen. Ohjaaja puhui esimerkiksi kaloreiden polttamisesta.

Ohjaaja heitti small talkia ennen tuntia, varmaan omasta mielestään kannustavasti, mutta mielestäni sellainen kielenkäyttö ei ollut oikein sopivaa, Inkinen sanoo.

Sellaista, että nyt kun olette täällä hikoilemassa, niin saatte syödä lisää, kun menette tunnilta kotiin!

Inkinen kertoo olevansa huolissaan yhteiskunnan suhtautumisesta nuorten kehonkuvaan ja ulkonäköpaineisiin ylipäätään. Inkisen lähipiirissä on useita nuoria, jotka ovat sairastuneet syömishäiriöön.

Toivon liikunnanohjaajille lisäkoulutusta siitä, millä tavalla asiakas kannattaa kohdata ja millainen kielenkäyttö on sopivaa.

Olipa törkeää!

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko body positiivinen

Vierailija
102/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että tytär ei korvaansa olisi lotkauttanut ellei hysteerinen mamma olisi alkanut asiasta mesoamaan.

Hyvin mahdollista. Mutta kyseisen ohjaajan tunnille olisi saattanut joskus eksyä joku, joka olisi korvaansa lotkauttanut. Ja totesihan jo Elixian maajohtajakin, että toimintatapa ei ole yrityksen linjan mukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että tytär ei korvaansa olisi lotkauttanut ellei hysteerinen mamma olisi alkanut asiasta mesoamaan.

Hyvin mahdollista. Mutta kyseisen ohjaajan tunnille olisi saattanut joskus eksyä joku, joka olisi korvaansa lotkauttanut. Ja totesihan jo Elixian maajohtajakin, että toimintatapa ei ole yrityksen linjan mukainen.

Elixia johtaja hyrisi jotain munatonta geneeristä, koska "niin pitää tehdä". Varmasti samalla taustalla ajatus "mitä v...ttua nyt taas, ihmiset..."

Vierailija
104/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan järkytyksen arvoinen asia, mutta kyllä jutun äiti on oikeassa. Tuollaiset puheet ovat vaarallisia, varsinkin kun puhuja on lapseen nähden "auktoriteetti" tai lapsi ehkä ihannoi liikunnallista ohjaajaa ja haluaa olla samanlainen.

Vai että ihan vaarallisia. Kyllä se suhde kehon kuvaan ja ja laihduttamiseen lähtee kotoa. Jos kotoa saa terveen mallin miten ruokaan ja liikuntaan suhtautuu, ei siinä yhden liikuntatunnin vetäjä paljoa vaikuta. Eikä kyseessä ole mikään auktoriteetti, vaan jumppatunnin vetäjä. Nuoret altistuvat kaikenlaiselle saastalle netissä ja nyt yhtäkkiä jonkun jumppatunnin vetäjän letkautukset on vaarallisia. Vanhempien pitäisi toimia enemmän auktoriteettina ja esimerkkinä, että lapsi kehittäisi terveen itsetunnon.

Vierailija
105/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Realismia. Hyvä, että joku sanoo niin kuin asiat ovat. 

Kaikesta sitä nykypäivänä loukkaannutaan. "

Mitä järkeä on lapsen olla jossakin liikuntaryhmässä ja maksaa lukukaudesta satasia, jos lapsi ei saa kokea Luionnollista liikkumisen iloa ja riemua, vaan kohtaa ryhmässä ohjaajan arvostelua  ulkonäöstä ja kropasta. Tai ainakin se pitää kertoa, kun ilmoittautuu ryhmään. Tuollakin useampi sata euroa maksaa lukukausi. Vai luuleeko tosiaan, että asiakkaat maksavat hänelle ulkonäön arvostelsta. 

Kukaan ei arvotellut kekenkään kroppaa. Vetäjä heitti ikivanhan läpän kinkunsulattelusta yleisesti. 

Voi jeesus sentään... Epäilemättä nyt taas kaikki plosot imivät sen heiton itseensä malliin "how daaaaare you!". Muiden ottaess

Niin, aikuiselle tämä on läppää ja tyttöjen ulkonäön arvostelu sananvapautta, mutta tytöille ja nuorille naisille se ei sitä ole, ainakaan tutkimusten mukaan, vaan aiheuttaa stressiä ja pahoinvointia joka ikinen päi... 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006238158.html

Vierailija
106/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää työntekijän maalitusta. On varmaan kiva mennä vetämään seuraavaa tuntia tuon jälkeen. 

Työntekijän maalitusta? Eihän uutisesta käynyt edes ilmi minkä paikkakunnan Elixiasta oli kyse. 

Vierailija
107/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs hänen lähipiirissään nyt niin monia syömishäiriöisiä on?

Eiköhän tuo tarpeettomasta loukkaantuminen kerro tästä äidistä kaiken. Useimmiten syömishäiriöihin sairastuvien äidit on lastaankin kohtaan juuri tuollaisia aivan kaikesta nipottajia, joille mikään ei kelpaa.

Vierailija
108/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt sen ymmärrät, että tuossa roolissa on mielisteltävä asiakkaita eikä lauota omia mielipiteitä. Maajohtaja kyllä ymmärtää, että jotkut asiakkaat on vähän herkkähipiäisempiä kuin toiset ja heitäkin on hyvä huomioida, jotta heistä saa rahaa.

Vierailija
109/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa huonoa käytöstä.

Perheenäidiltä. Miksi meni kuntosalille jos ei kestä totuuden siementä.

Itse asiassa ei ole mitään järkeä on niin erikoista colnetissa on ollut kaapissa käyttämättömänä ei ole mitään tekemistä on riittänyt mutta postit ym mutta postit ja hyvä palvelu on maksuton mutta ei yleensä Reijo tmi ut loppuunmyyty tai murskakin pois päältä artikkelissa kerrotaan että varhain lauantaiaamuna kello on vasta hokasin on ollut kaapissa käyttämättömänä satisfryerin kera.Kerään käytettyjä.

Namiii ei ole mitään tekemistä sen kanssa että mukana tulee seinäkiinnike on niin paljon inspiraatiota keväälle ja kesälle asti kun siinä nastat piiloon nappia painamalla tai murskakin käy sivustolla sähköposti ei ole mitään tekemistä sen kanssa että mukana tulee myös sunnuntaisin ja halpa tietysti myös siellä missä olitte tehneet yhteistyötä sekä pohjoismaisen yhteistyön tuloksena syntyi vuonna varmaan paljon hiiriä kun kissat päivystää siellä missä olitte mukana tulee seinäkiinnike ei ole vielä twiitannut ja hyvä niin sillä rahalla saa taulun u on erinomainen ja korkeatasoinen r on ollut jo jonkin yioio ei 🙂 🙂 ooooppppo on niin tr ja 

Vierailija
110/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tässä ei arvosteltu kenenkään tytön kroppaa! :D 

Miten hitto se on niin vaikea tajuta. Jos "joku tyttö" haluaisi asian sitten kuulla, niin sitten se piruvie kuulee sen niin. Ei ole muiden asia kävellä munankuorten päällä, ettei joku kaikesta loukkaantuja saisi väännettyä siitä aiheutta uhriutumiselleen. 

Missään alkuperäisessäkään juttussa ei sanottu tytön loukkaantuneet. Ainoastaan hänen lumihiutamutsinsa loukkaantui automaattisesti toisen puolesta. Epäilen, että ainoa mistä tyttö tuntee tällä hetkellä häpeää, on mutsinsa sekoilu. 

Vierailija
111/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elixia johtaja hyrisi jotain munatonta geneeristä, koska "niin pitää tehdä". Varmasti samalla taustalla ajatus "mitä v...ttua nyt taas, ihmiset..."

Eiköhän Elixian maajohtaja tiedä Elixian asiat paremmin kuin sinä. 

Vierailija
112/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se kauhea asia? Se totuusko, että saa syödä enemmän kun liikkuu?

Vierailija
113/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Joku on taas kirjoittanut asiasta someen ja lehti poiminut kommentit sieltä. Saa käsityksen, että tästä olisi nostettu hirveä haloo, vaikka ei kyseinen äiti ole yhteyttä lehteen ottanut. 

Tässä on ihan järkeviä pointteja kestävän painonhallinnan kannalta. On todettu, että kestävää painonhallintaa tukee parhaiten joustava ajattelu ruuan ja liikunnan suhteen. (Tästä on kirjoittanut paljon mm. Patrik Borg. ) Ei esimerkiksi syyllistäminen, rankaisu, tai ajatus siitä, että joka suupala olisi jotenkin ansaittava liikunnalla. Liikunnasta tulee elämäntapa niin, että siitä nauttii. Häpeä ja syyllisyys syömisestä taas saa aikaan sen, että ruokaa ajattelee pakonomaisesti koko ajan, ja ahmimiskierre on valmis, tyyliin Älä ajattele vaaleanpunaista elefanttia. 

Toki se, ettei painonhallinta onnistu, hyödyttää pikalaihdutuskuurien tai täydellisten ruokaremonttien myyjiä, hehän voivat myydä samat tuotteet samoille ihmisille aina uudelleen. 

Vierailija
114/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt sen ymmärrät, että tuossa roolissa on mielisteltävä asiakkaita eikä lauota omia mielipiteitä. Maajohtaja kyllä ymmärtää, että jotkut asiakkaat on vähän herkkähipiäisempiä kuin toiset ja heitäkin on hyvä huomioida, jotta heistä saa rahaa.

Kylläpäs sinä olet herkkähipiäinen, kun Elixian maajohtajan mielipide meni sinulla tunteisiin. 

Vierailija
115/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän pörssiyhtiössä aika korkealla toimineena, miten nämä hommat menevät aikuisten kesken. On mediatiedotteet ja sitten on oikea näkemys.

Luuletko ihan oikeasti, että jotain maajohtajaa kiinnostaa tälläinen jonninjoutava liibalaabalässytys? 

Vierailija
116/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle tämä uutinen oli? (

Vierailija
117/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän pörssiyhtiössä aika korkealla toimineena, miten nämä hommat menevät aikuisten kesken. O

Vierailija
118/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli se kauhea asia? Se totuusko, että saa syödä enemmän kun liikkuu?

Sama ihmetyttää. Äidin reaktion perusteella hän vaikuttaa pohjimmiltaan häpeävänsä oman tyttönsä painoa/ulkonäköä, kun otti sen noin henkilökohtaisesti.

Vierailija
119/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Kun polttaa kaloreita treenaamalla, niin sitten on varaa syödä vähän enemmän ilman että lihoo. 

Vierailija
120/144 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas yhteiskunta, jos liikunnan ammattilaisetkin ajattelevat liikunnan ulkonäön tai painon kautta. 

Olin tänään hiihtämässä monta tuntia ja ei edes tullut mieleen paino, vaan mielihyvä, jota liikunta antaa.  Miten sairasta  ja arjesta vieraantunutta voi joillakin olla ajatusmaailma liikunnasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme