Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas nousee eläke ensi vuoden alusta. Eläkkeellä on mukana olla, kun raha virtaa tilille eikä tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
30.12.2025 |

Elämä on ihanaa!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siis tästä kun jään eläkkeelle lähivuosina, niin joku nuoremmasta sukupolvestahan saa nämä mun duunit hoitaakseen? Heiiii? Minä eläkkeelle, nuori koulutettu hyviin hommiin mun tilalleni. Ai niin. Olen siis yrittäjä, eli sen verran pitää varautua olemaan itse aktiivinen, että ensin markkinoi ja hankkii ne toimeksiannot, sitten tekee kaikki työn siihen liittyen, sen jälkeen hoitaa toimistorutiinit ja laskuttaa asiakasta, sitten jänskättää että maksaako se asiakas laskunsa ilman karhuja ja perintää, jos menee perintään niin oliko kyseessä kokenut venkula joka riitauttaa saatavan, jos oli niin päädytään käräjäoikeuteen hakemaan maksatuspäätös, mutta lopuksi voi hyvin saada rahat tilille ja itselleen palkan. Halukkaat, käsi ylös? 

Vierailija
42/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mun vähän sääliksi käy näitä työkyreitä. Joutuvat aikaisin aamulla heräämään ja menemään tekemään työtä, josta eivät pidä, ja palkkioksi saavat palkan, joka ei riitä mihinkään.

"Ja anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen eläkeläisvastainen vihapuheemme sekä paskanjauhantamme..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 40- vuotta fyysistä vuorotyötä. Ansaitsen jokaisen eläke euroni, mikä on kuin nykyajan minimipalkka.

Vierailija
44/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi pitää turpansa kiinni kun ei tiedä p*skan vertaa mistä puhuu 

Vierailija
45/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 900 - 1300e netto työeläkkeellä ei iloita.

Kyllä mä iloitsen, jos en varsinaisesti pienestä eläkkeestä, niin vapaudesta kuitenkin.

Vierailija
46/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se nyt ei ihan menen noin mutta politiikassa pitää ensin saada yleisö asian puolelle ja sitten tehdään ratkaisuja. Siihen some on nykyään hyvä . Mielipidevaikuttamiselle. 

Vierailija
47/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkeläiset (ei ne jotka kuppaavat kansanedustajaeläkkeitä tai eläkevirkarohmut) ovat ansainneet säällisen vanhuuden omalla työnteollaan. "

Ihan uteliaisuudesta; mikä on eläkevirkarohmu?

Vierailija
48/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen pyramidihuijaus tuo eläkejärjestelmä. Otetaanpa vaikkapa esimerkiksi 40-vuotias työntekijä, jonka vuosipalkka on 40 000 € (brutto). Vuonna 2025 työntekijän eläkemaksu on ollut hänen ikäiselleen 7,15% ja työnantajan osuus 17,38 %. Työntekijä maksaa siis 40 000 € bruttopalkasta eläkemaksuja 2860 € ja työnantajan osuus on 6952, yhteensä 9812 €. Työntekijälle kertyy 40 000 € bruttopalkasta 1,5% eläkettä eli 600 € eli 50 €/kk. Vaikka kuinka yrittäisi ajatella, että no kyllä se 50 euroakin siitä kasvaa, kun ajatellaan korkoa korolle ilmiötä, mutta kyllä ajatuksena on lähinnä se, että tulee kusetetuksi. 

Korkoa korolle-ilmiö tekee kylläkin paljon. Mainitsemallasi maksulla ja 6,5% korolla 20 vuoden työuran päästä koossa olisi 0,395 miljoonaa, ja 40 vuoden työuran jälkeen 1,788 miljoonaa.

Vierailija
49/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, alle 2 euroa/kk nousee. Huikea summa. Tietysti sitten niillä joilla on iso eläke nousee reilusti enemmän.

Vierailija
50/50 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Pienituloinen työkyvyttömyyseläkeläinen täällä jolla eläke nousee pari kymppiä mutta niin nousee veroprosenttikin joten ihan +- tilanne. Terveydenhuollon ja lääkkeiden maksukatot nousee sitten taas ihan tuntuvasti, joten taas saa vyötä kiristää tai jättää lääkkeitä ostamatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi