Onko paha jos hyvätuloisella on 7000 luottokorttilaskua?
Yleensä olen pystynyt säästämään mut viime vuosi oli huonompi ja tuli myös parin tonnin lisämaksu taloyhtiöltä. Alkuvuosi kun meni kivasti, tilasin yli 6000e kaukoloman, on tullut osteltua muutakin kallista ja pari kodinkoneita piti uusia.
Nyt olo tuntuu luuserilta, mitä mieltä olette? Voin tonnin kuussa tuota lyhentää mut olenko vastuuton huithapeli?
Kommentit (43)
Minä olen nyt kusessa, en edes välitä enää. Huomenna pitäisi olla yil 1000 euroa kahteen luottokorttiin, vastikkeeseen 424 euroa ja pohjolan vakuutukseen 119 euroa. Ei ole, sairaspäivärahapäätöstä ei ole vielä tullut, joten toista kuukautta olen elänyt luottokorteilla. Nyt tulee käsi vetävän käteen. Ai niin, asuntolainaan vielä 219 euroa. Ei ole ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää ostaa velaksi, sinulla ei ole siihen oikeasti varaa.
Ostan aina velaksi kun luottokortissa lisäturva.
Ja maksat koko velan välittömästi pois kerran kuukaudessa?
Tietenkin, miksi en maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo paha, jos kerran pystyt hyvin lyhentämään alle vuodessa. Mutta kannattaa kyllä lyhentää reippaasti ennen seuraavien laskujen tekoa, jotta väljyyttä säilyy seuraavia yllätyksiä silmällä pitäen. Ja luottokorttien kokonaiskorko on yllättävän kova.
Totta. Jos esim. Bank Norwegianilla on 7000 lainaa ja makselee tonnia kerralla pois, kyllä siitä tulee yhteislaskuksi n. 10 000 €.
On sulla jokin pielessä laskupään kanssa nyt. Kannattaa kiltisti maksella pikana pois ja skarpata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisella on säästöjä tilillä eikä luottokortilla korollisia lyhennyksiä.
Voisin mä milloin vaan maksaa pois sijoitustililtä, mut en viitsi niihin koskea kun tuottavat siellä paremmin ja tää on väliaikainen dippi mulle (toivottavasti!)
-ap
Luottokortilla on kyllä yleensä kaksi numeroinen korkoprosentti. Eli ei mene tuo selitys läpi. Jos haluat ottaa lainaa sijoituksiasi vastaan, onnistuu se pienemmälläkin korkoprosentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin mä milloin vaan maksaa pois sijoitustililtä, mut en viitsi niihin koskea kun tuottavat siellä paremmin ja tää on väliaikainen dippi mulle (toivottavasti!)
-ap
Luottokortilla on kyllä yleensä kaksi numeroinen korkoprosentti. Eli ei mene tuo selitys läpi. Jos haluat ottaa lainaa sijoituksiasi vastaan, onnistuu se pienemmälläkin korkoprosentilla.
Tää ei oo tullut mieleen. Pitääpä tarkistaa asia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt kusessa, en edes välitä enää. Huomenna pitäisi olla yil 1000 euroa kahteen luottokorttiin, vastikkeeseen 424 euroa ja pohjolan vakuutukseen 119 euroa. Ei ole, sairaspäivärahapäätöstä ei ole vielä tullut, joten toista kuukautta olen elänyt luottokorteilla. Nyt tulee käsi vetävän käteen. Ai niin, asuntolainaan vielä 219 euroa. Ei ole ei.
Nyt on sulla kyllä paha tilanne.
Mulle tuo olisi karmea summa maksella. Varsinkin kun kuulostaa että on mennyt ns turhuuksiin.
Kallista rahaa nuo luottokortit. Korko on hirmuinen + muut kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Voisitko vinkata sijoitusneuvoja, joilla saa paremman koron kuin luottokunnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Voisitko vinkata sijoitusneuvoja, joilla saa paremman koron kuin luottokunnalla?
Olen ihan tylsä osakerahastosijoittaja mut vuotuinen tuotto on ollut 10% viimeiset 5 vuotta. Rahasto jossa 100% varoista osakkeissa hajautettuna.
-ap
Ei ole paha. Talous pyörii ainoastaan velan avulla. Pankkitoiminta perustuu velkoihin jo ammoisista ajoista alkaen!
Kai tällainen pitäis pystyä itse päättelemään. Ja hyvätuloinen, epämääräinen käsite
Isot ihmiset, sotkee raha-asiansa. Ja on vielä valitettavasti yleistä. Tilillä rahaa ja visa vinkuu. Voi tyhmyyden huippua!
Aika useinkin on yli 5 donaa, maksan kuitenkin nollille joka kuukausi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olen ihan tylsä osakerahastosijoittaja mut vuotuinen tuotto on ollut 10% viimeiset 5 vuotta. Rahasto jossa 100% varoista osakkeissa hajautettuna.
-ap
Ei kata sun luottokortin kuluja :D Matikkapää?
No on kyllä. Menot pitää ennustaa, tehdä puolivuosittain tarkistus. Olen jaksottanut elämisen maksut niin, että osa menee alkukuusta ja loput puolesta välistä, näin ei mene isoja pompsuja kerralla (tietysti eräpäivien mukaan). Mitään turhaa, kuten lomamatkoja, ei ostella yli varojen. Voi ostaa creditillä, koska se on varmin saada takaisin, jos jotain sattuu, mutta siten, että tilille on jo varattu ko. summa.
Luottokorttien korot on kyllä niin törkeät. että isot täytyy olla sijoituksien tuotot, jotta ei kannata maksaa pois.
Jos ihmisellä on isot velat, on ihan sama, miten hyvätuloinen hän on. Vanha vitsi, että olkoon miten ison talon poika hyvänsä, se ei auta, jos rahaa ei ole.
Minulla on Kelan World Elite MasterCard
Paljonko on 7000 laskua? Riippuu yhden laskun koosta. Saattaa olla isokin velka.