Onko paha jos hyvätuloisella on 7000 luottokorttilaskua?
Yleensä olen pystynyt säästämään mut viime vuosi oli huonompi ja tuli myös parin tonnin lisämaksu taloyhtiöltä. Alkuvuosi kun meni kivasti, tilasin yli 6000e kaukoloman, on tullut osteltua muutakin kallista ja pari kodinkoneita piti uusia.
Nyt olo tuntuu luuserilta, mitä mieltä olette? Voin tonnin kuussa tuota lyhentää mut olenko vastuuton huithapeli?
Kommentit (43)
Koronan aikaan mulla talous kyykkäsi, siinä tuli hankittua 11 tonnia visalaskua, jota nyt maksellaan pois. En pidä sitä turhana, koska maksukyky riittää sen maksamiseen ja se meni tuolloin tarpeeseen enkä siis hassannut mihinkään joutavaan.
Luottokorttilaskuhan maksetaan aina pois kerran kk. Mikä juttu nyt?
Ei hyvätuloisenkaan kannata elellä yli varojen. No onneksi sulla kuitenkin on suunntitelma miten saat maksettua tuon pois.
Ei oo paha, jos kerran pystyt hyvin lyhentämään alle vuodessa. Mutta kannattaa kyllä lyhentää reippaasti ennen seuraavien laskujen tekoa, jotta väljyyttä säilyy seuraavia yllätyksiä silmällä pitäen. Ja luottokorttien kokonaiskorko on yllättävän kova.
Mulla on ollut joskus kymppitonni ja huijasin itseäni uskottelemalla että olen hyvätuloinen ja voin maksaa kaiken pois pian. Kesti vuosikausia ennen kuin sain saldon nollille, sen jälkeen olen maksanut aina kuukauden sisällä kaiken ja isot ostokset heti saman tien, käytän luottokorttia vain maksuturvana.
En suosittele yli 30 päivän luottovelkaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Maksuaikakortin lasku maksetaan kerran kuussa pois. LUOTTOkorttilaskua ei ole pakko maksaa kuin joku muutaman prosentin osa, mutta se kerää sitten yleensä jotain yhtätoista prosentttia korkoa, jos ei maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksuaikakortin lasku maksetaan kerran kuussa pois. LUOTTOkorttilaskua ei ole pakko maksaa kuin joku muutaman prosentin osa, mutta se kerää sitten yleensä jotain yhtätoista prosentttia korkoa, jos ei maksa.
Whaaat!? Mulla maksuaikakortilla 15 000€ limiitti ja maksan aina pois kerran kuussa. Miksi sitä pitäisi kerätä tai olla maksamatta!?
Jos pitää ostaa velaksi, sinulla ei ole siihen oikeasti varaa.
Hyvätuloisella on säästöjä tilillä eikä luottokortilla korollisia lyhennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina velaksi kun luottokortissa lisäturva.
Niin, voihan hyvätuloinenkin olla velkainen, jos taloudenpitoon tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat koko velan välittömästi pois kerran kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisella on säästöjä tilillä eikä luottokortilla korollisia lyhennyksiä.
Voisin mä milloin vaan maksaa pois sijoitustililtä, mut en viitsi niihin koskea kun tuottavat siellä paremmin ja tää on väliaikainen dippi mulle (toivottavasti!)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäturva mihin? Ostoksia suojaa ihan kuluttajaturvalaki yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliöiden kömpelöt selitykset, tällä tasolla ei olla hyvillä tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Taloutensa voi perseillä myös hyvillä tuloilla. Kannattaa ap havahtua siihen omaan rahankäyttöön. Säästääkö vai kuluttaako tilinsä jo etukäteen. Yllättävät yt:t saattavat sekoittaa luottokortipainotteisen talouden lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whaaat!? Mulla maksuaikakortilla 15 000€ limiitti ja maksan aina pois kerran kuussa. Miksi sitä pitäisi kerätä tai olla maksamatta!?
Mulla on ollut sama luottokorttivelka vuodesta 2012. Tonnin raja. Paukkui täyteen pikkuhiljaa, kun piti opiskeluaikana kattaa yllättäviä kuluja ja sittenpä en valmistumisen jälkeen työllistynytkään. Nyt sitten vuosia lyhentänyt lainaa 30 e / kk, välillä olen saanut luoton lyhennettyä johonkin 500 euroon mutta sitten taas tulee jotain, mihin menee enemmän rahaa ja luotto onkin käytetty. Tällä hetkellä menee aika lailla niin, että lyhennän lainaa 30 e ja seuraavassa kuussa tarvitsen sen 30 e taas uudelleen. Ei se siis käytännössä lyhene ikinä. Vastasiko tämä kysymykseesi siitä, miksi sitä "ollaan maksamatta"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäturva mihin? Ostoksia suojaa ihan kuluttajaturvalaki yms.
Pidennetty takuu, matkavakuutus, ilmainen peruutus hotelleihin ...
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti, itse en palkkaisi kovin vastuulliseen hommaan näitä säälivitosen matikasta saaneita.
Näin ei myöskään Suomi nouse, ihan vain vinkiksi.
Ei paha, itse maksan aina kk lopussa laskun pois niin ei mene korkoa.