Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset jäävät alkoholistin kanssa yhteen hamaan tappiin saakka

Vierailija
30.12.2025 |

Ja vastaavasti jotkut jättävät kaikin puolin hyvän miehen ihan pikkuasioiden vuoksi? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä minä juuri luin? Ajatus oli about tämä:

"Suhde jopa rapajuoppoon on tärkeämpi kuin oma ja lasten hyvinvointi".

Miettikää nyt hyvät ihmiset, miten ainoan elämänne käytätte.

Se juoppo k y r p ä ei todellakaan ole vaivannäkönne eikä rakkautenne arvoinen. Eikä teillä ole oikeutta tuhota lastenkin elämää altistamalla heidät päihderiippuvaisen narsismille, taloudelliselle,  henkiselle ja lopulta fyysiselle väkivallalle.

Vierailija
42/46 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli syynä, että olin häneen tunnetasolla sitoutunut ja kiintynyt. Näin hänessä paljon hyvääkin. Joku sanoisi sitä rakkaudeksi. Jälkikäteen olen tajunnut, että rakkaus oli yksipuolista, koska hän rakasti vain etanolia.

Toinen syy oli "vahvan naisen" myytti. Ajatus meni niin, että koska minä olen meistä se vahva (tietenkin, koska olen nainen), osoitan vahvuuteni ja henkisen kypsyyteni pysymällä heikon miehen rinnalla ja tukemalla häntä. Olen myöhemmin tajunnut, että kannattaisi tehdä samoin kuin mies, ja ihan vain olla se heikko ja hakea turvaa muista sen sijaan, että on aina itse se, johon muut tukeutuvat. 

Kolmas syy oli, että en halunnut menettää suhdettani hänen lapsiinsa (yhteisiä meillä ei ollut, mutta hänen lapsiaan minä rakastin, ja rakastan edelleen). Tämäkin oli turha pelko, koska olen lasten kanssa edelleen jatkuvasti tekemisissä.

Hyvä uutinen: lähdin siltikin lopulta, mikä oli viisain tekoni koko aikuisiällä. 

Koska olen itse kokenut miten vaikeaa lähteminen on, en tuomitse heitä jotka jäävät. Sanon vain, että ne syyt jäädä ovat todennäköisesti huonoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on aina syynsä vaikka ne näyttäisi muista oudoilta.

Vierailija
44/46 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin parisuhde on niin pakkomielteinen asia, että pahinkin hakkaajajännis on parempi kuin olla ilman miestä. Ero ei siis tule kyseeseen, paitsi jos toinen jännis on jo valmiiksi katsottuna.

Vierailija
45/46 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki alkoholistit ole samanlaisia, toiset on väkivaltaisia ja ikäviä, toiset vain ryyppää, eikä aiheuta sen kummempaa häiriötä. Äiti oli pitkään yhdessä alkoholisti-isän kanssa kun se juominen ei silloin aiheuttanut mitään ongelmia. Sitten kun se ryyppääminen lähti ihan kunnolla lapasesta niin äiti taisi harkita eroa, mutta isä kuoli niin olivat yhdessä loppuun asti.

Vierailija
46/46 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pysyn yhdessä alkoholistin kanssa, koska olen aikanaan luvannut että myötä ja vastoinkäymisissä. Toki alkoholismista on vain vähän haittaa minulle ja perheelle. Jos haitat joskus lisääntyisivät ja miehestä tulisi ilkeä tai vaarallinen, jättäisin sen tietysti. Nyt se on vain sairas.

mikä sairaus hällä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi