Miksi jotkut naiset jäävät alkoholistin kanssa yhteen hamaan tappiin saakka
Ja vastaavasti jotkut jättävät kaikin puolin hyvän miehen ihan pikkuasioiden vuoksi?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Minä pysyn yhdessä alkoholistin kanssa, koska olen aikanaan luvannut että myötä ja vastoinkäymisissä. Toki alkoholismista on vain vähän haittaa minulle ja perheelle. Jos haitat joskus lisääntyisivät ja miehestä tulisi ilkeä tai vaarallinen, jättäisin sen tietysti. Nyt se on vain sairas.
Molemmat olette sairaita vässyköitä. Lapsia käy sääliksi, toinen vanhemmista juoppo ja toinen hyysääjämahdollistaja. Hae edes itsellesi lastesi takia apua
Suhde todennäköisemmin kestää jos nainen on heikko ja mies hankala ja kontroloiva.
Alkoholismi sairastuttaa juopon lisäksi sen läheiset. Läheiset on läheisriippuvaisia, kokevat olevansa vastuussa juoposta tai velvollisia huolehtimaan hänestä.
Itsehän en jäänyt alkkista katsomaan vaan laitoin hänet kilometritehtaalle. Takaisin en ota, vaikka hän tietenkin heti kitisi päästä takaisin ja olevansa muuttunut mies. Laitoin estoon joka paikassa. Kerroin kaikille eron syyksi hänen alkoholisminsa. Miksi salaisin sen, ei se mun häpeäni ole.
N60
Vierailija kirjoitti:
Suhde todennäköisemmin kestää jos nainen on heikko ja mies hankala ja kontroloiva.
Onpa ihana suhde. Vähän kuin orja ja omistaja. Uskon kyllä, että henkisesti heikot incelit uneksivat tuollaisia valtaharhoja.
Kai se riippuu paljon alkoholistin luonteesta ja pystyykö pitämään itsensä siistinä. Kukaan nainen ei katsele housuihinsa kusevaa rapajuoppoa, mutta suht siistinä pysyvän ja rauhallisen puolison juopottelua voi sietää juurikin esim. lasten vuoksi. Itse en voi sietää alkoholin hajua joka nousee vatsasta. Se haisee aivan paskalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihana suhde. Vähän kuin orja ja omistaja. Uskon kyllä, että henkisesti heikot incelit uneksivat tuollaisia valtaharhoja.
Suhde kuitenkin. Noita on ihan valtavasti Suomessa ja itsekkin tunnen useamman. Ennen vielä yleisempää.
Incel uneksii siitä ettei tarvitse tehdä mitään naisen eteen, edes komentaa tai olla väkivaltainen(koska ovat liian pelkureita sellaiseen) ja nainen palvelee kuin oma äiti.
Mun edesmennyt serkku oli alkoholisti ja hänen vaimonsa sanoo, ettei halua erota, koska sitten se olisi liian raskasta olla yksinhuoltajana ja sitten pitäisi myös Asua vuokralla, kun he olivat yhdessä asuneet hienossa omakotitalossa. Eli tavallaan taloudelliset syyt ja myös se, että vanhemmuus jaetaan oli syynä siihen, ettei halunnut erota.
No onko tuossa mitään ihmeellistä? On olemassa henkisesti heikkoja läheisriippuvaisia ja siten taas arvonsa tuntevia vahvoja naisia. Toiset jää ihan kauheisiinkin suhteisiin ja toiset nostaa kytkintä verrattain pienten syiden takia.
kyllä niitä housunsa sotkevia juoppoja jaksetaan myös katsella jos mies antaa rahansa naiselle. Ja silloin kun nainen ei pärjää yksin, se on vaikeaa sellaiselle joka on aina seurustellut. jotkut ihmiset ei pysty tuntia olemaan yksin pitää ainakin soittaa jollekkin. Tietysti sekin kumpi lähtee asunnosta kun ei tiedä minne menisi. Riippuvuus on suurempi mitä kauemmin on seurustellut.
Kenenkään ei tule parisuhteessa päsmäröidä vaan liitossa pitäisi olla hyvä ja turvallista olla.
Jos parisuhteeseen on hiipinyt kolmas pyörä, kuningas alkoholi, niin se on tuhontie, se menee puolison ja myös perheen edelle, aina.
Siinä ei ole selittelylle sijaa.
Kenenkään ei tarvitse jäädä elämään semmoseen liittoon, se on hirveää.
Kaikki menee juopon mukaan, se miettii aina seuraavaa mahdollisuutta juoda.
Narkkari on kaikista pahin kumppani. Juoppo yleensä maksaa juomansa itse, narkki varastaa toisten rahat ja tuo narkkaamiseen liittyviä ikäviä lieveilmiöitä kotiin. Jos ryypiskely ei ole jokapäiväistä ja mies kykenee käymään töissä, harva viitsii erota.
Jos nainen ja mies ovat alkkiksia, ja mies raitistuu, niin mies jättää naisen, jos taas nainen raitistuu, niin nainen jää hoitamaan miestä. Näin naiset ja miehet toimivat. Sama, jos pariskunnista nainen sairastuu, niin mies jättää, varsinkin jos tulee rintasyöpä tms, joka vaikuttaa naiseen fyysisesti, kun taas toisinpäin, niin nainen jää hoitamaan miestä.
Koska siis miehet ovat itsekkäitä ja ajattelevat itseään, ja naiset oikeasti rakastavat ja tukevat myötä ja vastoinkäymisissä.
Miehiin ei voi luottaa, koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tule parisuhteessa päsmäröidä vaan liitossa pitäisi olla hyvä ja turvallista olla.
Jos parisuhteeseen on hiipinyt kolmas pyörä, kuningas alkoholi, niin se on tuhontie, se menee puolison ja myös perheen edelle, aina.
Siinä ei ole selittelylle sijaa.
Kenenkään ei tarvitse jäädä elämään semmoseen liittoon, se on hirveää.
Kaikki menee juopon mukaan, se miettii aina seuraavaa mahdollisuutta juoda.
Ja se juoppo selittää kaiken aina parhain päin ja aina on joku syy juomiselle. Yleensä joku ulkoinen, kuten juuri sinä. Ja sellaiseen ei tarvitse kenenkään alistua. Voi pakata veitsensä ja lähteä.
Se lähtenyt
Veikkaan että rahan ja elintason takia vaikka toki sanotaan ensin että lasten takia ja sen jälkeen että vihkivalojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhde kuitenkin. Noita on ihan valtavasti Suomessa ja itsekkin tunnen useamman. Ennen vielä yleisempää.
Incel uneksii siitä ettei tarvitse tehdä mitään naisen eteen, edes komentaa tai olla väkivaltainen(koska ovat liian pelkureita sellaiseen) ja nainen palvelee kuin oma äiti.
"Suhde kuitenkin". No niin on myös pyövelin ja teloitettavan suhde, mutta ei siinäkään mitään tervettä ole. Suhde ei ole pakollinen enkä itse saisi suhteesta päihderiippuvaisen kanssa muuta kuin rahanmenoa, häpeää hänen sössimisistään ja kiukutusta. Kokeillut olen ja laitoin juoppiksen pois.
Ihmisellä ei tarvitse olla parisuhdetta, jossa hän voi huonosti.
Mä voin paremmin yksinäni ja niin voisi moni muukin, paitsi että ovat läheisriippuvaisia ressukoita ja itsetunto maan raossa. Puuttuu uskallus lopettaa se pahaatekevä suhde.
Äitini halusi jäädä ettei perhe hajoa. Siinä sitten lapset kärsittiin. Lapset kärsii vaikka ei olisikaan riitoja tai väkivaltaa. Tärkeintä oli että kulissit on kunnossa, siksi äiti jäi. Kotoa muutin 17-vuotiaana enkä ole paljoa pitänyt yhteyttä vanhempiin, en edes äitiini.
tunnen paljon alkoholisteja ja jostain syystä he haluavat mennä naimisiin. Pitääkö pultsarien mennä naimisiin niinkuin muiden kun siitä on heille enempi haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Mun edesmennyt serkku oli alkoholisti ja hänen vaimonsa sanoo, ettei halua erota, koska sitten se olisi liian raskasta olla yksinhuoltajana ja sitten pitäisi myös Asua vuokralla, kun he olivat yhdessä asuneet hienossa omakotitalossa. Eli tavallaan taloudelliset syyt ja myös se, että vanhemmuus jaetaan oli syynä siihen, ettei halunnut erota.
Mitähän ihmeen vanhemmuutta se alkoholisti muka harrasti. Näytti vai lapsille mallia, miten ollaan itsetuhoinen, itsekäs luuseri. Ja äiti näytti mallia marttyyriudesta. Tuohan on se resepti, jolla tehdään tunnevammaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Narkkari on kaikista pahin kumppani. Juoppo yleensä maksaa juomansa itse, narkki varastaa toisten rahat ja tuo narkkaamiseen liittyviä ikäviä lieveilmiöitä kotiin. Jos ryypiskely ei ole jokapäiväistä ja mies kykenee käymään töissä, harva viitsii erota.
Nyt meni pahasti pieleen.
Kaikki päihderiippuvuus on samanlaista ja vaikuttaa aivoihin. Persoonallisuus muuttuu, korvautuu ns. kemiallisella persoonalla, joka on itseasiassa narsistinen riippuvuuden ilmenemä. Yhtä lailla alkkis pummii ja velkaantuu ja pöllii irtainta, tyhjentää puolison lompakon ja lasten säästöpossut, pelaa itsensä ulosottoon saadakseen rahaa viinaan kuin narkkikin.
Mitä kukin viitsii katsella, on tietysti itsestä kiinni, mutta päihderiippuvuus vie yhä isomman osan ihmisestä, ajasta, ajattelusta ja elämänhallinnasta eikä tilanne koskaan parane vaan johtaa kuolemaan. Päihderiippuvainen ei parane rakkaudella eikä sillä, että sen käytön mahdollistaa. Hän voi parantua vain jos itse niin haluaa, eikä monikaan halua, jos kumppani pitää kulisseja pystyssä ympärillä.
Se hyvä mies ei todennäköisesti heittäydy hankalaksi eron lähestyessä. Naisen on aina helpompi ottaa ero jos mies ei uhkaa millään. Toki ei kaikki alkoholistitaan ole väkivaltaisia tai hankalia, muttei sellaisilla ole yleensä ole sitä parisuhdetakaan