Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnon myynnistä saadut rahat ruotsalaisessa pankissa joka ilmeisesti kaatuu --

Vierailija
25.09.2008 |

Siirrä rahat Suomeen eri pankkeihin. Suomessa yksityisen ihmisen pankiin talletettua omaisuutta suojataan 25k asti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten käy rahojeni?

Vierailija
2/8 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaliskuuhun saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä rahat saa määräaikaistileiltä keskenkaiken aika pienillä sanktioilla tyyliin menetetyt korkotuotot.

Vierailija
4/8 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla on Nordeassa 25k ja Sammossa 25k, ja molemmat kaatuu, onko mun kaikki 50k suojattu???

Eli onko se pankkikohtaista?

Vai onko vaan niin että yhteensä 25k on suojattu?

Pitääkö mun nyt tuhlata loput? Laittaa sukan varteen - entä jos tulee rosvo? Sijoittaa johonkin? - mutta en oo ennenkään sijoittanut siksi, etten voi ottaa mitään riskiä rahojen menettämiseen (niitä on säästetty erinäisiin asioihin, ja niitä rahoja tarvitaan vähitellen nyt 3-5 vuoden sisään).

Vierailija
5/8 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin viemässä rahaa Sampoon kun Nordeatili on täynnä.

Vierailija
6/8 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on vaiks 10k Nordeassa ja 35k SAmmossa, niin mun kannattaa siirtää Sammosta NOrdeaan.... ja äkkiä, ihan varuiksi...?

(Harmi vaan kun siinä toisessa pankissa on paremmat ehdot jonka tilillä "liikaa" rahaa... enkä nyt sano että summat on noin tai pankit noi oikeesti.)

Vierailija
7/8 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteenä Wikipedia:Talletussuoja

Suomen talletussuojajärjestelmä takaa tallettajien saamiset 25 000 euroon pankkia ja tallettajaa kohti. Suurenkin summan saisi siis kokonaan suojalla katetuksi jakamalla rahat useaan pankkiin tai vaikkapa perheenjäsenten kesken. Suomen talletussuojan erikoispiirteisiin kuuluu myös asuntokaupparahojen täydellinen suoja: jos asiakas pystyy osoittamaan, että tilillä olleet varat oli saatu omassa käytössä olleen asunnon myynnistä, ja että ne oli tarkoitus käyttää omaan käyttöön tulevan asunnon ostamiseen, ei suojan kattavuudella ole mitään ylärajaa mikäli varat on talletettu tilille enintään kuusi kuukautta ennen pankin maksukyvyttömyyden alkamista. Maksukyvyttömyys katsotaan alkaneeksi Rahoitustarkastuksen tehtyä päätöksen talletussuojarahaston maksuvelvollisuudesta.

Vierailija
8/8 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikäläisen talletussuojan piiriin. Esim. Sampopankki kuuluu tanskalaiseen systeemiin, joka taitaa olla jopa parempi kuin meikäläinen (40 k€)