Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on aina kotona, aina tuossa sohvalla

Vierailija
29.12.2025 |

Ei koskaan missään muualla. Töissä ja sohvalla. Nyt ollut sohvalla yli viikon putkeen joululomalla. Mulla palaa hermo. Jos sais joskus vaikka yhden päivän taukoa puolisosta? Onnistuu vain siten että minä reissaan, tietty aina lasten kanssa. 

Kommentit (71)

41/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lomalla se ärsyttää kun olette molemmat koko ajan kotona. Normaalin arjen alkaessa ongelma poistuu.

Vierailija
42/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mieheltä jota tapailin pari vuotta sitten! Tämä herra oli juuri eronnut, niin että avovaimo oli jättänyt tämän. Aloin pikkuhiljaa puolivuotisen suhteemme aikana ymmärtää, miksi ex oli jättänyt hänet :D Mies ei ihan oikeasti muuta saanut aikaan, kun käydä töissä, ja heti täiden jälkeen rojahti sohvalle ja viestitteli sitten minulle sieltä sohvaltaan. Ei ilmeisesti nukkunut edes sängyssään, kun nukahti siihen sohvalle ja sitten heräsikin jo töihin aamulla. Alkoi ällöttää miehen saamattomuus ja laiskuus heti kun ensihuuma oli ohi. Mies oli ihan komea ja tosi pitkä - siksi ihastuin mieheen aluksi. 

Vieläkä on naisia, jotka valitsee miehen pituuden mukaan? Luulin että jopa nainenkin olisi viisastunut tähän päivään tullessa...

Kyllä se ulkonäkö ja pituus kiinnostuksen ja ihastuksen herättää. Mutta että se syventyisi kiintymykseksi ja rakkaudeksi tai haluksi sitoutua, siihen se ei toki riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy töissä ja pysyy illat kotona. Mitä vikaa siinä on? Jo hulluksi naiset menny!

Vierailija
44/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuttaa koska mies maksaa asumisen ja muut elämisen kulut,minä olen kotona yksin, lapset tarhassa yleensä arkipäivät.

t.ap

Vierailija
45/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat tyytymättömiä miehiin parisuhteissa, mutta mitenkäs muilla elämänaloilla?
Naiset ovat yleisesti tyytymättömämpiä työpaikkoihinsa kuin miehet ja he kokevat tilanteen johtuvan työpaikasta, ei omasta toiminnastaan. Naisen tyytymättömyys työpaikkaan lisääntyy, mikäli hänellä on nainen esimiehenä. Miehille pomon sukupuolelle ei ole väliä.

Naiset ovat ahdistuneempia ja masentuneenpia mitä miehet ja tämä näkyy mielenterveyslääkkeiden käytössä.

Naisten väliset avioliitot ovat lyhytikäisimpiä verrattuna hetero tai miesten välisiin.

Naiset vertaavat muiden some-elämää omaansa ja ovat tyytymättömiä.

Naisten tyytymättömyys mihin tahansa on jokaisen naisen ikioma ongelma, jonka voi ratkaista vain nainen itse. Vain itseään voi muuttaa.

Vierailija
46/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käy töissä ja pysyy illat kotona. Mitä vikaa siinä on? Jo hulluksi naiset menny!

Ei tästä ole kyse olenkaan. Lojaali mies, joka viihtyy kotona on varmasti monen naisen ihanne. Mutta sellainen limainen laiskuus ja saamattomuus on inhottavaa ja epäviehättävää. 

Mieti nyt omalle kohdalle: haluat varmasti naisen joka on lojaali, tykkää olla kotona sinun kanssasi jne. Mutta jos nainen vaan rasvaisena pieree sohvalla ja kastoo teeveetä tai selaa puhelintaan koko päivän - ei sinua viehätä tällainen nainen. 

Vierailija
47/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mies joka on vaan kotona  koska nainen ei voi kutsua rakastaja miestä kylään.

Vierailija
48/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mieheltä jota tapailin pari vuotta sitten! Tämä herra oli juuri eronnut, niin että avovaimo oli jättänyt tämän. Aloin pikkuhiljaa puolivuotisen suhteemme aikana ymmärtää, miksi ex oli jättänyt hänet :D Mies ei ihan oikeasti muuta saanut aikaan, kun käydä töissä, ja heti täiden jälkeen rojahti sohvalle ja viestitteli sitten minulle sieltä sohvaltaan. Ei ilmeisesti nukkunut edes sängyssään, kun nukahti siihen sohvalle ja sitten heräsikin jo töihin aamulla. Alkoi ällöttää miehen saamattomuus ja laiskuus heti kun ensihuuma oli ohi. Mies oli ihan komea ja tosi pitkä - siksi ihastuin mieheen aluksi. 

No mitä hänen olisi pitänyt tehdä sinun mielestäsi?

Vierailija
49/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu viereen ja piereskele.

Vierailija
50/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itse. Olet itse päivät kotona ja mies tekee koko päivän ehkäpä raskasta työtä. Hänellä on oikeus olla kotona ja levätä. Haluat elämältä jotain jännitystä ja olet erkaantunut miehestäsi. Mene itseesi ja mieti kuka olet mitä haluat ja kykenetkö olemaan kenenkään muunkaan kanssa. 

Keski-iän kriisi? Vaihdevuodet?

Vierailija
51/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hänen olisi pitänyt tehdä sinun mielestäsi?

Pitää huolta itsestään. Hän oli henkisestikin niin uupuneen oloinen, kun ei tosiaan tehnyt niin mitään hyvinvointinsa eteen. Oli vaan siellä sohvalla puhelin kädessä ja telkkari päällä vieressä. Olisi edes tehnyt kotijuttuja, kuten siivonnut ja laittanut ruokaa, harrastanut (edes kotoisia harrastuksia), ja omannut mielenkiinnon kohteita joista puhua. Viikonloppiuisin olisi sitten vienyt minua treffeille, vaikka illalliselle parjantaina ja launataina vaikka pitkälle lenkille metsään. Mutta kun ei, niin en minäkään siihen jäänyt.  

Ihan yksinkertaisia ja normaaleja esimerkkejä nyt nopeasti tähän keksin. En ymmärrä, miksei nämä sinulle tullut mieleen, vaan sen sijaan puolustelet sohvalla makaajaa. 

Vierailija
52/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istu viereen ja piereskele.

Piereskeleminen on luonnollista. On epäterveellistä pidättää pierua. Ihminen pieree km 20 kertaa päivässä. 

Vierailija
53/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuulostaa ihan siltä, että olet jumissa joululomaversiossa Incel-sohva + aikuisvanhempi. 😅 Yli viikko putkeen sohvalla voi kyllä saada keneltä tahansa hermot palamaan.

Joskus se tauko täytyy vain ottaa, vaikka se tarkoittaisi sitä, että sinä lähdet reissuun lasten kanssa ja niin se usein meneekin. Ei se ole itsekästä, vaan selviytymisstrategia. Kun toinen ei osaa antaa tilaa, sinun täytyy luoda se itse.

Yksi päivä tai edes muutama tunti ilman inceliä sohvalla (tai hänen läsnäoloaan päälläsi) voi tehdä ihmeitä hermolle. Pidä kiinni omasta rauhastasi, vaikka se tarkoittaisi vähän logistista pähkäilyä. Ja hei, joskus pieni pakomatka lasten kanssa voi olla juuri se, mitä perhe tarvitsee palautuakseen joulun jäljiltä.

Vierailija
54/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, kuulostaa siltä, että teillä on kotona Incel, joka on vallannut joululoman kuin pieni, tärisevä tirppanen. Yli viikko putkeen sohvalla ja yhtään omaa rauhaa? Ei ihme, että hermo palaa.

Jos haluat tauon, täytyy ottaa itse ohjat käsiin reissu lasten kanssa ei ole itsekästä, se on selviytymisstrategia. Useimmat incelit eivät tajua, että aikuinen tarvitsee hengähdyshetken, joten sinä saat luoda sen itse.

Pieni irtiotto, vaikka vain yksi päivä, tekee ihmeitä hermolle. Ja hei, joskus koko perheen etu on, että incel saa jäädä sohvalle katselemaan tyhjää televisiota, kun sinä haet happea.

Vierailija
55/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapset ulos, mene lenkille jne. Anna työssäkäyvän lomalla tehdä mitä haluaa 

Vierailija
56/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat tyytymättömiä miehiin parisuhteissa, mutta mitenkäs muilla elämänaloilla? Naiset ovat yleisesti tyytymättömämpiä työpaikkoihinsa kuin miehet ja he kokevat tilanteen johtuvan työpaikasta, ei omasta toiminnastaan. Naisen tyytymättömyys työpaikkaan lisääntyy, mikäli hänellä on nainen esimiehenä. Miehille pomon sukupuolelle ei ole väliä.

Naiset ovat ahdistuneempia ja masentuneenpia mitä miehet ja tämä näkyy mielenterveyslääkkeiden käytössä.

Naisten väliset avioliitot ovat lyhytikäisimpiä verrattuna hetero tai miesten välisiin.

Naiset vertaavat muiden some-elämää omaansa ja ovat tyytymättömiä.

Naisten tyytymättömyys mihin tahansa on jokaisen naisen ikioma ongelma, jonka voi ratkaista vain nainen itse. Vain itseään voi muuttaa.

Naiset ovat miehiäkin tyytyväisempiä, tutkitusti

https://www.vaestoliitto.fi/uploads/sites/1/2024/10/ae4b909e-tahdotko_k…

Vierailija
57/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisit ihmisen olla kotonaan, jos hän siellä viihtyy. Kai se hänenkin kotinsa on?

Lisäksi jos saat reissata yksin ilman että siitä syntyy kotona draamaa, niin kannattaa välillä käydä jossain itse, jos haluat.

Jospa lukisit ensin aloituksen.

Kirjoittiko ap että mies osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon?

Ei kirjoittanut aloituksessa mitään siitä, osallistuuko mies kotitöihin vai ei. Sen mainitsi, että reissaaminen onnistuu vain lasten kanssa. Mutta eikö mies voi opetella pärjäämään vaikka yhtä yötä lasten kanssa?

Vierailija
58/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sohvalla makaaja voi olla masentunut. Oletko puhunut asiasta hänelle? 

Vierailija
59/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa annan paketin Kulta-Katriinaa sille joka vie ukon samantien.

Ai mä luulinkin, että tässä olis kyseessä se mies, voihan hitto, turhaan tulin jonoon, vapautan.

Vierailija
60/71 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Nyt lomalla se ärsyttää kun olette molemmat koko ajan kotona. Normaalin arjen alkaessa ongelma poistuu.

Avioeron merkit.  Hyvin vahvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän