Niinpä tietysti. Radiomastosta putoamiseen liittyi tiktok -haaste
Kommentit (60)
On kyllä täysin omaa tyhmyyttä ottaa osaa tuollaisiin älyttömiin haasteisiin. En tiedä onko ihmisistä tullut tyhmempiä kuin ennen. Itselläni 17-18-vuotiaana oli järkeä sen verran päässä, että ei olisi tullut edes mieleen kiivetä tuollaiseen.
No, vaikka ei olisi kuollutkaan, niin suvunjatkamiskyky olisi mennyt. Aikamoiset tehot tuollaisessa radiomastossa.
Vierailija kirjoitti:
Darwin on ollut vaan taas asialla. Mitä noita suremaan.
Aika väsynyt läppä alkaa olla. Nuoret tekevät näitä tempauksia, ikävä kyllä. Darwin sanoi että riskinotto on ihmisrodun johtajien kyky. Kotonaan kököttävä nynny sen sijaan ei ole arvokas, koska hän ei saavuta mitään. Hän on pelkkä saalis.
Niin tai näin, surkeaa tuuria oli. Tiktokin saisi kieltää, vaikka se tuskin ratkaisee ongelmaa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut monta kertaa, aluksi ihan läpällä, viimeaikoina en niinkään, että koko Tiktok on Kiinan valtion tiedustelupalvelun tms. juoni länsimaiden nuorison pilaamiseksi.
Meillä nuoret hyppii parkkitalojen katoilta ja kiipeilee radio mastoihin "koska tiko tok haaste". Kiinalaiset nuoret sensijaan ei edes voi käyttää koko äppiä. Kiinalaiset nuoret opiskelee, pänttää matikkaa ja fyssaa. Meillä nuoret kuvaa tiktokkiin videoita omista ahtereistaan ja miettivät minkä parkkihallin katolta lähetään ottamaan "pitkä harppaus" ja koulussa käydään lähinnä haistattelemassa opettajille.
Tätä menoa Kiina tulee jyräämään länsimaat joka suhteessa. Nuorten ihmisten kannattaa alkaa totutella ajatukseen dystooppisessa diktatuurissa elämisestä Kiinan johdolla.
Kyllä se toimii Kiinassa mutta sisältö on "hieman" erilaista.
Eikö se tunari tiennyt 5G-säteilyn voimakkuudesta mastossa?!
Taas todiste kuinka vaarallista säteily on.
Säteily pitää kieltää.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä täysin omaa tyhmyyttä ottaa osaa tuollaisiin älyttömiin haasteisiin. En tiedä onko ihmisistä tullut tyhmempiä kuin ennen. Itselläni 17-18-vuotiaana oli järkeä sen verran päässä, että ei olisi tullut edes mieleen kiivetä tuollaiseen.
No, itse uin kännissä 18-vuotiaana aallokossa vajaan kilsan, olin kännissä olevan kuskin kyydissä joka kaahasi satasta mökkitiellä, hyppelin ties missä kallioilla jne. Eipä noita sen kummemmin nuorena mieti koska kuolema ei edes käsitteenä tunnu kovin tutulle. Jollekin sattuu, mutta niitä ei mietitä. Minun aikanani ei ollut tiktokia eikä somea, mutta nuoruuteen kuuluu typerä riskinotto, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut monta kertaa, aluksi ihan läpällä, viimeaikoina en niinkään, että koko Tiktok on Kiinan valtion tiedustelupalvelun tms. juoni länsimaiden nuorison pilaamiseksi.
Meillä nuoret hyppii parkkitalojen katoilta ja kiipeilee radio mastoihin "koska tiko tok haaste". Kiinalaiset nuoret sensijaan ei edes voi käyttää koko äppiä. Kiinalaiset nuoret opiskelee, pänttää matikkaa ja fyssaa. Meillä nuoret kuvaa tiktokkiin videoita omista ahtereistaan ja miettivät minkä parkkihallin katolta lähetään ottamaan "pitkä harppaus" ja koulussa käydään lähinnä haistattelemassa opettajille.
Tätä menoa Kiina tulee jyräämään länsimaat joka suhteessa. Nuorten ihmisten kannattaa alkaa totutella ajatukseen dystooppisessa diktatuurissa elämisestä Kiinan johdolla.
Kyllä se toimii Kiinassa mutta sisältö on "hieman" erilaista.
Jep, siinäpä se ero. Niiden versiossa on jotain matematiikka haasteita, ja "rakenna avaruusraketti" juttuja. Länkkäreille suunnatussa "mädätysversiossa" tuota oman ahterin kuvaamista ja radiomastoihin kiipeilyä.
Luonnonvalinnan toimintaan ei pitäisi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Darwin on ollut vaan taas asialla. Mitä noita suremaan.
Aika väsynyt läppä alkaa olla. Nuoret tekevät näitä tempauksia, ikävä kyllä. Darwin sanoi että riskinotto on ihmisrodun johtajien kyky. Kotonaan kököttävä nynny sen sijaan ei ole arvokas, koska hän ei saavuta mitään. Hän on pelkkä saalis.
Niin tai näin, surkeaa tuuria oli. Tiktokin saisi kieltää, vaikka se tuskin ratkaisee ongelmaa yksin.
Se on totta. Lajien keskuudessa menestyy riskinottajat ja rohkeat yksilöt, jotka pääsevät helpommin jatkamaan sukua. Riskit realisoituvat joskus, mutta poikkeus vahvistaa säännön. Eristäytyvä ja lauman ulkopuolelle jäävä yksilö on henkipatto, eläinmaailmassa se tarkoittaa kuolemaa. Jos ajattelemme asiaa näin on Darwin-palkinto myönnettävä sille joka ei uskalla tehdä elämässään mitään.
Sen arvasi heti uutisen tultua julki (ja kun oli vahvistettu, että ei ollut työtapaturmasta kyse), että kyseessä oli nuoria miehiä ja somekiima. Vaikka mitään ruudinkeksijää ei nyt menetettykään, niin onhan noin ennenaikainen kuolema surullista omaisille ja ystäville. Mutta vastaavia tapauksia tulee paljon vielä lisää - jos ei henki mene, niin loukkaantumisia ja läheltä piti -tilanteita ainakin. Meillä on just niin viisaat ja harkitsevaiset nuoret miehet kuin millaisiksi olemme heidät kasvattaneet. Etenkin jos olemme käytännössä antaneet tiktokille ja muulle somekulttuurille pääkasvatusvastuun.
Vierailija kirjoitti:
Tiktok pitäisi räjäyttää.
Maailma menee hullumaksi koko aika.
Mies piti just toissapäivänä palopuheen meidän lapsille ketkä on 13-15-17v. Yksikin urpoilu, niin kaikki lähtee ja takaisin saatte kamanne, kun itse olette kykeneviä hankkimaan tavarat. Mies oli nähnyt jonkun toisen videon missä joku toinen lapsi oli yrittänyt hypätä pyörällä junaradan yli. No, eihän ole mahdollista, kun stuntmiehetkin on vaijereissa. Kolme lasta laski puhelimet pöydälle ja isä sano, että painakaa luurit auki ja katsotaan sisältö. Ei ollut mitään ikävää eikä seuraa mitään ihme haasteita tai katsele mitään. Oli ihan tavallisia juttuja jne, joten kaikki oli ok.
Siinä kolme poikaa asennossa nyökytteli.
Mies sanoi heille ettei vihaa heitä vaan rakastaa. Siksi teki näin.
Siinä mietin hiljaa, että noin se menee. Kun on mies talossa, niin asiat on iham hyvin
Toi on hirveää. Haaste mitä ei ymmäretä. MIKSI
En pysty säälimään edes omaisia. Todellinen idiootti kipeää tuollaiseen torniin oli haaste tai ei!
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinnan toimintaan ei pitäisi puuttua.
Olet oikeassa. Luonnonvalinta suosii rohkeita ja riskejä ottavia yksilöitä. He pääsevät jatkamaan sukua niin eläimissä kuin ihmisissäkin. Heistä tulee lauman johtajia.
Nykyajan luonnollista valintaa, ne joiden pää ei kestä somea, tuhoutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse uin kännissä 18-vuotiaana aallokossa vajaan kilsan, olin kännissä olevan kuskin kyydissä joka kaahasi satasta mökkitiellä, hyppelin ties missä kallioilla jne. Eipä noita sen kummemmin nuorena mieti koska kuolema ei edes käsitteenä tunnu kovin tutulle. Jollekin sattuu, mutta niitä ei mietitä. Minun aikanani ei ollut tiktokia eikä somea, mutta nuoruuteen kuuluu typerä riskinotto, valitettavasti.
Ei kuulu omassa eikä tuttuva- ja sukulaispiirissä! Kaikki ovat edelleen elossa.
Miksi nuoret miehet seuraa lasten ja teinien somea? Eikö ole järkevämpää tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin
Tyhmimmät on aina alttiimpia propagandalle jne.