Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Helmet-06, viikko uus ***

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin maanantai katosi=) Tai ajantajuni...

jaahas, Eino kutsuu... Kirj. myöh.lisää.

Vierailija
2/29 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaako joku olla nää loput viikot raskaana mun puolesta??? mahan voi noutaa heti!!!

viime yönä enkat pissalla käynnissä 8 kertaa, siis kuvitelkaa!!! sit Dunsku kitisi tunnin..hampaita pukkaa ku sieniä sateella, nyt äiti on ihan poikki ja silmän aluset kyllä kertoo sen kaikille jos ei vetelästä olemukseta sitä vielä älyä.

Fassiloora kyseli toisessa ketjussa kasviksista ja hedelmistä, no meillä on joka aterialla salaatti, me ollaan varmaan oikeesti kaneja..siis me vedetään salaattia ihan tajuttomasti. Isompi tyttö syö kasviksia muutekin koko ajan, esim. retiisit on herkkua!! Pikkunen on näköjään siinä suhteessa syntynyt oikeeseen perheeseen ku rehut, hedelmät ja marjat maistuu, paitsi kiivi ja banaani.

Mä sanonkin et nyt on pikkusen karkkipäivä, laitan kuppiin puolukoita,viinimarjoja ja mitä nyt vielä pakkasessa on ja tyttö vetää niitä ku isommat karkkeja. Ja nehän on tietty jäisiä!! Viinirypäleet on myös herkullisia.Juu ja oliivit!!!

Mitähän rupeis tekemään, ai niin Dunsku oppi eilen kiipeemään sit nojatuoliin,sänkyyn ja soffalle, ei oo aiemmin honannut niitäkään juttuja.

Mä taidan joko keittää kahvit tai sit mennä makoilemaan..en vaan osaa päättää kumman tekis

kuumetta ja penskat ja rv 33+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyny sitä toista ketjua lukemassakaan, mutta satuin just lukemaan ton Kuumettan viestin kun olin tuijotellu tunnin verran äimänkäkenä tuon kuopuksen italialaista lounasta, eli suomalaisittain kai välipalaa. Se söi siis oikeesti tunnin, ja aterian huippukohdaksi osoittautu amerikkalaiset kurkkuviipaleet, eli sikäläisittäin kai ' pickles' , joihin itse olen auttamattomasti koukussa. Ja sanokaa ihmeessä jos joku tietää ettei näitä sais vuosikkalle antaa. Ois nimittäin syöny vaikka koko purkin jos oisin antanu, mutten uskaltanu, muutaku joitain viipaleita. Meillä menee Aarolle kans tosi ennakkoluulottomasti kasvikset ja marjat ja hedelmät. Kurkkua menee joka päivä, siis tuoretta. Kiivistä, banaanista ja mandariinista tykkää kovasti. Omena tahtoo jäädä kurkkuun jostain syystä, pitää kai kokeilla jotain toista lajiketta. Ihana kun tulee kesä ja voi antaa marjoja suoraan mettästä ja pihasta! Meillä on meinaa pakastin jo ihan tyhjä. Veikko tykkäs kans aikanaan jäisistä mustikoista ja puolukoista, uskon että tykkää vieläki ja uskon, että Aaro kans. Naapurin pph sanoi, että yllättävän moni pieni lapsi tykkää puolukoista. Joka vuosi niitä on poimittu niin paljon kun on pakkaseen mahtunu ja aina ne loppuu jo joulun jälkeen. Mutta Aaro on kyllä syöny jugurteissa ja lämpimien ruokien joukossa myös esim. tomaattia ja kaikenlaisia mahdollisia marjoja ja hedelmiä. Ne Yosat, joista näköjään on myös olemassa oma ketju, on meidän perheen suosikkeja. Mies syö luumua, pojat niitä muita makuja ja minä aina sen mitä keltäkin jää. :) Siellä on semmonenki maku, missä on aroniaa, sekin menee ihan kevyesti Aarolta.

Aaro on nyt kai siirtyny pääsääntösesti yksiin päikkäreihin, kai. Tänään nukku kerralla 3 tuntia. Ennenhän nukutin sille ne kahdet kun nukkui vaan tunnin, puolitoista kerralla. Tosi kiva että kesäksi saadaan pojat samoihin rytmeihin. Ja sitä en voi uskoa että nyt ollaan oltu jo pari viikkoa terveinä! (Kaikkihan kyllä tietää sen, että kun kirjotan tämän tänne niin huomenna oksennetaan.)

Ah, mies tulee tänään reissusta kotiin. Taidan ottaa illan vapaaksi ja lähtä mettään.

Moro!

Vilja ja Aaro (lukemassa Puolukkavarvasta)

Vierailija
4/29 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näköjään mennyt tää niin, että kirjoitan enää kerran viikossa (joskus kirjoitin melkein joka päivä). Ei vaan ole aikaa! Joka päivä käyn koneella lukemassa pinot ja muita juttuja (siis myös muilta sivuilta), mutta en koskaan ehdi itse kirjoittaa. Nytkin olisi niin paljon kommentoitavaa, etten varmaan ehdi kirjoittaa kaikkea. Helmi nukkuu ja esikoinen katsoo Postimies Patea. Poika ei nuku päiväunia ja annan sen katsoa noin joka toinen päivä yhden videon tai DVD:n. Silloin mulla on 50-60 minsaa aikaa tehdä rauhassa kotihommia tai joskus harvoin istua koneella. Voi kökkö, nyt Helmi heräsi taas kesken unien. Nukahtaakohan se itse uudestaan...? Ennen yritin pyhittää Helmin päiväuniajasta osan omaksi lepo-, kahvi- yms. tauoksi, mutta nyt tuntuu, että se aika menee päivällistä valmistellessa (syödään vasta klo 17 aikaan, mutta Helmi on päiväunien jälkeen pitkän aikaa niin itkuinen, että on vaan sylissä, joten en voi silloin tehdä ruokaa) tai noissa kotihommissa (kuraisten vaatteiden järkkäily eteisen lattialta, tiskikoneen täyttö, jota ei voi tehdä Helmin ollessa hereillä, kun kiipeää koko ajan likavetisen luukun päälle yms.).

Helmi nukkui la-su yön ekan kerran kokonaan heräämättä kertaakaan. Nukkui klo 21.30-7.40 eli reilu 10 h. Jee! Muina öinä herää edelleen klo 6 aikaan, vaikkei ole 1,5 viikkoon saanut silloin enää tissiä. Mies herää ja lähtee tohon aikaan töihin ja Helmi herää varmaan niihin ääniin. Ärsyttää noi " paperiseinät" ja Helmin herkkäunisuus! Mutta olen kyllä muuten hirmu tyytyväinen, että Helmi nukkuu yleensä klo 21.30-6 heräämättä, kun esikoisen kanssa oli vähän toisin...

Helmi keksi tässä pari päivää sitten myös, miten keittiön tuolille kiivetään. Sitä ennen kiipeili pari viikkoa keittiöjakkaran päälle katsomaan ikkunasta ulos. Edelleenkään ei onneksi pääse kummallekaan sohvalle. Toinen sohva on olohuoneen ikkunan edessä ja ikkunalauta on täynnä kukkia, tuikkukuppeja yms. Helmille sopimattomia tavaroita. Siksi siihen sohvalle ei tarttis paljon kiivetä. Oltiin viikonloppuna yksillä 1-v synttäreillä, missä muita vieraita huvitti Helmin JATKUVA meno ja touhotus. Vähän väliä Helmi löi päätään johonkin pöydän kulmaan tms. mutta nousi heti ylös ja jatkoi touhotustaan. Sama juttu puistossa. Mutta kotona kun ollaan, niin joka kaatumista ja kolhua pitää itkeä!

Helmi on monen muun Helmiksen tavoin ollut viime viikot aika kiukkuinen. Kuin per***seen ammuttu karhu, suoraan sanottuna. Ikenissä pilkottaa pari uutta hammasta, joten ehkä osa kiukuista johtuu siitä. Helmillä ei ole tullutkaan uusia hampaita moneen kuukauteen (8 on siis saldo).

Kävin viime viikolla taas pari kertaa kaupungissa shoppailemassa. Olen etsinyt epätoivoisesti uutta kevättakkia (olen etsinyt sitä jo yli vuoden) ja samalla käyn aina välillä vähän katsomassa lastenvaatteita. Lindexillä oli jo alennetut vaatteet -50 % ja ostin sieltä Helmille ihanat ruskeat sammarit (ohut vuori) 5 ¿:lla ja ihanan valkoisen neuletakin (sellainen pitkä malli) 6,5 ¿:lla. Esikoiselle ostin vettä ja likaa hylkivät ulkohousut (5 ¿) ja siistit collegehousut (3,5 ¿).Melkein halvempaa kuin kirppiksillä =) Tänään menen vielä käymään parissa kaupassa etsimässä sitä takkia, mutta sitten en enää jaksaisi. Onneksi sinne ajaa pyörällä 5-10 min.

Apua, nyt on jo niin paljon tekstiä, että laitan uuteen viestiin niitä kommentteja. Muuten kukaan ei jaksa lukea.

T:Fassiloora ja Helmi (1 v 2 kk)

Vierailija
5/29 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että me ei tehdä KOSKAAN salaattia jos ei oo vieraita. Annan pojille kuoritut biitit tuoretta kurkkua tai raakaa porkkanaa kouraan ja jos syövät hyvin pääruokaa, annan jälkiruuaksi kuoritun banaanin tai omenan tai mandariinin eteen. Me ollaan kans tosi huonoja muuten syömään salaatteja. Joskus höyrytän höyrykattilassa porkkanaa, kukkakaalia ja parsaa. Ne on lähinnä mun herkkuja, pojat ei pahemmin innostu. Välipalalla saatan kans panna eteen vaan lämmitetyn karjalanpiirakan ja kuoritun banaanin tms. Puuroon en tykkää laittaa hilloa, vaan palottelen tai muussaan mielummin banaania tai laittaisin erittäin mielellään niitä jäisiä marjoja jos niitä ois. Pojatki tykkää enemmän esim. banaanipuurosta ku hillopuurosta.

Vierailija
6/29 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAKUUTUKSET: Meillä on molemmilla lapsilla Tapiolan lapsivakuutukset. Ja molempien kanssa ollaan käyty esim. allergiaepäilyiden kanssa niin usein yksityisellä lääkäriasemalla, että ollaan saatu rahamme takaisin. Mietittiin kyllä kuumeisesti, oisko lopetettu esikoisen lapsivakuutus ja otettu pelkkä tapaturmavakuutus, mutta ei sitten uskallettu sitä irtisanoa. Noi Tapiolan vakuutukset on kyllö tosi kalliit. Yhteensä jotain 700 ¿/vuosi... Sillä kävis jo aika monta kertaa yksityisellä lääkäriasemalla, vaikkei vakuutusta oliskaan. Meidän terveyskeskuksen omalääkäri on ihan OK, mutta esim. allergia- ja ihottuma-asioissa en luota yhtään hänen tietoihinsa. On kuitenkin " vain" ihan yleislääkäri, toisin kuin esim. Ruusulan lastenlääkärit, jotka ovat erikoistuneet lasten allergioihin, " korvatauteihin" (mikäköhän oli se virallinen nimi...?). Tonne meidän terveyskeskukseen ei myöskään koskaan meinaa saada aikaa. Tai lapselle sen ajan on melkein aina saanut, mutta yleensä se on ollut sitten meille ihan mahdoton aika. Mielummin mennään sitten parempaan aikaan sinne Ruusulaan. Esikoiselta leikattiin kireä kielijänne nukutuksessa 1,5 vuotta sitten ja se maksoi 450 ¿. Eli siinä saatiin jo vuoden vakuutusmaksut takaisin.

KESÄLOMAT: Mies ei ole vielä edes päättänyt, milloin pitää kesälomansa. 4 viikkoa pitää ja joko heinäkuun tai sitten heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin (yleensä on ollut niin). Mitään suunnitelmia ei vielä lomaksi ole. Molempien vanhemmilla vietetään varmaan sellaiset 5 päivää (sen pidempään en jaksa maalla olla), mutta heille tehdään noita viikonloppu-vierailuja muutenkin, joten ne ei ole kyllä mitään varsinaisia kesälomareissuja. Meillä on niin tylsä tilanne, ettei PK-seudun ulkopuolella asu meillä ketään tuttuja tai sukulaisia, keitä voitais käydä moikkaamassa. Kaikki asuu tässä reilun tunnin ajomatkan päässä. Mun mummi asui Kainuussa, mutta kuoli vajaa 10 vuotta sitten. Musta ois kiva lähteä kerran vuodessa käymään jossain pohjoisempana ja varmaan sitten, kun lapset ovat isompia (ja Helmi ei enää huuda kaikkia automatkoja), tehdään kerran kesässä joku reissu vaikka junalla (autoahan meillä ei ole) jonnekin päin Suomea.

HAMSTERIT: Mulla oli lukioiässä hamsteri, jonka nimi oli Otto (nimetty silloisen Jokerit-pelaajan Otakar Janeckyn mukaan). Se eli 2 vuotta ja oli ihan yllättäin kuollut mun 18-v synttäriyönä. Mä olin siis kännissä bilettämässä ja hamsteri heitti veivin sillä aikaa. Oli aika kamalaa nähdä se jäykistynyt eläin seuraavana aamuna! En edes voinut ottaa sitä sieltä häkistä pois, vaan äidin piti tehdä se. Ja voitteko kuvitella, mä vein Oton sitten pahvilaatikossa eläinkauppaan, josta ne lähetti sen tuhkattavaksi! Ja nyt mulla on mun hamsterin tuhkat siinä purkissa (totaalinen muistinmenetys tuli, mikä sen purkin nimi oli???) kotona. Ennen pidin sitä ihan valokuvan kanssa kirjahyllyssä, mutta nyt se on ollut viime vuodet jossain yläkaapissa jemmassa. Mies ei voi ollenkaan tajuta, että halusin tuhkata mun hamsterin...

ILMASTONMUUTOS: Mä olen aika ekohenkinen ihminen ja myös tosta ilmastonmuutoksesta hyvin huolissani. Lähinnä lasten ja lastenlasten ja heidän jälkeläisten takia. Meillä ei ole autoa, vaan kuljetaan julkisilla, kävellen tai pyörällä, joten siitä ei tarvitse tuntea huonoa omaa tuntoa. Lapsilla on käytetty kestovaippoja ja itse myös " osakestoilen" (heh). Kierrätetään kaikki mitä näillä resursseilla voidaan ja ostan mielummin sellaisen tuotteen, mitä ei ole pakattu 10 muovikääreeseen tms. Sähkön ja veden käyttöä yritän pitää aisoissa, mutta esim. suihkussa pidän vettä juoksemassa koko ajan, koska muuten jäädyn. Eli vieläkin enemmän voisin tehdä, mutta kovinkaan monesta asiasta en nyt tunne huonoa omaatuntoa.

RASKAANA OLEMINEN: Mä olen niitä tyyppejä, jotka rakastaa raskaana olemista! Tai en sitä alkuraskauden pahoinvointia, enkä loppuraskauden närästystä ja selkäsärkyä, mutta kaikkea muuta. Mä voisin mielelläni olla vielä kymmeniä kertoja raskaana, mutta en halua enää koskaan synnyttää! Voi, kun voiskin tehdä sellaisia diilejä, että mä olisin raskaana, joku muu synnyttäisi ja sitten tulis vaikka kaksoset, joista mä saisin toisen ja se synnyttäjä toisen =) Mutta Kuumetta, sullahan alkaa loppu jo häämöttää... Kamalan nopeasti menee aika! Mikä päivä sulla onkaan laskettu aika?

Ja ELMIINALLE vielä isot onnittelut poikavauvasta!!!

T:Fassiloora ja Helmi (1 v 2 kk)

Vierailija
7/29 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensiksi onnea Elmiinalle vauvasta, aivan ihanaa. Ja onnea myös kaikille raskaana olijoille. Hitsi, että mä oon teille kateellinen : )

Mistähän aloittais kommentoimaan, hmm. Minkille voimia, pystyn varsin hyvin kuvittelemaan itseni tilallesi. Meillä kun ei myöskään ole niitä luontaisia tulijoukkoja lähettyvillä. Kyllä välillä tulee mietittyä esim meidän naapureita kun heillä on lähes joka päivä joku hoitamassa lapsia ja jos tulee joku meno niin vahti on paikalla alle puolessa tunnissa. Ihan oikeasti mietin kuinka he selviäisivät omin avuin oman perheen kesken edes viikkoa.

Viljaa kyseli lämpöpumuista. Meillä on ilmalämpöpumppu ja lisäksi vielä vesikiertoinen lattialämmitys (sähkö). Lattialämmitys on aina päällä kosteissa tiloissa. Sähkölaskussa meillä tuo lämppömppu ei kyllä ole näkynyt mitenkään vaikka pitäisi. Takkaakin on koetettu polttaa, jotta sähkön kulutus pienenisi. En tiedä vaikuttaako kulutukseen jotenkin se, että meillä on niin paljon korkeata tilaa.

Kesälomareissusta: me lähdetään kesäkuussa Tanskaan. Finnairilta kun tuli aika hyvä tarjous eli saadaan pisteillä ilmaiset lennot koko poppoolle. Heinäkuussa lomaillaan suomessa = mummuloissa. Syksyllä lähdetään jonnekin palmujen katveeseen.

Kasvisten syönnistä, esikoiselle on mennyt kaikki huonosti alas. Julianna taas söisi kaikkea mitä näkee, suurinta herkkua viinirypäleet. Saakohan niitäkään antaa?

Edellisen viikon pinossa olikin mielenkiintoinen juttu julkinen vs yksityinen terveydenhuolto. Meillä on vakuutukset molemmilla tytöillä. Meidän terveyskeskuksessa kysytään suoraan onko vakuutus ja käsketään mennä yksityiselle. Lisäksi ainakin Koskiklinikalla on ihan selvää ylilaskutusta, 5 min käynti lääkärillä = laskulla 45 minuuttia. Varmistavat kyllä esiksi, että onhan sinulla vakuutus : ) Esikoisen kanssa tuota neuvoa tulikin kokeiltua mutta sitten sain ihan kunnon laakin minkä hiton takia minun pitäisi mennä yksityiselle kun meidän perheessä maksetaan ihan tolkuttomasti veroja. Arkisin meillä on ihan toimiva palvelu, lääkärille pääsee saman päivänä...Mutta ongelma onkin sitten päivystys/ensiapu joka on ihan p:stä ja pienet lapset/vauvat eivät todellakaan mene jonon ohi. Ihan hyvänä esimerkkinä parin viikon takainen episodi 2,5 kk vauva jonotti yli 39 asteen kuumeessa lääkärille pääsyä ensiavussa yli 6 tuntia!

Meille tuli taas tutuksi tuo päivystys kun Julianna oli toissa viikonloppuna vatsataudissa, ilmeisesti rotavirus. Meni aika heikkoon kuntoon ja laihtui aika lailla. Oltiin yksi yö TAYS:ssa nenämahaletkussa nesteytyksessä. On nyt jo toipunut täysin.

KL miehen veljen vaimo on töissä lääkefirmassa, voisin kysellä niitä julisteita sulle...Mitenkäs muuten sun mansikkapenkin laita, otatko niitä pistokkaita? Mulla on suunnitelmissa viikonlopun aikana myllätä kasvimaa nurin.

Fannylle onnea hepan johdosta, sama pää kun on kesät talvet niin en muista olenko edes onnitellut. Säkin kait kohta ilmoittelet vauvauutisia kun siellä vietät miehen kanssa kahden iltoja : -) Siitä työpaikasta eli hain tosiaankin pitkän tauon jälkeen talon ulkopuolelle töihin, valtion virkaan no joo enpä usko, että siitä mitään ikinä kuuluu. Sen verran surkea hakemus tuli. Eli näillä näkymin palailen töihin vanhaan hommaan elokuun alussa niisk, Julianna on niin pieni. mitenkähän mä raskin sen viedä hoitoon.

Mitähän muuta piti: Nonnu kyseli tapaamisesta, mei ei enää ennen vappua ehditä mutta vapun jäkeisellä viikolla olisi hyvin aikaa : ) Dagmarille tervetuloa vaan joukkoon ja tapaamisiin!

Tulipas romaani...

Marcel

Vierailija
8/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluusti olla raskaana, ainakin mulla tuo raskaus meni fyysisesti varsin hyvin, henkinen puoli olikin vaikeempi, kun oli takana 3 km:a. MUTTA mä en ikuna jaksaisi vielä uutta vauvaa, pisteet ja jaksamista teille joille on vauva juuri tullut tai tulossa! Meidän tyttö on niin energinen ja touhukas, että menee huumorin puolelle kuvitellakaan meille nyt vauva, olisi mielenkiintoisen näköistä kun vauvaa imettäessäni tyttö kääntäisi huushollin sillä välin nurin, kääntää jo nyt ;) Meillä lojuu nykyään jokapuolella kenkiä, keittiövälineitä, leluja, vatteita, you name it, kun neiti tyhjentää kaikki mahdolliset laatikot ja raahaa saaliitaan ympäri kämppää.

Tuosta Fassilooran hamsterijutusta tuli mieleen omat hamsterit; Myy ja Ninni. Myyn ostin tyttönä 7. luokalla, no paljastui kyllä pojaksi. Myy asui alakerrassa (asuimme silloin isossa vanhassa 2-kerroksisessa talossa) ns. piiankamarissa keittiön takana. Eräänä yönä äitini heräsi rapinaan ja näki hämärässä " rotan" , joita tosiaan oli nähty pihapiirissä, ja suunnitteli juuri listivänsä sen käännetyllä jakkaralla, kun näki " rotan" nousevan takajaloilleen ja haistelevan ilmaa kuten hamsteri...Alakerrasta ylös makuuhuoneisiin oli aika matka ja askelman todella korkeat, ettei heti tullut mieleen että Myyhän se siinä yöretkellä. Myöhemmin mulla oli Ninni niminen hamsteri. Olin juuri tavannut mieheni, kun tulimme meille joku ilta myöhään ja äiti tuli varovasti kertomaan Ninnin kuolleen. Jälkikäteen tuntuu kamalalta, kun olin vaan, että " joko hautasitte sen?" . Taisi olla muut asiat niihin aikoihin (18 v.) mielessä :D

Vakuutuksista kun on ilmeisesti ollut juttua, niin onko joku ottanut vakuutuksen yli 1 v:lle? Mietin jos ottaisimme vakuutuksen, tähän asti ei ole ollut, eikä onneksi ole ollut paljon lääkäreille tarvettakaan, mutta taannoinen kokemus kunnallisesta päivystyksestä pani miettimään.

Jahas...Neiti juoksi äsken tuolta huoneestaan tänne keittiöön/eteiseen/olohuoneeseen, mies kiikutti takas, oli ihan unissaan. On pari kertaa aikaisemminkin tehnyt noin ja olen ajatellut, että sopisi luonteeseensa unissakävely. Mies kertoi just, että on itse kävellyt lapsena unissaan. Voiko olla perinnöllistä?

Ja kello on taas jo 1! Menen nukkumaan minäkin.

Vierailija
9/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en malttanut rueta uudelleen nukkumaan, joten vietän rauhaisan hetken kahvin kanssa tässä koneella.

La mulla on 11.6 mutta yliajalle menee kuiteski, miehellä on syndet 17.6 joten en ajatellut muuta lahjaa sit ostella ;))) ja eiköhän siinä ole alkukesälle hommaa ihan tarpeeksi, ehkä ajellaan Kuopioon mummolaan ja siskolle...siinä meidän kesälomat.

No kerran raskaana oloa kaipaavia on jo ilmoittautunut niin tervetuloa heti tänään hakemaan maha, palauttaa voi ennen synnytystä, minä voin hoitaa sen homman ;)))

eilen taas kävelyn 2,5h jälkeen olo oli ku ilmapallolla, pakarat huusi hoosiannaa ja alapää oli polvissa menossa...mutta hyvänä puolena kaikesta tästä liikkumisesta on sanottava ettei mulle ole tullut kiloakaan lisää!!

no niin rauha sitten loppui, tytöt heräilee. talouskone käyntiin..niin meillähän koti pysyy siistinä vain sen ajan ku lapset nukkuu, mutta minä en tod enää viitsi stressata siitä. voin vaan kuvitella kuinka mökki helisee kun vauvaa imetetään ja Dunsku pääsee yksin hommailemaan...

kuumetta ihan ihmeellisen pirteänä

Vierailija
10/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teki lääkärireissun kunnalliseen sitten sunnuntaina -Oskulla oli siis 4 päivää 39 kuume ja " yllätys" korvatulehdushan se siellä oli. 3 kuuri jo tänä vuonna putkeen ja saatiin lähete korvapolille. Lääkärin mielestä olisi vaihtoehtona nyt PUTKITUS: onko teidän lapsilla moista tehty ? kuulemma vesleikkejä rajoittaa jonkin verran ?

VAKUUTUKSISTA : molemmilla lapsilla on ja käyttöä on ollut tytöllä ja nyt sitten Oskulla kanssa, käydään yleensä yksityisellä -parempi palvelu eikä tarvitse selitellä ensineuvoon miksi juuri ajan tarvitsee , sieltä kun sitä ei yleensä edes saa. Pari kertaa on ensineuvon täti kieltäytynyt antamasta aikaa vaikka ollut selvä silmätulehdus ja korvatulehdus.

KESÄLÖMASTA : Varmaan kaikki muistanette meidän veneen :) joten siellä ollaan kun vaan miehen työt suo. Muuhun ei sitten ole mahdollisuuksi -haaveissa oli käydä miehen kanssa viikonloppureissu Pariisissa , mutta eihän noille lapsosille vahtia siksi aikaa saa , eikä sitten kyllä shoppailu/romanttista reissua voi oikein toteuttaa lapsien kanssa.

Tukiperhe asiaa : Sain paperit tuolta pelastakaa lapset ry:ltä ja he olivat positiivisin mielin jos vaikka meidän perhe saisi ns. varamummolan jossa lapset olisi kerran kuussa viikonlopun tai yhden yön :) . Pitkä prosessi ja paljon papereita jne. mutta asia etenee pikkuhiljaa -ens torstaille sain ajan kunnalliseen josta voi hakea maksusitoumusta tukiperhe maksuihin , vaikka tosin ei tuo nyt niin kamala maksu olisi itsekään maksaa.

Elmiinalle Onnea vauvasta :)

Tässä täytyy mennä sohvalle kun poika sammui unille, raasu on ihan väsy tuosta sairastamisesta. Yritän aina lepuuttaa itseäni kun siihen mahdollisuus.....

Minkki ja kiipeilevä Oskuboy ( meillä on tullut sohvat jne. tuolit ja pallit hyvin tutuksi jo jonkin aikaa )

Vierailija
11/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ihan kamalasti, mun isä oli meillä pari päivää ja kun tuo Silppuri on niin seurallinen ei tietenkään malttanut nukkua kunnon päikkäreitä ja yöuniltakin meinasi herätä seitsemältä -juu ei kiitos... Eilen yritti mukamas pärjätä vain puolen tunnin päikkäreillä, loppuiltapäivästä oli niin tööt että rähisi vaan. Mä kannoin sänkyyn ja komensin nukkumaan. Isä istui keittiössä ja kuunteli protestointia, " taitaa olla vauvalla maha kipeä?" . Totesin vaan että nukahtaa kyllä kohta, on niin väsynyt. Hetki meni ja isä ehti päättelemään " kyllä sillä nyt mahaa kivistää!" . Mahakivistys on näemmä pätevä selitys lähes kaikkeen. Noh, Silppu tietenkin nukahti ja ilta meni jo paljon paremmin.

Meillä on rampannut tässä jos jonkinlaista miestä suunnittelemassa kellariremonttia, pukelo pyörii kaikkien ympärillä ja hymyilee suloisesti. Hyvä ettei ikkunaesittelijä syöttänyt Silvanderille iltapuuroakin.

Marcel, kiva jos voit kysyä niitä julisteita, mutta älä ressaa. Ei ole mulla vielä luokkahuonettakaan tiedossa :). Ja niitä mansikantaimia otan mielelläni, jos tulen hakemaan esim. ensi viikolla? Tai jos voit tuoda tapaamiseen, jos ne kestää sinne asti?

Onko muuten joku manselaisista helmistä tulossa vapunpäivänä piknikille Koskipuistoon? Ollaan perinteisesti lähdetty sinne piknikille, jos vain säät suosivat.

Tänään lähdetään miehen kanssa kuuntelemaan Semmareita, se luultavasti piristää meikäläistä!

Nyt täytyy mennä, mukelolla meni (väsyneet) hermot...

KL.

Vierailija
12/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta mä voin tulla noutaan mahan=) Synnytä sinä sitten meidän seuraava vaavi(ei kylläkään ole vielä edes tulossa). Aika pian pääset nyytiä hakemaan, ihanaa! Muistan tuon yöllä pissalla ravaamisen, huh. Ja mä lyllersin valtavan vatsani kanssa yläkerrasta alas wc:hen. Nyt vasta yläkertaan suunnitteilla vessa... Mutta vain suunnitteilla.

Meillä alkaa ulkoverhous remppa, kunhan ilmat lämpenee. Tää meidän talo on rintamamiestalo ja lämmöneristyksenä on puru. Joten laitetaan sitten lämmöneristyskin kuntoon. Ja ulko laudoitus uusitaan. Mutta ei olla vielä päätetty millainen siitä sitten tulee... Eli pistetäänkö laudoitus pystyyn ikkunan alareunaan ja sitten vaaka laudoitus hieman ikkunoiden yli ja taasen pystyyn vai miten laittaisi? mites muilla lautaverhous on?

Millainen Kaalilaatikon kellari on ja mitäs sinne tulee?

Meillä siis kellari maalattialla(eikä siis ole mitään,varastona) ja mun HAAVE olisi saada sinne kunnon kodinhoitohuone!!! Ja sitten jotain oleskelutilaa. Meillä on pihasauna, aivan ihana, jos saan kehua=) Aluksi luulin että on hankalaa pojan kanssa saunoa, mutta eipä se hankalaksi koitunut. Kuitenkin saunakamari missä sai talvellakin kunnolla kuivatella ennen sisälle menoa. Tykkääkö teidän muksut " saunoa" ?

Ruoka jutuista vielä. Meillä siis kanssa poika rakastaa jäisiä marjoja. Ja niitä maustekurkkuja!!! En usko Viljaa että on kovin pahasta, kunhan ei ihan sitä purkillista syö=) Vaikka kyllä meilläkin varmaan menisi jos antaisi...

Nyt kuuluu taasen kutsu T:HÄ

p,s, ihanaa Minkki kuulla että saatte varamummulan

Vierailija
13/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupulinäiti, meillä myös rintsikka (pystylauta), tosin hieman erilainen, tämä on alunperin ollut kahden perheen talo ja mm. sisäänkäyntejä on kaksi vastakkain. Sisällä on kaksi identtistä kaakeliuunia, jotka aikaisempi omistaja onneksi remontissa säästi! Niistä on paljon apua pakkasilla, puut kun saadaan ilmaiseksi. Kellari on matalaa avointa tilaa, betonilattia, neliöitä ehkä 60-70? noin karkeasti arvioiden. Meillä on myös pihasauna (se _on_ ihana :)), eikä näillä näkymin päärakennukseen tarvita saunaa. Paremman kodinhoitohuoneen taidan saada, jos vain rahat riittävät... Kellariin on suunnitelmissa takkahuone, työ-/vierashuone, suihku/wc sekä pieni keittiönurkkaus.

Aika pitkällä näissä suunnitelmissa ollaan, mutta katsotaan nyt, miten tuo meidän rahatilanne antaa myöten. Oishan se kiva saada kellari lämpimäksi.

KL.

Vierailija
14/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö siivottu. Joona saa kamalan sotkun aikaan syömisen kanssa, sehän on tehtävä osittain itse. Sotkussa oli pöytä, lattia, syöttötuoli, Jontun vaatteet ja Jonttu itse hiuksia myöten. Syömiseen menee aikaa puoli tuntia ja sotkujen siivoamiseen tunti=) Onneksi poika on kuitenkin alkanut syömään ruokaa, jossa on hiukan palojakin, ettei tarvitse ihan soseuttaa enää ruokia.

Fassiloora: Meillä Veetillä(3-v) on menossa joku ikäkausi, että hän on " henkisesti allerginen" vihanneksille. Heti kun alan esim. keittämään jotain vihanneksia ruuan lisukkeeksi, niin poika ilmoittaa, että hän ei sitten ota noita. Eikä ota. Hedelmiä syö kuitenkin ihan hyvin. Eilenkin sulatin vadelmia pojille välipalalla, Joona söi hymy korvissa, Veeti maistoi yhtä ja ilmoitti ettei viitsi ottaa enempää. Tänään sama juttu pikkuporkkanoiden kanssa. Joonalle maistuu niin vihannekset kuin hedelmätkin.

Tamperelaisten tapaamisesta: Marcel, minäkin ajattelin tapaamista ensi viikoksi. Kävisikö torstai tai perjantai? Olisiko muita tulossa? Tervetuloa myös Dagmar mukaan! Jos olet tulossa, niin olisiko sinulla joku anonyymi sähköpostiosoite, johon voisin laittaa osoitteeni ja puhelinnumeroni?

Minkki: Meillä on pari kertaa ollut lääkärin kanssa puhetta Joonan korvien putkituksesta. En ole vielä antanut putkituttaa, kun meillä kierre on tähän asti saatu katkaistua tärykalvopistolla ja siitä eritteestä on sitten tehty viljely, että saadaan sopivat lääkkeet kulloiseenkin tulehdukseen. Annan toki putkittaa, jos tulehdukset jatkuvat, mutta olen ajatellut katsoa ainakin kesään asti, jos silloin olisi vähemmän nuhaa ja sitten niitä tulehduksia. Nyt Joonalla ei vähään aikaan ole ollut korvatulehdusta, vaikka nuhaa olikin tuossa pari viikkoa sitten. Veetillä oli myös korvatulehduksia pienempänä aika monta, mutta ne loppuivat puolentoistavuoden iässä kertaheitolla ja sen jälkeen niitä ei ole ollut yhtään. Toivottavasti Joonan kanssa käy samoin.

Veeti huutelee, luulin että se nukkuu...

nonnu78 ja mukelot

Vierailija
15/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei itselläni ole mitään anonyymia, mutta pistä meiliä graine@graineband.com, niin vastaan sulle sitten omastani. Toi on mun miehen bändiosoite. Ensi viikolla ollaan ihan kotosalla, eli olen kiinnostunut jos tapaaminen järkkäytyy!

Vierailija
16/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipan vaan kaikille!

Meillä on nyt sitten taas korvatulehdus! No, ei tää oo kuin toinen, tai mä kyl vähän epäilen, että se edellinenkään ei ollu vielä lähtenyt pois, vaan uusiutu! Tänään käytiin neuvolassa ja lääkäri katto, ja sano, että molemmissa on märkäpaukamat! Joten en nyt sitten yhtään ihmettele miks meillä on nukuttu tosi huonosti, ja lämpö ei oo päässy pojalla laskemaan, kun on kerta koko ajan tulehus päällä... Josko tää tästä... Pahoin pelkään että meillä alkaa kyl kiertämään noi tulehdukset, kun on vähän ¿sukuvika¿...

Kaalilaatikolle oikein kovasti vielä täältäkin onnitteluja! En nyt muista oonko jo onnittelut, mutta tuli sit tuplaonnittelut.

Mä kävin tänään lapsettomuuspolilla, ja pe aloitetaan piikitykset, ei tuu meille vauvoja ilman lääketiedettä, ei!

Hampuista, mä vähän aattelin että on tuo lämpö siitä noussut, kun on sekä ylös molemmin puolin, että alas vasemmalle tulossa poskihampaita. Joten tällä hetkellä on jätkällä suussa 10 hammasta, ja kohta enemmän!

Vakuutuksista. Me otettiin Eetulle vakuutus noin vuosi sitten, ja kyllä mä vähän aattelin jo että turhaa maksetaan, mutta nyt oon kyll kiittänyt itteeni että tuli otettuu, noitten korvien takia!

Jyrsijät. Mulla oli kanssa lapsen marsu, Vilma, ja voitte vaan kuvitella miltä tuntuu kun yksi hoitolapsista on nimeltään Vilma...

Kesälomareissuista. Meillä ei oo varaa mennä minnekään, käydään Särkkiksessä ja sitten Korkeasaaressa, ja EHKÄ Kuopiossa mun kaveria moikkaamassa... ja muuten kökötetään täällä kotona (ja valmistaudutaan töihin menoon, 1.8) Ollaan kyl puhuttu et jos lähettäis miehen kanssa ja parin kaverin kanssa käymään Tallinnassa, mutta täytyy nyt kattoo, mennäänkö jo kesällä vai siirretäänkö reissu syksyyn...

Minkki, meiltä jo kyseltiin montako tulehdusta Eetulla on ollut. Ja kyseli tuosta putkituksesta... Monta teidän Oskulla on ollu? Ja hieno homma jos/kun saatte apua tukiperheestä!

Ja täällä kanssa kiipeilijä. Eetulla vaan menee hermot kun ei jaksa kovin kauaa aina kokeilla että pääsis sohvalle/sohville, ja sitten ollaan niin loukkaantuneita, että!!!

Ruoista, meillä menee kyllä ihan kaikki alas, niin suolaiset kuin makeat. Ja oon kyl antanut ihan kaikkee Eetulle, kun ei tuolla kirpulla ees paino nouse, tänään punnittiin hänet neuvolassa vaa¿alla vaatteet päällä, ja näytti 9660g, että...

Kiitoksia Nonnulle ¿vastauksista¿ korvatulehduksista, sain taas ittellenikin paremman mielen, että tää tosiaan voi joskus loppua!

Joo, mutta ei nyt muuta, tulihan tässäkin taas jaariteltua...

napero ja Eetu 1v2,5kk

Vierailija
17/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvatkaapa alkoiko Veikolla eilen vatsatauti, voi rrrrkkkele! Siis ihan oikeesti. Onneksi toistaiseksi ei tule kuin alakautta.

Vilja

Vierailija
18/29 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni sitten valvotti mua viime yönä niin, että ehdin nukkua ruhtinaalliset 3h ennen töihin menoa! Menin nukkumaan puolen yön maissa ja Onni aloitti kitinän kolmen aikoihin. Kello soi 5.20 ja just ennen sitä sain unen päästä uudelleen kiinni ja Onnikin nukahti. Hieman on meinannut väsyttää tämän päivää. Nyt ei enää, varmaan jo käyn ylikierroksilla...

Viljaa tuo ei voi olla tottakaan, että oikeesti teille tuli mahatauti!! Ei pitäis koskaan ns. ääneen iloita mistään! ;-) Se heti kostautuu... Toivottavasti se olis vaan joku pikaisesti ohimenevä juttu eikä mikään tarttuva!

Minäkin mielenkiinnolla odotan, että mikä mahtaa olla Onnin kitinän syy... Tänään se ei ole suostunut syömään kuin aamu- ja iltapuuron + maitoa. Pitäis varmaan keksiä sille vähän monipuolisempaa sapuskaa jos se vaikka on kyllästynyt entisiin...

napero79 utelen sínulta, että millaisia lapsettomuushoitoja teille aloitellaan? Minä olen nyt parin kierron verran syönyt Terolut:teja jotta sais tuon kierron normaaliksi ja syksyllä sit varmaan PAS... Olisin saanut sen siirron luultavasti tällekin keväälle mutta iski joku " paniikki" , että se tulee liian pian! :) Mutta jos ihme tapahtuu ja luomusti raskaudun niin se ei aiheuta mitään muuta kuin onnellisia tunteita...

Meissä helmiksissäkin taitaa olla aika monta jotka on joutuneet turvautumaan lapsettomuushoitoihin jossain vaiheessa?

Nyt on kyllä pää niin tyhjä ja ajatukset hukassa, että parasta painua pehkuihin!

kumppari

Vierailija
19/29 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nonnu78:

Tamperelaisten tapaamisesta: Marcel, minäkin ajattelin tapaamista ensi viikoksi. Kävisikö torstai tai perjantai? Olisiko muita tulossa?

Me tullaan :)! Kumpikin päivä käy. Onko sulla tallessa mun mailiosoite?

KL.

Vierailija
20/29 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperolle : Oskulla on 6 tai 7 korvatulehdusta ollut alle vuoden sisällä -vähän niinkuin kierre päällä. Lääkkeitä on ollut Amxin( ei apua ja tulee kamal ihottuma, zeclar ei apua ja nyt toista kertaa ditrim dublo, josta on kerran ollut apuja ) muuten kipulääkkeenä pronaxen ja panadol.

Mua hirvittää noita myrkkyjä syöttää siksikin olisin valmis tuohon putkitukseen . Aina kun tulee nuha niin korvissa soi ;)

Viljaalle paranemisia -se on kuulemma aika raju tuo vatsatauti mikä nyt pyörii ainakin täällä meilläpäin.

Niin meillä siis Osku kiipeää ihan joka paikkaa -eilen seiso talousjakkaran ylimmällä tasolla -hullu. Ja jos keittiön tuolin jätät hollille niin takuuvarma että seisoo siellä ja siitä sitten pöydälle. Sohvilla renkutaan monta kertaa päivässä -ilmeisesti isäänsä tullut ;) Mummo kertoi mun miehestä että oli 5 Vuotiaana kiivennyt tikkaita pitkin 7 kerroksisen talon katolle ja niin että oli palokunta ja ambulanssi pitäny kutsua paikalle. Hullu mies ja edelleen kiipeilee harrastuksena :) Uskaltaa laskeutua ilman varmistustakin esim 50 metristä seinää alas ;) pimeetä puuhaa....

Ruoasta -meillä uppoo kaikki hima ruoka , aina pitäisi olla tuoretta ja lämmintä ruokaa... nyt ei tietty oo maistunu kun kipeenä mutta silloinkun maistuu vetää " ison miehen annoksia" . Vaikka tuo jäppinen ei kasva niin kaiken energian se näyttää käyttävän touhuamiseen.

Sanoja tulee hyvin ja matkii kaikkea mitä osaa -mut paras on että äiti on mamma . Aaamulla kuuluu aina sängystä mamma mamma ja aina kun ohi viipottaa huikkaa mulle lapasta ja kikattaa mamma mamma :)

Mut nyt lepoon -osku meni torkuille

Minkki