Jäsentymättömästä kiintymyssuhteesta parantuneita?
Kiinnostaisi tietää, löytyykö täältä jäsentymättömästä kiintymyssuhteesta parantuneita? Tuo termi voi ehkä olla tutumpi englanniksi, disorganized/fearful-avoidant attachment. Miten sait muutettua kiintymyssuhteesi normaaliksi tai edes normaalimmaksi?
Kommentit (6)
Olen eheytymään päin. Se vaati sen, että katkaisin lähes kaikki läheiset ihmissuhteet yli vuodeksi. Saavutin niin hirveän aallonpohjan, että se oli pakko tehdä. En kyllä edelleenkään uskalla päästää ihmisiä lähelleni, joten työtä on vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eheytymään päin. Se vaati sen, että katkaisin lähes kaikki läheiset ihmissuhteet yli vuodeksi. Saavutin niin hirveän aallonpohjan, että se oli pakko tehdä. En kyllä edelleenkään uskalla päästää ihmisiä lähelleni, joten työtä on vielä.
Saitko ne samat ihmissuhteet sitten takaisin, vai hankitko uudet? Tuliko niistä suhteita parempia tauon jälkeen?
Mulla tuntuu olevan yhtenä ongelmana ihmissuhteiden vaihtuvuus. Siis etten jotenkin osaa sitoutua niihin, koska musta tuntuu, ettei nekään halua mitenkään sitoutua muhun ja eikä ne oikeastaan edes välitä musta. Kirjoitettuani tuo näyttää vähän tyhmältä, mutta siltä se yleistäen musta tuntuu
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko ne samat ihmissuhteet sitten takaisin, vai hankitko uudet? Tuliko niistä suhteita parempia tauon jälkeen?Mulla tuntuu olevan yhtenä ongelmana ihmissuhteiden vaihtuvuus. Siis etten jotenkin osaa sitoutua niihin, koska musta tuntuu, ettei nekään halua mitenkään sitoutua muhun ja eikä ne oikeastaan edes välitä musta. Kirjoitettuani tuo näyttää vähän tyhmältä, mutta siltä se yleistäen musta tuntuu
Ap
Jotkut ovat jääneet pysyvästi pois tai pysyvästi etäämmälle. Esimerkiksi pariin lähisukulaiseen on täytynyt tehdä selvä pesäero. Muuten olen lähentynyt sitten sellaisten ihmisten kanssa, jotka tunnen todella pitkän ajan takaa. Luottamus on siinä kai se pohjavire, mikä korostuu.
Ketään?