Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hannes-myrskyn sähkökatkot

Vierailija
28.12.2025 |

Jos sähköt on edelleen pois, mitä vahinkoja on tullut? Kuinka kauan sähköt pois? Pakastin sulanut, asunto on viileä? Missä käyt vessassa? Miten valmistat ruokaa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingothan voi määritellä vasta sitten, kun sähkönsiirto talossa toimii taas. Voi mennä viikkoja.

Eihän kenelläkään nyt viikkoja mene. Oletko tosissasi?

Kuulehan, enhän voi tietää, mitkä kaikki laitteet jännite kodissamme rikkoi.

Siis oliko teillä sähköt poikki vai nollavika? Mahdollisesti molemmat? Nollavian aiheuttamat laiterikot korvaa tietojeni mukaan verkkoyhtiö.

Vierailija
22/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuorokautta sähköt pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs vuorokausi alkanut, lämpötila 6 plussalla, ulkona toistakymmentä miinuksella. AA-patterien varassa eletään. Ei mitään tietoa, milloin työmiehiä ja koneita on lähistölle tulossa. Repikää siitä, onnelliset Hannu Hanhet.

Vierailija
24/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuorokautta sähköt pois.

Ja olet vielä ihan hengissä. Hatunnosto sisukkuudesta!

Vierailija
25/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäs vuorokausi alkanut, lämpötila 6 plussalla, ulkona toistakymmentä miinuksella. AA-patterien varassa eletään. Ei mitään tietoa, milloin työmiehiä ja koneita on lähistölle tulossa. Repikää siitä, onnelliset Hannu Hanhet.

Sinun tilanteessasi en ehkä kommentoisi vallalla olevien olosuhteiden vallitessa elämässäni Vauva.fi-keskustelupalstalle. Mutta jos olet valinnut noin, niin sittenpähän olet. 

Minä itse etsisin tuossa kohdin lämpimpää asumusta. Ja jos asuisinkin alueella, joka on riskialtis pitkille sähkökatkoille eli haja-asutusalueella, olisi minulla mm. tulisijoja ja muutakin, mikä tukisi lyhytaikaisesti sähkötöntä arkea tarvittaessa.

Vierailija
26/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tilanteessasi en ehkä kommentoisi vallalla olevien olosuhteiden vallitessa elämässäni Vauva.fi-keskustelupalstalle. Mutta jos olet valinnut noin, niin sittenpähän olet. 

Minä itse etsisin tuossa kohdin lämpimpää asumusta. Ja jos asuisinkin alueella, joka on riskialtis pitkille sähkökatkoille eli haja-asutusalueella, olisi minulla mm. tulisijoja ja muutakin, mikä tukisi lyhytaikaisesti sähkötöntä arkea tarvittaessa.

Njoo. Miksi elää kuudessa asteessa. Omituista. Herää kysymys onko tässä suorastaan mamma meille puhunut (kirjoittanut) pötyä vallan.

Vierailija
27/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi luottaa yhteiskuntaan niin kaupunkien ulkopuolella pitää asennoitua niin että pystyy elämään täysin omavaraisesti.

Tarkoitat, elää omavaraisesti muutaman päivän ajan? Jos rupeaa viikkoja olemaan irti sähköverkosta, siinä loppuu jo aggregaatin polttoainekin, samoin kuin ruokasäilykkeetkin. 

No kai sitä ruokaa voi hakea kaupasta ja bensaa/löpöä asemalta? Tietty riippuu omavaraisuuden käsitteestä. Ja aika usein löytyy muureja ja puuhella sekä polttopuita riittävästi. Vettä kaivosta käsipelillä.

Vierailija
28/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njoo. Miksi elää kuudessa asteessa. Omituista. Herää kysymys onko tässä suorastaan mamma meille puhunut (kirjoittanut) pötyä vallan.

Ei kai tänne kukaan valehtelemaan ole tullut? Ihan tosielämää kertomaan meille, jotka emme siitä tiedä mitään.

Vierailija
29/29 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon lisäksi en käyttäisi tietokoneen / kännykän akkua vauvapalstailuun.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan