Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa olla köyhä sinkkumies

Vierailija
28.12.2025 |

Rahat kyllä riittävät päivittäisiin tarpeisiin, mutta olen täysin riippuvainen palkkatyöstä. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittävät niukkaan elämiseen ja muutaman satasen pystyy säästämään. Mutta mitä jos sulla olisi lapsi tai useampi? Rahat eivät riittäisi mihinkään kun jo nyt muutaman satasen yllätys meno ylittää kuukausitulosi. Välillä mietit miten tulet toimeen vanhana? Eläke ikä ei ole tässä tilanteessa mikään odotettu asia vaan pelon aihe koska se jää niin pieneksi. Työssä ollessa pystyy sentään pitämään yllä edes vaatimatonta elintasoa.

Elämäsi on hyvin suppeassa piirissä asioiden joihin rahat riittävät ympärillä. Joskus mietin että hyvä kun on paljon varakkaampiakin sillä pienituloisten ostovoimalla ei pidettäisi pystyssä edes halpahalleja ym joiden suurina erinä ostamasta helvemman pään tuotteiden tarjonnasta myös pienituloiset hyötyvät. Mutta pienituloisuuteen liittyy voimattomuuden tunne. Voihan sitä torjua röyhkeydellä mutta ei se poista ulkopuolisuutta keskiluokan kulttuuriin. Luokkaerot ovat todellisuutta vaikka arjessa niitä ei aina tule ajatelleeksikaan.

Vierailija
22/27 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne, mutta se ei masenna minua. 

T. Nainen 

Nainen voi aina vietellä varakkaan miehen ja on itsestään selvyys että mies maksaa aina. 

No tokihan nyt jokaiselle naiselle varakas mies on. Mitä nää ap:n ja sun kaltaiset tyhjätaskukyrväkkeet sitten ovat? Jotain ylimääräistä jätettä?

Naisista kaikkein vähiten arvostetuissa töissä olevat kuten siivoojat saattavat olla kokeneet miesten taholta jotain samanlaista. Yksi nainen kertoi joskus ääntään madaltaen olleen opiskeluaikaan siivoojanakin. Miehellä vastaava status on kai roskakuskilla joka on tunnetusti alhaisin työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masinoi itsellesi voittava vedonlyöntistrategia ja ala käärii hilloo.

Vierailija
24/27 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastu varakkaampaan naiseen.

rikkainkin nainen keksii keinon hyötyä köyhästä miehestä taloudellisesti

Vierailija
25/27 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhä ja eläkkeellä 

Vierailija
26/27 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee suunnitelma miten sinusta tulee rikas mies ja toteuta se.

Olen liian vanha. Ikää on 45+ ja säästössä <150 000 euroa.
Säästämällä aika ei riitä, enkä ole riskinottaja joka rakentaisi menestysyrityksen.
ap

Vierailija
27/27 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä samat!

Ainoa positiivinen puoli on se että ei ole kersoja eikä akkaa elätettävän ja sellaista kivirekeä perässävedettävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi