Kuinka tiheästi keski-ikäiset pitävät yhteyttä omiin vanhempiinsa (tapaamiset ja puhelinsoitot)?
Keski-ikäisillä tarkoitan nyt vaikkapa 35-60-vuotiaita.
Jos kuulut tuohon ikähaarukkaan, kerro ikäsi ja kuinka usein tapaat vanhempiasi ja kuinka usein soittelette tai viestittelette?
Kommentit (67)
Toisen kanssa asumme naapureina ja näemme monta kertaa viikossa. Soittelemme melkein päivittäin pikkuasioista, kuten tarvitseeko jotain kaupasta tai jos lapset tarvitsevat hoitajaa. Arki on hyvin joustavaa, kun pääsen omiin menoihini helposti tarvittaessa.
Toinen asuu 400 km päässä. Soittelemme kerran viikossa tai kahdessa viikossa. Käymme kesälomalla muutaman yön ajan kylässä. Vanhempi itse tulee meidän suuntaan 3-4 kertaa vuodessa.
Käyn vanhempien luona 1-2 kertaa kuussa. Satunnaisia wa-viestejä välillä
Joka päivä yhteyksissä isän kanssa, ollaan jopa samassa työpaikassakin. Vierailuja tehdään nykyään n. kerran kuussa puolkn ja toisin. Äidin kanssa oltiin myös joka päivä yhteyksissä viesteillä, soiteltiin myös n. kerran viikossa ja nähtiin pari kertaa kuussa. Hän on kuitenkin jo poistunut keskuudestamme.
N35.
Soitellaan äitini kanssa muutaman päivän välein ja käymme vähintään kerran usein kaksikin kertaa viikossa hänen luonaan. Tarvitsee kauppa- ja siivous ym. apua. Siivousfirman siivooja käy kerran kuukaudessa. Äiti on yli 90v.
Päivittäin puhelimitse. Joku meistä sisaruksista käy heillä myös usean kerran viikossa. Vuorottelemme, kaikki tekevät osuutensa. Emme jätä vanhempiamme jotka antoivat meille turvallisen ja tasapainoisen kodin.
Meillä on perheryhmä WAssa. Eläkeikäiset vanhemmat, mun sisarukset ja kaikkien puolisot. Lähes joka päivä joku laittaa jotain juttua sinne. Puheluja soitellaan harvoin, vain jos on jotain erityistä asiaa. Tavataan keskimäärin kerran kuussa. N42
Kerran tai 2 soitto viikkossa ja kerran viikossa visiitti heidän luonaan. Ovat 85v ja 86v ja vielä pystyvät asumaan kahdestaan okt:ssa, jos tulee lunta reippaasti niin sitten käyn autamassa lumitöissä. Tämän Hannes myrskyn lumien kanssa pärjäävät, itse pitäisi lähteä harrastamaan "talkkarin" töitä.