Kuinka tiheästi keski-ikäiset pitävät yhteyttä omiin vanhempiinsa (tapaamiset ja puhelinsoitot)?
Keski-ikäisillä tarkoitan nyt vaikkapa 35-60-vuotiaita.
Jos kuulut tuohon ikähaarukkaan, kerro ikäsi ja kuinka usein tapaat vanhempiasi ja kuinka usein soittelette tai viestittelette?
Kommentit (67)
Käyn aina töiden jälkeen vanhemmilla juomassa kahvia ja saan tästä palstan vihat päälleni aina. Vanhempien asunto on työmatkan varrella.
Sinkkumies 40
Soitan kerran viikossa, he soittavat kerran viikossa eli kaksi kertaa viikossa ollaan yhteydessä puhelimitse. Kylässä käydään 10-12 kertaa vuodessa. Vanhempani ovat 79 ja 83, itse olen 45 vuotias
Äidin kanssa soitellaan kerta viikkoon ja muutamat viestit siinä välissä, tapaaminen kerran kuussa, talvella ehkä menee parikin kuukautta välillä. Isä on haudassa, joten ei soitella. N 55
0 kertaa vuodessa. Kuolleet. Sitä ennen melkein joka päivä
54, tapaan äitiäni päivittäin koska asumme paritalossa, syömme päivittäin yhdessä ja kaksi koiraani ovat hänellä päivähoidossa. Isäni asuu kaupungin toisella laidalla ja häntä tapaan noin kerran viikossa, soittelemme toki useamman kerran viikon aikana.
Käyn vanhempien luona noin joka toinen viikko. Soitellaan tosi harvoin, mutta perheen wahatup-ryhmässä noin 10 viestiä viikoittain.
N51
Viestitellään äitini kanssa melkein päivittäin ryhmässä jossa myös siskoni.
Siskoni luultavasti päivittäin. Näkevät useita kertoja vuodessa.
Aikasemmin päivitin melkein päivittäin kuulumisia perhechättiin. Soittelin kerta viikkoon. Sitten ymmärsin, että sillä ei oikeastaan ole väliä. Minun luokse ei tulla, minun eteen ei nähdä vaivaa ja se pieni jäämistö minkä vanhempilleni jätin säilöön on kaikki mennyttä. Heippa plän b, jos maailamlla kaikki romahtaa.
Nähdään, jos minä matkaan missä he ovat. Lapsenlapsikin pitäisi kuskata heille. Heistä kun olisi kivaa kokeilla olla isovanhempia viikoo kummallekin lapsenlapselle. Minä voin mennä menojani.
En ole katkera.
Mutta nyt on aika hiljaista.
Kaksi kertaa vuodessa. Kerran jouluna ja toisen kesällä.
Käyn vanhemmillani 1-3 viikon välein. Kesällä tulee vietettyä heidän paikkakunnalla enemmän aikaa kun on mökki siellä. Välissä soitellaan tai viestitellään jos on asiaa.
Toinen vanhempi kuollut, leskeä en tapaa kuin kerran pari vuodessa. Ei kiinnosta uusperhekuviot tässä iässä.
Soitellaan ehkä kerran kuukaudessa.
Nähdään noin 4-5 kertaa vuodessa.
Matkaa noin 100 km.
N53
58v, molemmat haudassa jo pitkään
Isäni ei enää elä. Äitini asuu samalla paikkakunnalla kuin minä ja perheeni, joten tavataan noin kerran viikossa ympäri vuoden. Soitellaan kerran pari viikossa. N 54
35 v ei ole keski-ikäinen.
Tarkoitit varmaan "45 - 60-vuotiaat"
Soitan harvoin, soitan kun on asiaa. Näemme joskus.
55v.
Ikää 43, isä kuollut, äiti elossa, hän 7 kymppinen. Viestejä emme lähettele, äiti ei osaa pelata niiden kanssa kun on kankeat sormet ja huono näkö.
aikoinaan kun asuin eri kaupungissa noin 60km päässä, soiteltiin ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Asuessani PK seudulla äitini kävi meillä kymmenen vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Itse kävin hänen luonaan parin kuukauden välein.
Meidän perheessä on aina ollut sellainen tapa että soitetaan vain silloin jos oli jotain oikeaa asiaa. Jos soitti muuten vaan, jossain vaiheessa nousi kysymys "niin oliks sulla jotain asiaa kun ihan soitit?"
Nykyään kun asumme samalla paikkakunnalla, käyn äitini luona varmaan pari kertaa viikossa. Mutta edelleen soitetaan vain jos on oikeaa asiaa.
Meillä on aina ollut tosi hyvät ja läheiset välit, viimeksi olemme riidelleet 25 vuotta sitten. Ei vaan olla sellaisia turhan lässyttäjiä puhelimessa 🤣
Vierailija kirjoitti:
54, tapaan äitiäni päivittäin koska asumme paritalossa, syömme päivittäin yhdessä ja kaksi koiraani ovat hänellä päivähoidossa. Isäni asuu kaupungin toisella laidalla ja häntä tapaan noin kerran viikossa, soittelemme toki useamman kerran viikon aikana.
Ihana, kaikkea hyvää teille kaikille.
Soitellaan ehkä kerran viikossa. Käyn heillä kylässä kerran kuukaudessa.
N45
Kerran viikossa soitellaan ja käyn jonkun kerran vuodessa.