Vaikka sanon, etten halua lahjoja, antaa anoppi krääsää
Mikä ihmisissä on vikana, etteivät ymmärrä edes suoraa puhetta, vihjeistä puhumattakaan: olen monta kertaa sanonut anopille, että eivät antaisi minulle joululahjoja, koska en tarvitse mitään ja mitä tarvitsen, voin ostaa itse. Sekin olisi eri asia, jos löytäisi jotain erikoista, minkä arvelisi, että ostaisin jos olisin löytänyt. Eli minä vein anopille hirvenlihaa kun arvelin ettei ole sitä edes hoksannut mistä saa ja mitä siitä voi tehdä. Jos en ole mitään keksinyt, en ole vienyt mitään. Mitä saan anopilta joululahjaksi? Yleensä tohvelit tai lapaset, jotain polyesterikrääsää, mitä en pidä. Tohveleita en käytä, lapaseni ostan villaisina, jotka lämmittää. Koittakaa ihmiset ymmärtää, että lahjoja ei ole pakko ostaa perinteenkään vuoksi, eikä etenkään jos toinen sanoo, ettei tahdo mitään! Oma edesmennyt isäni sanoi, ettei halua lahjoja, mutta sukat voi ostaa jos haluaa, niitä hänellä kuluu. Vein joka vuosi hänelle sukat. En muuta. Kunnioitan ihmisten toiveita.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Kysy nyksältäsi.
Ei osaa selittää. En minäkään osaa selittää oman äitini tapoja.
Samantapainen ongelma ystävien kanssa. Sanon selkeästi että viimeisten edesmenneiden sukulaisten jäämistöissä on niin paljon tekemistä, että en halua enää mitään keneltäkään lahjaksi. Toivon ystäviltäni vain aikaa päivällisen tai kahvihetken merkeissä vuodenvaihteen tienoilla. Ja kuinkas ollakaan, tapaamissa saan käyttöesineitä joululahjaksi. Mulla on varmaan jo 20 erilaista yksittäistä kahvimukia.
Sitä minäkin vain toivoisin ihmisiltä: aikaa. Anopilta saan sitäkin, hän on sydämellinen ihminen sikäli. Siksikään mitenkään tylysti en haluaisi sanoa, suoraan nätisti olen sanonut.
No selvästi olet tämmöisiä ihmisiä, että kalliit ja arvokkaat lahjat varmasti kelpaisivat Luis Vutton laukut jne, lomaparariisimatkat, luksyshotellit. Sa vaan et uskalla sanoaa, että ne eivät ole arvoklaita lahjoja, mitä sinulle lahjoitettaan. Inhimmilisyys ja empatiaa sinussa on olematon. Kylmä laskelmointi vaan. Sanoisit sitten suoraan, etta arvostat vaan arvokkaita lahjoja. Sa vaan et uskalla. Siksi uliset täällä. Tunnettaan sinunlaisia jo entuudesta. Mutta- pane merkille- sisäistä tyhjyyttä ei korjata ulkokultaisuudella eikä arvkailla esineillä.Feikki ihminen tunnistettaan heti.
Minä arvaan mistä on kysymys: kursailukulttuurista. Ne ihmiset jotka on siihen opetettu sanovat juurikin ettei mitään saa tuoda. Ja sitten toisen pitää ymmärtää että se on vain kursailuaihmettelin 25 vuotta ex anopin käytöstä ja tajusin vasta jälkeenpäin että kysymys oli juurikin tuosta. Loukkaantui kun otin hänen puheet kirjaimellisesti.
Mitä pahaa on aamutohveleissa. Jätä ne sinne anoppilaan ja sano että käytät niitä anoppilassa kyläillessä. Samoin lapaset ja kaikki muu krääsä, jota et arvosta kotiisi ottaa.
Tilaisin kostoksi krääsää Temusta. Sitä halvinta...
Vierailija kirjoitti:
Tilaisin kostoksi krääsää Temusta. Sitä halvinta...
No niikö teit ?? Oot tosi kova ...😂😂😂😂
voit kai sentään ystävällinen olla ja kiittää lahjoista. Ei sun tarvi kertoa mitä niille lahjoille myöhemmin teet.
Vierailija kirjoitti:
No selvästi olet tämmöisiä ihmisiä, että kalliit ja arvokkaat lahjat varmasti kelpaisivat Luis Vutton laukut jne, lomaparariisimatkat, luksyshotellit. Sa vaan et uskalla sanoaa, että ne eivät ole arvoklaita lahjoja, mitä sinulle lahjoitettaan. Inhimmilisyys ja empatiaa sinussa on olematon. Kylmä laskelmointi vaan. Sanoisit sitten suoraan, etta arvostat vaan arvokkaita lahjoja. Sa vaan et uskalla. Siksi uliset täällä. Tunnettaan sinunlaisia jo entuudesta. Mutta- pane merkille- sisäistä tyhjyyttä ei korjata ulkokultaisuudella eikä arvkailla esineillä.Feikki ihminen tunnistettaan heti.
Jokainen sana kirjoitettu väärin. Voisitko vähän edes oikolukea tekstiäsi ennen lähettämistä?
Tee video tuttavasomeen ja sano suoraan lahjoista. Että krääsä tai rievut kammottavat, loukkaavat.
Lahjoita eteenpäin. Varmasti joku tarvitsee. Kierrätyskeskus tms, niissä on paljon astioiden etsijöitä.
Kysy nyksältäsi.