Ex mieheni katuu keski-iän kriisissä uutta lapsiperhe arkeamka
Meillä oli hyvä liitto. Seksiä oli hyvin paljon, turvattu ja vakaa talous, ihanat, terveet lapset, ihana omakotitalo ja kahdet autot ja ulkomaan matkat.
Mies koki valtavan keski-iän kriisin. Halusi bailata, harrastaa irtoseksiä, ja unohtaa isyyden. Nuoret naiset kiikarissa.
Näin, että liiton perusluottamus romuttui, isän rooli jäi ym. Hetken kipuilin asiaa, mutta uskalsin päästää irti.
Sovimme omaisuuden uusjaosta. Ostin minulle ja aikuistuville lapsille rivitalo- osakkeen entisen omakotitalon sijaan. Rakas mökki järven rannalla oli minun nimissä, koska perin sen eron jälkeen vanhempieni kuoltua.
Pärjäämme ok, koska palkkani on hyvä. Ja mies maksaa elarit. Löysin eron jälkeen itselleni uuden kumppanin, joka oli valmis rakastumaan ja sitoutumaan. Koin uuden alun ja turvan naisena. Ei ollut tarvetta parisuhteessa irtojuttuihin ym. Olen saanut, ikuisen ja tasapainoisen suhteen ja myös lapseni pitävät uudesta kumppaniltani. Hän on jalokivi jonka sain löytää.
Mieheni alkoi parisuhteeseen itseään 20 v nuoremman naisen kanssa. Heillä meni hyvin alku kun nainen opiskeli ja valmistui. Mutta sen jälkeen halusi lapsia. Nainen raskautui ja saikin kaksoset. Mieheni oli yli 45 v kun vauvat syntyi. Kaksoset olivat keskosia ja vaativat parin tunnin välein maitoa ym.
Miehelle se lapsiperhe arjen velvollisuus tuntui pahalta. Bailauksen ja vapaa-ajan sijaan, saikin lapsiperhe-arjen velvoitteet niskaansa. Ja samalla taloudellisen taakan hoitaa talous kaikin puolin.
Pettyi myös ehkä kumppaniin, joka muuttui emoksi entisen nuoren tytön sijaan.
Ex alkoi lähetellä minulle viestejä jossa avautui mnulle, miten ei osanut tajuta tilannetta, miten kaksosten syntymä jumitti hänet sellaiseen tilanteeseen johon ei ollut valmis. Olisi halunut keventää elämänsä, eikä lisätä velvollisuuksiaan
Mitä voin sanoa??? Mies on tehnyt valintansa. Ei ehkä osanut tajuta valintojensa seirauksia. Hän kääntyi puoleeni, koska olin tätä ennen tukenut miestäni kaikessa. Ei tajunut sitä seikkaa, että rikkomalla perheemme, en enää ollut hänelle se henkilö joka ihan joka paikassa/tilanteessa on tukemassa häntä. Miten voikaan mies olla sokea??? Ja miten raadollisesti hän voikin kohdata totuuden?
Kommentit (27)
Sweet magnolias -sarja Netflixillä kertoo yhden tällaisen tarinan.
Te teittekin mukulat tosi nuorina. Siis jos mies ehti jättää perheensä, ottaa uuden muijan joka opiskeli vuosikaudet, ja sitten vasta hankkivat vauvat ja mies on nyt vasta 45v kun lapsoset ovat taaperoita. Ei muuta kuin että koeta päästä miehestä yli. Kirjoitat niin maalailevasti että ihmetys herää. Olethan sen jalokivesikin löytänyt. Olitte tosiaan kauan yhdessä ja jos olette toistenne lukiorakkaus tms niin on se ihan tervettäkin välillä vaihtaa. Kaikkea hyvää teille molemmille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tää sama stoori täällä hieman eri muodossa
Tämä on kuule yllättävän tavallinen stoori.
Ovatko näin toimivat miehet siis jotenkin yksinkertaisia, kun lähtevät ensin pakoon vastuitaan ja oikeasti hankkivat niitä vain lisää?
Eivät ne kovin välkkyjäkään ole kun noin toimivat. Ne päätökset tuppaa olemaan impulsiivisia ja lyhytjänteisiä, ja usein ne toteutetaan juurikin jonkun keski-iän kriisin yhteydessä.
Enitenhän tuossa häviää ne kakkoskierroksen lapset joille isä jää etäiseksi tai häipyy kokonaan kuvioista. Ja pahimmassa tapauksessa on jo niin vanha että lasten ylioppilasjuhlissa on jo täysi vanhus.
Ei se tainnut miehen mielestä olla kovin hyvä liitto kun kerran jätti.
Sano miehelle et itse on omat valintansa tehnyt ja voi hakeutua vaikka terapeutille avautumaan raskaasta elämästään. Älä käytä omaa aikaasi hänen tukemiseensa.
Karmea sana karmea asia LAPSIPERHEARKI. T Velamies