Vanhempainlomalta liitonrahoille?!?!
Vanhempainlomani päättyy elokuussa, ja ajattelin ilmottautua työkkäriin että saisin liiton rahat, koska talous kaatuu jos tipun kotihoidontuelle, <-300e kuka sillä pärjää... Mutta teenkö jotenkin väärin jos ilmottaudun työttömäksi, vaikka en töitä etsikkään aktiivisesti?? Voidaanko minut velvottaa menemään heti töihin? Vuoden vaihteen jälkeen todennäköisesti pääsen vanhaan työhöni takaisin. Olin määräaikaisena siellä...Mutta voinko työkkärissä sanoa esim juuri näin että palaan vanhalle paikalleni töihin, mutta vasta tammikuussa... Eihän se työkkärin rahoista ole pois! Tulipas sekava teksti, toivottavasti sanoma tuli ymmärrettyä ja saisin vinkkejä voinko tehdä näin!
Kommentit (16)
at.
Voivat myös velvoittaa sinut menemään koulutuksen jälkeen " sijoitustyöpaikkaan" nälkäpalkalla.
Onhan se väärin, jos et töitä etsi, siitä ei pääse mihinkään.
varsinkin jos on pieniä lapsia. Niille pitää löytyä hoitopaikka siksi ajaksi ja kun siihen kivaan hoitopaikkaan oppivat joutuvatkin taas jo pois...
mä olen nyt ollut yli vuoden liiton rahoilla eikä ole ensimmäistäkään työpaikkaa työkkäristä osoitettu. Mutta se riippuu varmaan vähän koulutustasosta. Sanoivat mulle suoraan, että akateemisille ei työkkärin kautta töitä tule.
Ilmoittaudu työttömäksi ja tee se niiden vaatima työnhakusuunnitelma ja sitten toivo parasta. Jos olet hoitoalalla, homma ei taida onnistua, kun siellä on niin paljon töitä tarjolla.
ja ensimmäinen ehto on että tarvitsen päivätyön. Muuta en edes voi harkita lastenhoidin takia. Se karsii jo aikalailla mahdollisia osoitettavia työpaikkoja..
ap
ja tarvitsen ehdottomasti päivätyön, muuhun en pysy lastenhoidollisista syistä. Se karsii jo aika lailla mahdollisia osoitettavia työpaikkoja...
ap
Eikä ne osoituksetkaan takaa, että joudut töihin. Menet haastatteluun ja annat jotenkin hienosti sellaisen kuvan itsestäsi, ettei työnantaja kiinnostu. Ei liian räikeästi, koska sitten ne ilmoittaa, että sua ei kiinnosta, mutta tyyliin huolestuttaa, että tuleeko paljon poissaoloja, kun meillä on korvatulehduskierre tai muuta vastaavaa.
mutta se työnhakukurssi on paha. se on joka arkipäivä kaheksasta neljään ja kestää kuukauden.
Olin ennen äitiyslomaa vuoden työttömänä eikä niitä lappuja pahemmin tullut, ei yhtäkään työhön osoitusta. Eikä edes yhtään ilmoitusta työpaikasta sen jälkeen kun ilmoitin ettei ole vuorotyö valmiutta.
On olemassa päiväkoteja vuorotyöläisten lapsille.
ja saako siltä kurssin ajalta mitä rahaa?
jotan minulle ainoa vaihtoehto on päivätyö...
ap
Isäpuolensa työaika oli 4-13. Tällä paikkakunnalla muutoinkin ruuhkainen vuorohoito.
T:13
Ja miten turhia nuo kurssit! Mitään muuta kuin ihmisten kyykyttämistä. Jättäisivät edes pienten lasten äidit rauhaan.
Ja pääsin sellaiselle kurssille jonne halusin ja josta on minulle oikeasti hyötyä.
T:21
ole mitään kuukauden työnhakukursseja. Meillä oli alussa ne pari infopäivää. Muutama tunti niihin meni. Ja sitten voi mennä sellaisille muutaman päivän vai olisiko se ollut viikon pituinen kurssi, missä opetellaan työnhakua. Mutta kuukauden kursseista en ole kyllä kuullutkaan. ja meillä tuo työnhakukurssi on kyllä täysin vapaaehtoinen.